kuinka pääsen alkuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
laihdutuksessa kun koko ajan kauhee nälkä tai en tiedä onko se nälkää vaan halu syödä. En pysty aloittamaan ja pelkään että ennen pitkää retkahdan herkkuihin.

Pienin askelin. pidä vaikka ruokapäiväkirjaa?

Eikä pieni herkkupala silloin tällöin mitään merkitse, vaan se että pyrkii muuttamaan koko ruokavalionsa terveellisempään suuntaan pysyvästi.

Kuinkas olis liittyminen painonvartijoihin?

Painonvartijat on rahastusfirma. Mulle toimi tämä: www.kalorilaskuri.fi: saa tietoa, välineitä ja motivaatiota. Ja vuosi maksaa sen mitä painonvartijat 2kk.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Pienin askelin. pidä vaikka ruokapäiväkirjaa?

Eikä pieni herkkupala silloin tällöin mitään merkitse, vaan se että pyrkii muuttamaan koko ruokavalionsa terveellisempään suuntaan pysyvästi.

Kuinkas olis liittyminen painonvartijoihin?

En ainakaan pääse mihinkään ryhmään, onko niitä netissäkin jotain esim painonvartijat, pitäis kai googlettaa. Haluan laihtua mutta en tiedä pystynkö koska tunnen olevani myös masentunut.

Alkuperäinen kirjoittaja päättäväisyyttä!:
Painonvartijat on rahastusfirma. Mulle toimi tämä: www.kalorilaskuri.fi: saa tietoa, välineitä ja motivaatiota. Ja vuosi maksaa sen mitä painonvartijat 2kk.

Kiitos tiedosta, pitää käydä ton kalorilaskurin sivulla. Hitsi kun vaan pystyis, mies haukkuu koko ajan läskeistä ja se ei paljon mua kannusta, masennun entistä enemmän.

Kalorilaskuri on juuri netissä toimiva ruokapäiväkirja, joka ohjeistaa toimimaan tehokkaalla ja terveellisellä tavalla. Sieltä saa myös vertaistukea muilta laihduttajilta, suosittelen :) Harmi että miehesi on tuollainen. Mutta laihdutusjuttu onkin ihan oma juttusi, älä annan miehesi vaikuttaa siinä suuntaan tai toiseen :)

Alkuperäinen kirjoittaja päättäväisyyttä !:
Kalorilaskuri on juuri netissä toimiva ruokapäiväkirja, joka ohjeistaa toimimaan tehokkaalla ja terveellisellä tavalla. Sieltä saa myös vertaistukea muilta laihduttajilta, suosittelen :) Harmi että miehesi on tuollainen. Mutta laihdutusjuttu onkin ihan oma juttusi, älä annan miehesi vaikuttaa siinä suuntaan tai toiseen :)

Kiitos kannustuksesta! Taidanpa yrittää, vaikka juuri pelkään tota retkahdusta sitten tulee vielä pahempi olo. Mutta aina kannattaa yrittää.

Mä taas olen saanu hyviä kokemuskia Painonvartijoista.
Mun ongelma on vaan se, että en osaa tehdä sitä vaadittavaa elämäntapamuutosta, eli heti kun lopetan ryhmässä käymisen, lihon takaisin:(
Mutta ryhmässä laihdun nopeasti eikä ole nälkä. Jotenkin vaan kun se "vahti" jää pois niin alkaa huijata itseään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kiitos kannustuksesta! Taidanpa yrittää, vaikka juuri pelkään tota retkahdusta sitten tulee vielä pahempi olo. Mutta aina kannattaa yrittää.

Kannattaa, ja kuten Aamuäree tuolla sanoikin, niin ei ne herkkupalat silloin tällöin pahaa tee kun rakennat itsellesi terveellisempiä elämäntapoja :) Suosittelen lämpimästi harkitsemaan esim. karkkipäivää, jolloin saat hyvällä omallatunnolla syödä jotain hyvää esim. kerran viikkoon, tai sitten esim. keksi päiväkahvin kanssa ihan luvalla.

Siitä se lähtee!

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Mun ongelma on vaan se, että en osaa tehdä sitä vaadittavaa elämäntapamuutosta, eli heti kun lopetan ryhmässä käymisen, lihon takaisin:(
Mutta ryhmässä laihdun nopeasti eikä ole nälkä. Jotenkin vaan kun se "vahti" jää pois niin alkaa huijata itseään.

Tämäpä se painonvartijoiden ongelma onkin, ja kun ihan oikeasti siellä ryhmässä ei anneta tarpeeksi eväitä siihen itse pärjäämiseen. Se systeemi vain on sellainen, että ihminen on niin riippuvainen itse painonvartijoista että lihoo helposti takaisin. En kyllä pidä siitäkään mikä meininki (ainakin joskus) oli, että sanotaan että sama se jos saat ne pisteesi riisimuroista, kunhan ei pisteet ylity - ei siis kiinnitetty huomiota siihen että ihminen saa tarpeeksi rasvaa, kasviksia ja proteiinia yms.

Aikoinani siis minä laihdutin kalorilaskurilla, kaveri kävi painonvartijoissa - laihtui onnistuneesti hänkin, mutta keskustellessamme näistä asioista itse en painonvartijoihin liittyisi =)

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Tämäpä se painonvartijoiden ongelma onkin, ja kun ihan oikeasti siellä ryhmässä ei anneta tarpeeksi eväitä siihen itse pärjäämiseen. Se systeemi vain on sellainen, että ihminen on niin riippuvainen itse painonvartijoista että lihoo helposti takaisin. En kyllä pidä siitäkään mikä meininki (ainakin joskus) oli, että sanotaan että sama se jos saat ne pisteesi riisimuroista, kunhan ei pisteet ylity - ei siis kiinnitetty huomiota siihen että ihminen saa tarpeeksi rasvaa, kasviksia ja proteiinia yms.
Aikoinani siis minä laihdutin kalorilaskurilla, kaveri kävi painonvartijoissa - laihtui onnistuneesti hänkin, mutta keskustellessamme näistä asioista itse en painonvartijoihin liittyisi =)
Toi varmaan riippuu vetäjästä.
Kyllä mä koen, että mulla tarpeeksi tiwtoa on, motivaatio vaan loppuu samalla sekunnilla, kun ei ole tilivelvollinen kenellekään.
Kyllähän ne ruokaohjeet ja ravintoneuvonat on aivan oivaaa, ei tosiaan ole nälkä mutta mulla se pointti on, että mä tarvin vahdin.
Jos mä en käy ryhmässä, mä alan keksiä selityksiä; en käyny vessassa ja join just litran teetä, siksi paino on noussu kaksikiloa...

Mä olen tullu siihen tulokseen, että avaimet on pään sisällä. Motivaation pitää olla aito, oikea ja itsestä lähtevä, niin homma toimii.
Mun ongelma ainakin on toi motivaatio, koska heti kun jää ryhmästä pois alkaa joku ihmeen "loma" eikä ole enää mitään väliä millään.
Siis päässä on semmoinen vika, että mä olen aina vaan laihdutuskuurilla, en opettele elämäntapamuutosta.

Yhteistyössä