kuinka paljon kohdunsuu auki...

myy
niin.kuinka paljon teillä uudelleen synnyttäneillä on ollut kohdunsuu auki enne h-hetkeä?ja kuinka kauan olette olleet siinä tilassa? mulla laskettuaika ja kohdunsuu auki 5cm, muta ei supistele kui vähän.tuleeko muksu sitte vauhdilla?
 
Minulla ollut kohdunsuu yleensä rilun kuukauden ennen laskettua-aikaa 4-5cm.Sitten kun synnytys on käynnistynyt itsekseen tai käynnistetty aikaa on mennyt 45min-1h40min.Olen monisynnyttäjä ja syöksysynnyttäjä.
 
Mulla on nyt 1 cm auki ja laskettu aika on 12.8. Mut kait kaveri tullee maailmaan muutaman päivän sisällä. Esikoista odottaessani menin sairaalaan, kun kohdunsuu oli 7cm auki ja toisen kohdalla jo kokonaan auki. ;)
 
Mulla paikat kiinni ja kaula oli viel pitkä rv 34+4. Sairaalaan mennessä rv 38+2 ja paikat "vajaa 3cm" auki. (Kätilö totes ton tosi ynseesti) No tuosta toteamuksesta meni n 45 min ja kakkonen oli sylissäni.
 
Friidaliina harmaana
Mulla oli kohdunsuu 3-4cm auki jo kolme viikkoa sitten, eikä vieläkään ole mitään tapahtunut. Lääkäri ennusti että vauva syntyy ihan pian, mutta vielä on pysynyt sisällä. Ja olen ensisynnyttäjä.

rv 39+2
 
katrillix harmaana
Mulla eina kohdunsuu kiinni koko odotusajan ja synnärillä taas aina ollut tullessa 3cm auki. Ja viimeisellä kerralla tunnin päästä siitä oli vauva syntynyt. :)
 

Minulla tais olla paikat auki parille sormelle rv 36. Poitsu syntyi rv 39+2 ja olin sairaalaan mennessä 10 cm auki. Synnytys kesti siis kaiken kaikkiaan 1h20min ja tuon 20 min kerkesin olla sairaalassa.

Myöskin esikoisen synnytys oli nopsa, 3h45min.
 
synnytys ei käynnisty ennenkuin kanava on kokonan pois.oli sitten auki sentin, tai viisi.
hyvinkin paikat voivat aueta uudelleensynnyttäjällä aika varhaisessain vaiheessa.
Mut siinä kanavassa se juju, sekun poistuu niin lähtee synnytys käyntiin
 
Suski ja perhe
Kun menin toista synnyttämään niin kohdunsuu oli auki 9 senttiä. Vauva syntyi sairaalaan tulosta niin puolen tunnin sisällä. En o mikään syöksysynnyttäjä vaan pitkitin sairaalaalaan menoa vaikka kärvistelinkin kotona ja kaupungilla (hih) En kyllä tajunnut että ihan noin auki oli paikat siinä vaiheessa, tosin ihan tarpeen kauan siellä sairaalassa silti sai kärvistellä.
Nyt kolmatta saadessa koitan vähän aiemmin lähteä sinne, mutta en kyllä tuntikausia haluaisi siellä olla. Musta kivut on sairaalassa kovemmat kun ei o muuta tekemistä kun keskittyä niihin.
 
Menin toista synnyttämään rv 41 ja olin jo 6 cm auki, tuli vähän kiire saada epiduraali. Kätilö vaan tuumasi että tässä ei enää kauaa mee, ehkä pari tuntia korkeintaan. No sit synnytys ei edennyt ja jouduin kiireelliseen sektioon. Vauvalla oli napanuora pari kertaa kaulan ympäri ja sen sydän ääniin tuli laskuja avautumisvaiheessa. Onneks kaikki meni kuitenkin hyvin ja syntyi terve poika.
 
Mulla lääkäri oli tiistaina 19.9 ja kohdunkaulan pituus lyhentyny roimasti. Viime lääkärissä oli vielä 4cm ja nyt enää 1.5cm. Ensin lääkäri ei saanu pituutta ollenkaan, meinas jo ettei ole jäljellä ollenkaan. Kohdunsuun tilannetta tutkiessa alkoi kohdunsuulta vuotaa verta, eli aika herkillä ollaan... ei pystynyt katsomaan tilannetta kunnolla, ku sanoi että tuntee vauvan pään käteen.
saa nähdä milloin lähtö tulee, nyt viikkoja tasan 35 ja alaselkä kipeä jo kolmatta päivää. kolmas tulossa ja aikasemmat synnytykset nopeita. ( Edellinen n.1h 50min. sairaalassa 20min. kun lapsi ulkona). Lääkärin mukaan syntyy varmaan parin viikon sisällä.
 

Yhteistyössä