Kuinka paljon kilpirauhasten vajaatoiminta voi lihottaa?

• Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Eli siinä se kysymys tulikin. :) Olisi mielenkiintoista tietää puhutaanko muutamista kiloista vuosien aikana vai useista kymmenistä kiloista vuosien aikana. Ja voiko ihan pienessäkin ajassa tulla hurja määrä painoa lisää?

Itsellä huomaan sen lähinnä niin, että tulleista kiloista (joita nyt ei ole ihan hurjan monta vielä, onneksi) on äärettömän vaikea päästä eroon. Niistä, mistä ennen pääsin eroon niin että jätin karkinsyönnin vähemmälle ja pienensin hieman annoskokoa, joudun nyt vetämään kunnon tiukkaa dieettiä kera aktiivisen liikunnan. Ja SILTIKÄÄN ei itseasiassa tunnu lähtevän.
Nyt käyty kontrolliverikokeissa, jos saisi lääkeannostuksen taas kohdilleen niin olisi toivoa päästä tästä turvotuksesta (ja hiustenlähdöstä!!) eroon..: /

a.p.
Itsellä huomaan sen lähinnä niin, että tulleista kiloista (joita nyt ei ole ihan hurjan monta vielä, onneksi) on äärettömän vaikea päästä eroon. Niistä, mistä ennen pääsin eroon niin että jätin karkinsyönnin vähemmälle ja pienensin hieman annoskokoa, joudun nyt vetämään kunnon tiukkaa dieettiä kera aktiivisen liikunnan. Ja SILTIKÄÄN ei itseasiassa tunnu lähtevän.
Nyt käyty kontrolliverikokeissa, jos saisi lääkeannostuksen taas kohdilleen niin olisi toivoa päästä tästä turvotuksesta (ja hiustenlähdöstä!!) eroon..: /
Voi tätä mä pelkäsinkin :/ Painoa on tullut nyt 2 vuodessa 5-7 kiloa, mutta hitto niistä on vaikea päästä eroon!! Aloitin huhtikuussa fyysisesti raskaan työn, työmatkat kuljen kävellen/pyörällä ja työpäivän aikana tulee liikuttua semmonen 4-6km vuorosta riippuen. Tämän lisäksi olen lisännyt liikuntaa arkeeni ja ruokavalio on tiukka, mutta kun ei lähde niin ei lähde!! Kävin 2 vuotta sitten kontrolleissa kun arvot heitteli häränpyllyä. Lääkitystä mulla ei ole, mutta rupesin tämän laihtumattomuuden myötä miettiä että oisko arvot taas kohollaan.. Ehkä tällä kertaa niin paljon että lääkityksenkin saan? Pitäis käydä labrassa :|

"vieras"
20kg/2kk, ja kyl nahka repes, joka puolelta (selästä, käsistä, jaloista, vatsasta). Ekaksi epäiltiin yhtä toista sairautta, koska minullla oli kilpirauhasoireiden lisäksi myös epätyypillisiä oireita. Osa painosta oli silkkaa nestettä, mul oli mm. kuukasvot, turvonnut kaula ja leuanalus sekä turvonneet jalat joita en pystynyt taittamaan.

nhg
Mulla oli niin paha vajaatoiminta, että kiloja kertyi puolessa vuodessa 30. Muitakin oireita oli jo paljon. Kun sain lääkityksen kohdilleen, niin pahin turvotus häipyi ja sellaiset noin 20 kg lähti aika nopeaa tahtia. Käytännössä istuin muutaman viikon lähes jatkuvasti vessassa pissalla... Ne loput 10 kg (varmaankin puhdasta läskiä, mua kun ei silloin pahan hoitamattoman vajiksen kanssa hirveesti mikään liikunta kiinnostanut, oisin vaan voinut nukkua vuorokaudet ympäri viikosta toiseen) ovat olleet hyvin sitkeitä. Nyt kolmen vuoden jälkeen ylimääräisiä (normaalitilaani nähden) kiloja jäljellä vielä kuusi.

Yhteistyössä