M
"Mirna"
Vieras
Onko muita joilla lapset on vauvana sairastaneet vakavasti?
Meillä molemmilla lapsilla on ollut syntymästä n. puolenvuoden ikään saakka vakava sairaus molemmilla. Esikoinen sai onneksi olla ja elää kotona, mutta oli todella kipeä. Kärsi elämänsä ensimmäiset 6kk kovista kivuista ja kaikista valokuvistakin paistaa se tuska
Kuopuksen kanssa jouduimme elelemään sairaalassa osastolla jonkinaikaa. Vauva oli vasta viikon ikäinen kun jouduimme osastolle. Kamalaa oli katsoa kun vauvalle tehtiin kokeita ja rassukka oli letkuissa niin, ettei saanut kunnolla edes sylissä pidettyä. Jatkuva nenämahaletkun huolto ja esim virtsakokeiden otto vatsan läpi, kummittelee edelleen mielessäni. En vain pääse tästä yli.
Tänä päivänä molemmat lapset on (luojan kiitos) terveitä ja vauvaiän sairastelu on vain ikävä muisto. Mutta minulla se muisto elää liiankin vahvasti mielessä edelleen. Suren sitä, kuinka paljon kipua ja tuskaa lapseni on joutuneet kokemaan ja monesti mietin, vaikuttaako nämä kokemukset jotenkin lapsen henkiseen kehitykseen.
Suren asiaa (ehkä epänormaalin) paljon. Mikä tähän auttaisi
Meillä molemmilla lapsilla on ollut syntymästä n. puolenvuoden ikään saakka vakava sairaus molemmilla. Esikoinen sai onneksi olla ja elää kotona, mutta oli todella kipeä. Kärsi elämänsä ensimmäiset 6kk kovista kivuista ja kaikista valokuvistakin paistaa se tuska
Tänä päivänä molemmat lapset on (luojan kiitos) terveitä ja vauvaiän sairastelu on vain ikävä muisto. Mutta minulla se muisto elää liiankin vahvasti mielessä edelleen. Suren sitä, kuinka paljon kipua ja tuskaa lapseni on joutuneet kokemaan ja monesti mietin, vaikuttaako nämä kokemukset jotenkin lapsen henkiseen kehitykseen.
Suren asiaa (ehkä epänormaalin) paljon. Mikä tähän auttaisi