Kuinka paljon ehtii kiinteytyä kesään mennessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihaläski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laihaläski

Vieras
Mulla ei ole ylipainoa lainkaan, mutta maha pömpöttää raskauksien jäljiltä ja peppu kaipaisi muotoa. Mitat on tällä hetkellä 167cm/55kg ja oon 29-vuotias. Ajattelin että ottaisin sellaisen pikaspurtin lihasten ja kunnon suhteen, ja koittaisin kiinteyttää ton pepun ja mahan, muuhun oon suht tyytyväinen. Mitä luulette millaisia tuloksia voisin saada aikaan jos kävisin 3-4 kertaa viikossa lenkillä tai pyöräilemässä, tekisin alkuun joka toinen päivä n.30 min lihastreenin ja lähempänä kesää esim. 5krt/viikko. Treenit ajattelin yhdistellä näistä videoista BikiniModelFitness's channel - YouTube joka päivä vähän vaihdellen. Voin kohta etsiä jonkun kuvan vartalostani tällä hetkellä, sekä mittailla esim vyötärönympärystä ja muita mittoja jos ne tuntuvat teistä olennaiselta arvioinnin kannalta. Ottaisin mielelläni vinkkejä miten muuten saisi nopeasti näkyviä tuloksia aikaan. :) Ruokavaliossa ei ole ongelmaa, pyrin syömään monipuolisesti ja terveellisesti kohtuuden rajoissa, kuten painoni kertoo. Lihaskunto vaan on tällä hetkellä vähän huono.

Koska et niinkään aerobista tarvitse, niin salille mars!
Otat PT:n muutamaksi kerraksi, tekee sulle ohjelman joka keskittyy sun haluamiin alueisiin ja näyttää liikkeet.
Sitä sitten tahkoa minimi 3 krt viikko.
Jotain tuloksia saat varmasti jo kesäksi näkyviin.

[QUOTE="vieras";28346627]Ei ehdi valitettavasti enää kesäksi kiinteytyä, eikä kyllä laihtuakaan : /[/QUOTE]

Ihan varmasti ehtii, mussa näkyy tuloksia jo parin viikon treenaamisen jälkeen kun oon niin hoikka, laihtua en edes halua.

[QUOTE="mies";28347471]Kyykky lienee pakaroille paras yksittäinen liike.[/QUOTE]

Haluan tehdä monipuolisesti pakaraliikkeitä, tavoitteeni on tämän näköinen pylly http://cooldudestuff.com/wp-content...utt-Of-The-Week-Goes-To-Ms-ChickenTuna_17.jpg

Ja nyt pyllyni on lähinnä tällainen lituska http://thechive.files.wordpress.com/2011/02/perfect-butt-1.jpg

Voin kyllä kaivaa jostain oikeankin kuvan omasta takamuksestani, mutta pääpiirteittäin se on siis mukavan kapea mutta aika litteä myös, eli muotoa haluisin lisää.

[QUOTE="mies";28347471]Kyykky lienee pakaroille paras yksittäinen liike.[/QUOTE]

Tavallinen kyykky ottaa enemmän reisiin, askelkyykky taas enemmän pakaroihin ;)

Nimimerkillä 3 päivää sitten askelkyykkyjä tehnyt ja vieläkin persus kipeä

Haluan tehdä monipuolisesti pakaraliikkeitä, tavoitteeni on tämän näköinen pylly http://cooldudestuff.com/wp-content...utt-Of-The-Week-Goes-To-Ms-ChickenTuna_17.jpg

Ja nyt pyllyni on lähinnä tällainen lituska http://thechive.files.wordpress.com/2011/02/perfect-butt-1.jpg

Voin kyllä kaivaa jostain oikeankin kuvan omasta takamuksestani, mutta pääpiirteittäin se on siis mukavan kapea mutta aika litteä myös, eli muotoa haluisin lisää.

Ei sulla huono ole nytkään ;) Mutta kuulostaa oikein hyvältä kunhan sulta löytyy myös lantion kaarta eli tähän tyyliin: http://www.lepoint.fr/images/2010/07/22/133306-une-fesses-jpg_43823.jpg

Mun suosikkipylly naisella on siis sellainen, joka ei ole lituska muttei myöskään miehen pylly eli jossa tuo "sivukaari" puuttuu. :p

[QUOTE="mies";28347544]Ei sulla huono ole nytkään ;) Mutta kuulostaa oikein hyvältä kunhan sulta löytyy myös lantion kaarta eli tähän tyyliin: http://www.lepoint.fr/images/2010/07/22/133306-une-fesses-jpg_43823.jpg

Mun suosikkipylly naisella on siis sellainen, joka ei ole lituska muttei myöskään miehen pylly eli jossa tuo "sivukaari" puuttuu. :p[/QUOTE]

Ei ole ihan noin voimakasta kontrastia lantion ja vyötärön suhteen, mutta mulla on myös vatsan kiinteyttäminen tähtäimessä, joten vinot vatsalihakset varmaan kaventais tuota vyötäröäkin.

