kuinka paljon ennen äitisylomaa jäitte saikulle ja miksi?

  • Viestiketjun aloittaja sairastaja
  • Ensimmäinen viesti
kokoko
ekasta 2kk ennen ä-loman alkua. toisesta raskausviikolla 18, kolmannesta samoin- mitä ne tekee- useita kuukaisia. supistelut syynä, lapset tulleen ennen aikojaan. ilman sikkua olisivat varmasti tulleet huomattavasti aikasemmin. silon ahdisti ja harmitti, nykyään ei enää.
 
kahen äiti
Toista odottaessani jäin 3 kuukautta ennen laskettua aikaa saikulle supistelujen takia. Ei yhtään haitannut. Sairastaja, lepää ja rentoudu.. kyllä työt työpaikallasi hoituu, keskity nyt itseesi ja vauvaan.
 
"sondersson"
mä jäin muistaakseni kuukautta ennen ihan selän takia, ja iskiasta oli myös. Kirpparilla olin töissä missä piti seistä ja nostella paljon. Ja istuminenkin oli tuskaa iskiaksen kanssa.
 
Neljäs raskaus nyt..
..menossa ja päivääkään en ole raskauden takia ollut sairaslomalla. Voi olla, että johtui raskaudesta, kun toisen raskauden aikana oli suolitukosepäily, josta olin yhden päivän sairaalassa ja toisen lepäilin sen jälkeen kotona.
 
"vieras"
Rv 33 jäin saikulle kun tuli yht'äkkiä ihan kauheasti lapsivettä, siis alkoi kertymään kohtuun ja sf pomppasi viikossa 6cm... Hirveet suonikohjut jotka särki sekä valtavat, trombosoituneet peräpukamat jotka oli pakko leikatakin.
 
Ensimmäinen raskaus menossa viikolla 25 ja nyt oon ollu jo kuukauden yhteensä töistä pois. Tosi huono omatunto ku tietää minkälainen tilanne meillä on töissä.. Luultavasti tulee sairasloma jatkumaan kohta (nyt olen kokeilemassa taas töissä). Supistuksia tullut paljon ja hormonit heittää häränpyllyä niin ei töistä oikeen oo tullut mitään.
 
"Localoba"
2 viikkoa, liitoskivut oli karmeat. Matkaan, jonka normaalisti kävelin 5min, meni lähes tunti ja joka askel sattui lonkkiin yms. Silloin alkoi arvostaa hyviä bussikuskeja. Töissä aikaa pidettiin lyhyenä, kollegat olivat jo valmistautuneet, että jäisin aikaisemmin pois (samalla osastolla töissä useita äitejä).
 
"Tiina"
itselläni kauhean huono omatunto kun 1 ½kk äitiyslomaan aikaa ja jouduin jo nyt jäämään saikulle supistelujen vuoksi.
Miksi podet huonoa omaatuntia, jos aiheesta jäit?

Minä olin esikoisesta 2,5 päivää pois omalla ilmoituksella pahoinvoinnin takia alkuraskaudessa. Toisen raskauden aikana en ollut päivääkään pois. Onneksi helpot raskaudet!

Mutta molemmista työkaverit kyselivät viimeiset 2kk, että vieläkö sinä täällä istut, eikö sun pidä jäädä jo saikulle :D...Kysyin, että miksi pitäisi. Vastaus oli, että eikö se ole tapana.
 
"kkkk"
Ekasta en päivääkään ennen. Tokasta 2 päivää ennen koska kaaduin töissä portaissa ja taitoin nilkkani ja kolmannesta en päivääkään ennen. Ja työskentelin kokkina sairaalan keittiössä.
 
"shihtzu"
Ekassa taisin jäädä rv27 paikkeilla, kun en enää jaksanut enkä oikein uskaltanutkaan tehdä työtä ja työnantaja ei voinut muuta tarjota. Tässä toisessa jäin rv26 paikkeilla, kun iskias vaivasi niin että ei rappusia pystynyt enää kulkemaan.

Molemmissa raskauksissa olen tosin ensin ollut saikulla ja siitä se on muuttunut kesälomaksi ja sitten äitiyslomaksi.
 

Yhteistyössä