Kuinka nopeesti passi kesäkuussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija12
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija12

Vieras
Siskon kaaso päättikin yllättäen raahaavansa polttariporukan Tallinnan puolelle, eikä mulla oo voimassa olevaa passia / henkilöllisyystodistusta. Passihakemusajat näyttää olevan Etelä-Suomessa aika lailla kuukausiksi buukattu, eli ruuhkaa näkyis olevan. Polttarit heinäkuun puolessavälissä, oliskohan mitenkään mahdollista että passin sais sitä ennen? Oon kuullut että kesäisin voi mennä jopa kuukausi.

Jos on alle 6 vuotta ko oot viimeks käyny antaan sormenjäljet ja nimi ei oo muuttunu, voit tehdä hakemuksen netissä, eikä silloin tartte käydä itse paikalla. Passi tulee viikossa.

Jossain välissä muistaisin lukeneeni, että pienemmillä paikkakunnilla on huomattavasti nopeampaa se passin saaminen. Eli ota vaikka pienenä kesämatkailuna reissu johonkin pienemmälle paikkakunnalle missä on poliisin lupapalvelut siellä Etelässä ja käy jättämään passianomus. Postissahan se passi sitten tulee niin ei tarvi sieltä toiselta paikkakunnalta sitä hakea :)

Googlaamalla löytyi viime vuodelta joku uutinen, jossa sanotaan näin:
'Parhaiten passipoliisin pakeille pääsee pienemmissä kunnissa, jotka ovat etäällä keskuskaupungista. Varsinais-Suomessa Turun naapurikaupungin Kaarinan asiakaspalvelupisteen luukulle on viikkojen jono, mutta Paraisilla selviää jo merkittävästi vähemmällä.'

Yhteistyössä