Itse olen lihaksiin saanut tulosta ihan vapaalla tangolla ja painoilla tehdylla tankojumpalla, taka- ja etukyykkyä, maastavetoja, hauista, työntöä, "hyvää huomenta-liikettä" + vatsoja. Ja mulla myös näkyy tulokset jo parissa viikossa kun aloittaa säännöllisen treenin. Teen 3 x 15 sarjoja joka toinen päivä omalla pihalla lasten leikkiessä :) Aikaa ei mene paljon mitään ja ei tarvii edes lähteä salille. Kyykky on paras perseliike, saa hienosti muotoa siihen ja reisiin. :)

Ei ole ihan noin voimakasta kontrastia lantion ja vyötärön suhteen, mutta mulla on myös vatsan kiinteyttäminen tähtäimessä, joten vinot vatsalihakset varmaan kaventais tuota vyötäröäkin.

Jep :) Go for it girl ;) Naisen kaunis takamus on kyllä hieno näky.

Suht harvalla on tuollainen "kiinteä mutta kontrastirikas", mutta se on kaikista hienoin näky omaan silmään :) Paino pitää olla aika alhainen.

[QUOTE="jokuvaan";28347541]Tavallinen kyykky ottaa enemmän reisiin, askelkyykky taas enemmän pakaroihin ;)

Nimimerkillä 3 päivää sitten askelkyykkyjä tehnyt ja vieläkin persus kipeä[/QUOTE]

Mitenkä toi askelkyykky tehdään, onko jossain ohjetta? Tarviis saada takasin mun rotupehva ja ylimääräiset jenkat pois. Lisää vinkkejä?

Itse olen lihaksiin saanut tulosta ihan vapaalla tangolla ja painoilla tehdylla tankojumpalla, taka- ja etukyykkyä, maastavetoja, hauista, työntöä, "hyvää huomenta-liikettä" + vatsoja. Ja mulla myös näkyy tulokset jo parissa viikossa kun aloittaa säännöllisen treenin. Teen 3 x 15 sarjoja joka toinen päivä omalla pihalla lasten leikkiessä :) Aikaa ei mene paljon mitään ja ei tarvii edes lähteä salille. Kyykky on paras perseliike, saa hienosti muotoa siihen ja reisiin. :)

Mulla ei oo tollasta tankoa olemassa. :( Minkälainen liike on "hyvää huomenta"? Itse aattelin että noissa linkkaamissani videoissa on varmaan parhaat liikkeet mietitty täydellistä pyllyä varten, ja teinkin tänään jo aamujumpan kahden videon mukaan. :) Mulla vaan on vaarana aina painon putoaminen liiaksi. Nyt olen sairaslomalla ehtinyt syödä enemmän ja olen parissa kuukaudessa kerännyt painoa muutaman kilon, yleensä painan. n. 51-53kg, riippuen vähän siitä miten ehdin milloinkin syödä töistä johtuen, ja silloin yleensä pylly katoaa ihan kokonaan. Nyt painan siis 55kg, ja se muutama kilo näkyy pyllyssä (kiva juttu) ja mahassa (ei niin kiva juttu).

Tanko ja pienet painot eivät maltaita maksa. Ja säilyy pienessä tilassa, vaikka sängyn alla. Meillä ne on autotallissa.
Hyvää Huomenta-liikkeessä tanko on niskan päällä käsien varassa (ihan kuin keppijumpassa) ja jalat kevyessä haara-asennossa kumarretaan ja noustaan hitaasti ylös. Vahvistaa alaselkää ja ottaa takapuoleen ja takareisiin. Tästä on kaksi versiota, jalat kevyesti koukussa tai sitten suorina, itse suosin suorana pitämistä, ottaa enemmän.

tällä hetkellä pylly näyttää tältä (toivottavasti modet ei suutu tästä kuvasta, omasta mielestäni ei ole liian paljastava kun näkyy vaan sivusta pakara. En löytänyt parempaakaan kuvaa, sorry. )

(vähän pyllyä)

Ja tavoite löytyi siis tuolta ylempää linkistä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28347634:
Älä keskity pelkkiin ongelma-alueisiisi, vaikka toki treenaa niitä tehokkaasti.

Suosittelisin että treenaat edes kerran viikossa jotain koko kehon huomioivaa, uintia, pilatesta, joogaa tms.

