Kuinka paljon alkoholia on liikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liisi

Vieras
Tykkään dokata. En kuitenkaan koskaan juo niin paljoa, että seuraavana päivänä olisi krapula, enkä ole koskaan esim. sammunut / oksentanut alkoholin vuoksi.

Juon harvoin arki-iltoina ja jos juon, korkeintaan yhden drinkin / oluen. Viikonloppuisin saatan juoda molempina iltoina pari kolme annosta kumpanakin. Onko se liikaa? Aloitan juomisen vasta kun lapset ovat menneet nukkumaan.

Mitäs sinä siellä tuskailet mikä on liikaa, kai tiedät itse parhaiten asiasia , vai haetko HYVÄKSYNTÄÄ LIPITTELYLLESI.Niihän se alkaa, toiset sen sanoo.Ymmärsitkö?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitäs sinä siellä tuskailet mikä on liikaa, kai tiedät itse parhaiten asiasia , vai haetko HYVÄKSYNTÄÄ LIPITTELYLLESI.Niihän se alkaa, toiset sen sanoo.Ymmärsitkö?

En hae hyväksyntää lipittelylleni, paremminkin toivoisin, että joku kertoisi, missä raja menee.

Olen samaa mieltä edellisen kanssa.

Ongelma alkaa siitä, kun alkaa miettiä, onko se ongelma. Eli se on jo ongelma. Ongelma ei kuitenkaan ala siksi että sitä alkaa miettimään mahdollisena ongelmana vaan ongelma on jo olemassa ennekuin sitä itse alkaa miettiä ongelmana.

Yhteistyössä