kuinka nuorelle nokkamuki käteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitimamma76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi apua. Onko mun lapset muka niin isoja, etten muista. Meillä ei oo ollu pulloa juuri ollenkaan käytössä, kuopuksella ei ollenkaan, joten reilusti alta 1v on ollut. Kuopus tosin ei saanu ennen 6kk ikää edes vettä vissiin. Että sen jälkeen varmaan, ehkä 8kk iässä, esikoinen sai varmaan just joskus 5-6kk. En mä muista. :ashamed: Se oli taikamuki.

Ei kai koskaan ole liian aikaista alkaa kokeilla uutta. Itse meinaan nyt ostaa nokkamukin, vauva on 5kk, ja lisäksi aion alkaa hörpyttämään ihan kunnon mukista silloin, kun syötän itse. Nokkamuki kuitenkin ylläpitää imemistä, kun sitä pitäisi aikanaan pyrkiä pois. Mutta en tietty jättäisi vauvaa avonaisen mukin kanssa hörppimään itsekseen varsinkaan, kun hän ei ole edes nokkamukia vielä tavannut :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Ei kai koskaan ole liian aikaista alkaa kokeilla uutta. Itse meinaan nyt ostaa nokkamukin, vauva on 5kk, ja lisäksi aion alkaa hörpyttämään ihan kunnon mukista silloin, kun syötän itse. Nokkamuki kuitenkin ylläpitää imemistä, kun sitä pitäisi aikanaan pyrkiä pois. Mutta en tietty jättäisi vauvaa avonaisen mukin kanssa hörppimään itsekseen varsinkaan, kun hän ei ole edes nokkamukia vielä tavannut :D

Minä en jätä avomukin kanssa vaikka on sellasen ja nokkiksen tavannut. Yrittää kovasti juoda reunalta, mutta melkein kaikki menee huti ja parempi olla venttiili vielä jos meinaa että masuunkin päätyy nestettä. Kyllä se nokka aikanaan jää kun taito kasvaa.

Meillä tyttö vajaa 6kk ja hetken aikaa ollaan nokkamukia käytetty. Itse yrittää kovasti siitä juoda, mutta yleensä ei saa nostettua mukia / kallistettua päätä niin että jotain tulisi. Joten avustettuna juo siitä.

Meillä tissitellään edelleen ja nyt ihan parin viikon sisällä olen alkanut antaa vesihörppyjä nokkamukista. Tuttipullosta ei vettä suostunut juomaan. Jos saa mukin omaan käteen, alkaa armoton mukin paukutus pöytään, sitten kaadetaan yli olan, omaan korvaan, kauluksesta sisään ja lattialle... Avustettuna kyllä hörppää mallikkaasti ja vesi yleensä masuun päätyy. Ja nyt kerran on hörpännyt itse mukista :) Tyttö siis kohta 8 kk.

Yhteistyössä