KUINKA OLET VOINUT PYSYÄ ELOSSA?

OOn ite syntynyt -79- Ja elänyt lapsuuteni Helsingin Maunulassa. mä sain ruveta liikkumaan yksin ulkona ollessani ekaluokkalinen.

Eipä siellä niitä kavereita juuri näkynyt. Mutta onneksi viihdyin yksikseni ulkona. Sai syödä namia sekä voileipiä sekä juoda limpparia.

Kai mä olin onnellinen, vaikka muuten kotielämä olikin kurjaa.

Gluteus maximus
tuolaista se oli meillä -80 luvun lapsillakin, paitsi että meillä ei syöty yhtään makeaa tai oikeastaan sokeria ollenkaan. Siinä oltiin tosi tarkkoja =) Hammaslääkärin ja Hygienistin muksuja kun veljen kanssa ollaan =)

täti
Kysymys on ihan aiheellinen ainakin näiden asioiden osalta
- pyöräilykypärä
- turvavyöt takapenkillä

Lisäksi voin sanoa, että vanhan ajan tarkkikset eivät ehkä olleet paras kasvamisympäristö sen ajan hyperaktiivisille.

Joo ja syntynyt olen 60-luvulla.

Onnellinen olin ja olen vieläkin. Lapsille olen yrittänyt vähän vastaavaa järkätä..ei mitään tolkutonta kyttäämistä ja sokeri yms. kammoa. Kännykätkin sai vasta myöhemmällä kouluiällä. Vanhin poika jossain aineessa kiitti äitiänsä (SIIS MUA) siitä, että on saanut vapaasti olla oma itsensä ja valita omia juttujansa.

Helekutti
Ite synnyin -78 joten lapsuus 80-luvulla mutta tuota se hyvin pitkälti oli. Eka pelikonsoli saatiin jo -83 mutta ei ne kummosia ollu (eikä mun mielestä nykyäänkään) että olisivat aikaa rohmunneet meiltä. Yhtenä päivänä saatoin polkea uimarannalle kolmekin kertaa, 8km päähän. Eikä tuntunut missään.

Nykyään lapset eivät edes saa liikkua niin kauas. Koululla missä olin töissä niin opettaja oikein kielsi liikkumasta niin pitkälle kun joku oppilas tilitti hauskasta pyöräretkestään... Kyseessä oli n. 3 km reissu.

Vm -70
Niin, eikä silloin kuljetettu autolla kouluun tai harrastuksiin. Ihan itse sai kävellä tai mennä pyörällä. Säällä kuin säällä. Ja kavereita kattoonkin iltasin poljettiin pyörillä hippulat vinkuen.

Voi kauhistus!

Meillä ei kanssa makeita juuri syöty, oli luksusta kun namia saatiin.

Ei meillä kyllä koskaan pulla ole kotona 70-80-luvuilla tuoksunut, mutta lepposaa taisi aina välillä olla.

Yhteistyössä