Pilates on kyllä kivaa, uimisessa en ole kovinkaan hyvä, vaan meinaan väsyä jo ensimmäisellä altaan pituudella. :D Ajaisiko lenkkeily saman asian kuin uiminen, ja siihen lisäksi vielä pilatesta?

Pilates on kyllä kivaa, uimisessa en ole kovinkaan hyvä, vaan meinaan väsyä jo ensimmäisellä altaan pituudella. :D Ajaisiko lenkkeily saman asian kuin uiminen, ja siihen lisäksi vielä pilatesta?

Lenkkeily ei ole sama kuin uiminen. Mulla ainakin tuntuu ihan eri lihasryhmissä uiminen ja mä en edes ole siinä hyvä. Kun aloitin mies tuumasi että mä oon suurinpiirtein hukkumassa siellä altaassa :D
Mun treenaus uidessa on yhä sitä että hion tekniikkaa, tunnin kun sitä tahkoo niin kyllä tuntee tehneensäkin jotain, vaikka yhtä hyvin voisin sinne päin huidella vaparia eikä tuntuisi missään.

Eli siis yleensä kun painan sen 51-53kg, mun pylly on tällainen (ei pyllyä)

Joo toi ei oo hyvä. TOP-järjestys mulla:

1. Kiinteä mutta kontrastirikas
2. Kiinteä mutta vähän poikapyllyinen
3. Pieni poikapylly
4. Leveä ja jonkin verran selluliittia
5. Lumilapioperse eli kuvan tyylinen --> peppua "ei ole"
6. Tosi leveä

Tapaus 6 ei ole vielä koskaan elämässäni kiehtonut, 4 ja 5 tapauskohtaisesti, 1 ihanne, 2 tosi jees, 3 ok.

Tanko ja pienet painot eivät maltaita maksa. Ja säilyy pienessä tilassa, vaikka sängyn alla. Meillä ne on autotallissa.
Hyvää Huomenta-liikkeessä tanko on niskan päällä käsien varassa (ihan kuin keppijumpassa) ja jalat kevyessä haara-asennossa kumarretaan ja noustaan hitaasti ylös. Vahvistaa alaselkää ja ottaa takapuoleen ja takareisiin. Tästä on kaksi versiota, jalat kevyesti koukussa tai sitten suorina, itse suosin suorana pitämistä, ottaa enemmän.

Kiitos, tuossa yhdessä noista youtube-videoista olikin muuten esiteltynä tää (tai vastaava) liike, hyvä tietää että sekin auttaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28347830:
Lenkkeily ei ole sama kuin uiminen. Mulla ainakin tuntuu ihan eri lihasryhmissä uiminen ja mä en edes ole siinä hyvä. Kun aloitin mies tuumasi että mä oon suurinpiirtein hukkumassa siellä altaassa :D
Mun treenaus uidessa on yhä sitä että hion tekniikkaa, tunnin kun sitä tahkoo niin kyllä tuntee tehneensäkin jotain, vaikka yhtä hyvin voisin sinne päin huidella vaparia eikä tuntuisi missään.

Huhhuh, mä ehtisin tunnissa jo hukkua monta kertaa. :D En ole koskaan ollut hyvä uimaan, tavallaan vähän kammoankin sitä. En tarkoittanut että lenkkeily ois sama lihasryhmien kannalta, vaan ajattelin että samalla tavalla molemmat kohottaa yleiskuntoa, että siltä kantilta ois vastaavat. Salillekaan mua ei huvittaisi mennä, siellä on kamalan tylsää yksin ja yli puolet mun kavereista on tällä hetkellä raskaana ja lopuilla ei oo aikaa lähteä kavereiksi. :(

[QUOTE="mies";28347842]Joo toi ei oo hyvä. TOP-järjestys mulla:

1. Kiinteä mutta kontrastirikas
2. Kiinteä mutta vähän poikapyllyinen
3. Pieni poikapylly
4. Leveä ja jonkin verran selluliittia
5. Lumilapioperse eli kuvan tyylinen --> peppua "ei ole"
6. Tosi leveä

Tapaus 6 ei ole vielä koskaan elämässäni kiehtonut, 4 ja 5 tapauskohtaisesti, 1 ihanne, 2 tosi jees, 3 ok.[/QUOTE]

Juu ei tämä munkaan ihanne ole, ja siksi olenkin päättänyt asialle tehdä jotain. Tuollainen listaaminen ei kyllä (ihan vinkkinä) yleensä tunnu kivalta naisista, mutta voihan tän kääntää niinkin päin että suunta on parempaan tästä eteenpäin. :) Mun ihanne naisen pepusta on pieni ja pyöreä, vatsan haluaisin litteäksi mutta en kovin lihaksikkaaksi kuitenkaan.

Yhteistyössä