Kuinka ostat lahjoja lasten mukana ollessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmettelijä"

Vieras
Mulla on ongelma: kuinka ostaa lahjoja ilman lasten mukana oloa?
Viime vuonna meni helpommin, piilottelin 1½ vuotiaalta ostoskärryihin kaikenlaista pukin konttiin menevää tavaraa, ei kertonut isommille sisaruksille. Nyt tuo vuoden vanhempi kertoo kaiken, ihan kaiken ja itkee mieluisan lelun perään.

Miten te hoidatte tuon?

En mä pysty tota mitenkään hoitamaan. Tänään oli isompi hoidossa muutaman tunnin niin pienemmän kanssa (1v3kk) käytiin ostelemassa, onneks se unohtaa ne tavarat heti kun ei näe niitä :D

Mä taisin viime vuonna ostaa 3.5veelle joululahjan jo elokuussa. Muksu vielä itse kantoi sen kaupasta pois. Me vaan todettiin että tämän saa joskus. Uskoo yhä joulupukkiin :) Mutta meillä on tottunut siihen että voidaan ostaa jotain, mutta sitä ei saa aina heti käyttöönsä.

Mutta en minäkään ostaisi lapsen läsnäollessa jos olisi tarkkaa ettei saa tietää.

En enää mitenkään, pienen kans onnistu niin ettei lapsi nähny koko tavaraa kauppareissun aikana kun siirsin sen huomaamatta koriin. Nyt jos lapsi on mukana niin saatan kiertää katsoos valmiiks et paljon siinä kaupassa joku maksaa tai löytyykö edes sopivaa ja sitten kun olen liikkeellä yksin noukin ne valmiiks katsellut matkaani.

Miehen kans muuten ostettiin joskus niin et katsottiin valmiiks ja toinen sieppas lapsen matkaan ja käveli ulos ja toinen osti lahjat ja vei auton takakonttiin piiloon :D

Viimeksi muokattu:
Mun vanhempani selittivät veljelle, että auttavat pukkia, kun pukki ei ehdi joka kaupassa käymään. Hyvin meni läpi. Tosin me muut lapset ei enää usko pukkiin ja tiedettiin lahjamme yleensä etukäteen, joten ei ollut haittaa vaikka olisi kertonutkin muille.

Yhteistyössä