kuinka nopeasti vauvan syntymän jälkeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuore äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinä, ap, olet itse paras arvioimaan oman jaksamisesi. Eli jos tuntuu, että et jaksa lähteä, sitten ette lähde. Ei tarvitse mennä vain miellyyttääkseen toisia ;) Mutta kokemuksesta voin sanoa, että ainakin meillä matkustaminen oli helppoa 2 vkoa vanhan vauvan kanssa. Vauvahan vaan nukkuu =)

No ei kyllä kaikki vauvat vaan nuku!!! Meillä ainakin alkoi tuolloin koliikki (huutoa huutoa huutoa), ja muutenkin oli itkuinen tapaus. Muuten olen samaa mieltä, lähdet jos jaksat. Jos tuntuu yhtään (mistä tahansa syystä) siltä, että et jaksa, niin ole rauhassa kotona.

Ei kai sitä kannata läjteä jos ei jaksa.. oman olotilan mukaan.

Mllaisia ihmisiä nämä teidän isovanhemmat ovat.. josko odottavat kutsua eivätkä tule katsomaan vauvaa ellette ehdota? Jos siis ette jo ole.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja emppu:
Sinä, ap, olet itse paras arvioimaan oman jaksamisesi. Eli jos tuntuu, että et jaksa lähteä, sitten ette lähde. Ei tarvitse mennä vain miellyyttääkseen toisia ;) Mutta kokemuksesta voin sanoa, että ainakin meillä matkustaminen oli helppoa 2 vkoa vanhan vauvan kanssa. Vauvahan vaan nukkuu =)

No ei kyllä kaikki vauvat vaan nuku!!! Meillä ainakin alkoi tuolloin koliikki (huutoa huutoa huutoa), ja muutenkin oli itkuinen tapaus. Muuten olen samaa mieltä, lähdet jos jaksat. Jos tuntuu yhtään (mistä tahansa syystä) siltä, että et jaksa, niin ole rauhassa kotona.

Samma här.

No ei tarvi lähtee,jos ei jaksa taikka halua.
Jos isovanhemmilla ei ole hyvää syytä ite olla tulemati.Kyllä ne sit jaksaa odottaa,kun tulette.
Tai jos ei jaksa odottaa tulevat sit teille.
Kai olet kutsunut käymään?

Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
jokseenkin outoa, että ei vaivaudu itse tulemaan.. :/ Meillä anoppi tuli sairaalaan katsomaan ja mun vanhemmat jokin aikaa kotiutumisesta, ja siis he tulivat pitemmän matkan takaa.. Muttamutta, kyllä kait sitä voi matkustaa, muutaman viikon päästä syntymästä? Miks ei? :/

Jaa että miksi ei?

Äiti on itse väsynyt, vauva voi nukkua miten sattuu, pienen iho ragoi erilaisiin vesilaatuihin vielä tässä vaiheessa, vauva on ärtyisä kun sukulaiset suurina laumoina hyökkää kimppuun, vieras hajumaailma rasittaa pientä tarpeettomasti, äiti väsyy, maidontulo temppuilee, auto on vetoisa, äidillä on omat hormonimyrskyt, joita ajattelemattomat sukulaiset eivät lainkaan huomioi.

On tuhat syytä pysyä ensimmäiset kuukaudet kotona.

Tietysti jos on itse valtavan kiltti ja nuori ja reipas ja tahtoo miellyttää hurjasti sukua, niin sitten pitää mennä ja olla kuin kaikki olisi oikein mukavasti ja kotoisasti.

Nyt mä kyllä repesin =) Voiko näin hysteerisiä ihmisiä olla olemassa? =)

:laugh: :laugh:
Näköjään..

Hysteeristä?
Mä kutsuisin tuota lapsen ehdoilla elämiseksi, joka tuntuu unohtuneen monelta äidiltä.

Boldattua en itse ajattele.

Ei ole mitään syytä lähteä yökylään mihinkään, jos ei itse jaksa. Ihan sama mitä mummot ja muut sanovat. Sitä paitsi vauvan on oikeasti hyvä totutella ulkomaailmaan kotona sen muutaman kuukauden.

Toiseksi nuorimman kanssa pakosta jouduttiin viikon ikäisenä n. 250km matka ajelemaan ja siinä samalla reissulla käytiin myös isovanhempien luona, jotka asuvat n. 200 km päässä.
Muitakin n. 2 viikon ikäisenä ollaan käyty näyttämässä.
Minä kyllä tulisin hulluksi jos 2-6kk synnytyksen jälkeen pitäisi kotona olla, en ymmärrä moista...

Eipä kyllä tullut mieleenkään, että olisi pitänyt vastasyntyneen kanssa lähteä yhtään minnekään. Ei huvittanut, eikä kyllä olisi ollut mukavaakaan niitä alun imetysmaratoneja hoidella jossain muualla kuin kotona, tai koettaa olla mieliksi muille sen väsymyksen, hormonihyrskyn ja valuvien tissien kanssa tai "jakaa" vauvaa kenenkään kanssa tai kuunnella sukulaisten neuvoja siitä, miten lasta pitää hoitaa. Yön yli reissussa olin vauvan kanssa ekaa kertaa hänen ollessaan 8kk ja se meni mallikkaasti.

Me ollaan kaikkien kolmen kanssa käyty mummilassa 200km päässä, kun ovat olleet n. 2,5vk. Eli mieskin on vielä ollut isyyslomalla silloin ja mahdollisti näin muutaman päivän vierailun. Mua ei ainakaan rasittanut käydä reissussa, helposti se vauvan kanssa sujui. Tuntui, että niissä isommissa lapsissa oli isompi työ... Mutta tuon pidemmällä ei olla käyty ennen kuin ovat olleet 1v. Kun ei yleensäkään käydä kuin ehkä kerran vuodessa pidemmällä, kun sukulaiset on sen verran likellä (eli tuon 200km säteellä).

Yhteistyössä