Kuinka nopeasti uudelleen raskaaksi tuulimunaraskauden jälkeen joka on lääkkein keskeytetty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hop"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hop"

Vieras
Eli tulin raskaaksi monen vuoden yrityksen jälkeen, mutta raskaus oli tuulimuna ja se jouduttiin keskeyttämään, kun ei itse sieltä pois tullut.

Lääkäri sanoi että keskeytys ei vähennä mahdollisuuksia tulla uudelleen raskaaksi, mutta tuntui kamalalta kun melkein kolme vuotta yritettiin ja sitten tärppäsi vihdoin ja viimein ja nyt kävikin näin :/

Kauanko teillä muilla siis on kestänyt tulla raskaaksi ns. abortin/raskauden keskeytyksen jälkeen, millä termillä se nyt haluaakin sanoa sitten.

Tein uuden positiivisen raskaustetstin vajaa kuukausi keskenmenon jälkeen. Nyt odotellaan malttamattomina jo pienen syntymää. Toivotan onnea sinun raskautumiseesi :)
Niinhän sitä sanotaan, että km:n jälkeen on hyvät mahdollisuudet uudelleen raskautumiseen nopeasti, tsemppiä.

Tuliko teillä normaalisti kuukautisia siinä välissä ollenkaan vai pärähtikö plussa tauluun heti sen jälkeen? :) Jotenkin ajattelen tämän asian ennemmin aborttina kuin keskenmenona, kun se jouduttiin kuitenkin lääkkeellisesti aloittamaan eikä itse tyhjentynyt niin sen takia asia huolettaa, vaikka keskenmenohan tämä sinäänsä onkin :/

Joten toisinsanoen tässä on hyvät mahdollisuudet vielä vaikka ensiyritystä olikin noin kauan :) Ja antoiko lääkäri teille heti ihan luvan alkaa yrittämään uudestaan?

Mulla oli alkuraskauden keskenmeno / tuulimunaraskaus v. 2010 kesäkuussa (keskeytyi lopulta tosin itsekseen, ei tarvittukaan lääkehoitoa) ja tulin uudelleen raskaaksi elokuussa, aika nopeasti siis. Mulla oli myös takana lapsettomuutta ja apuna Clomifen. Aloitin clomit uudelleen heti kun ekat menkat km:n jälkeen olivat tulleet. Uusi raskaus meni hyvin ja johti potran tytön syntymään.
Keskenmenon jälkeen raskaus saattaa alkaa nopeasti, joten varmaan voit aloittaa yrittämisen sitten kun olet muuten toipunut.

Helpottaa kummasti kun huomaa että on muitakin saman asian kanssa painineita. Ajattelin tosiaan että heti kun tämä vuoto loppuu niin aloitetaan uudelleen yrittäminen. Lääkäri kun ei oikein sanonut siitä että pitäisi mitenkään odottaa, tuosta vain just mainitsi että saattaa raskausviikkojen arvelu olla hankalampaa jos yksiäkään menkkoja ei välissä tule, mutta terveydellisiä syitä siihen ei kai olisi.

Oireita ei oikeastaan ollut tuulimunasta itsessään, kaikki raskausoireet tulivat ja menivät niinkuin kunnon raskaudessakin, mutta 7viikolla kun oli eka sydänäänien kuuntelu niin mitään ei kuulunut ja 12 viikolla sama juttu ja ultrassa ei myöskään sykettä tai mitään kunnon kokoista sikiötä edes näkynyt joten sanoivat että tuulimuna on :/

Sen verran ehkä voin uskaltaa sanoa että jotenkin ehkä aavistin asian sinänsä, vaikka tämä onkin nyt eka "raskaus". Alkuplussan jälkeen ei kertaakaan ole tuntunut siltä että edes olisin raskaana, kun alussa oli sellanen olo että tiesin olevani, ja parin päivän jälkeen plussasta "raskausolo" haihtui olemattomiin. Myöskään minkäänlaista pahoinvointia ei ole ollut, ja alavatsassa on tuntunut viiltoja ja polttoja siitä päivästä asti kun raskausolokin pois lähti. Jotenkin sen kai aavistaa.

Onko täällä vielä lisää tarinoita samasta aiheesta? Itsekin tuulimunasta selvinneenä nyt ja yritys voitais alottaa ja kiinnostaa myös tietää että miten muilla on tärpännyt sen jälkeen ja tosiaan niinkuin tuolla joku jo aikaisemmin kysyikin niin mistä se johtuu että km jälkeen niin helposti uudelleen tulee raskaaksi?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti29v;28307238:
aikoinaan tuulimunan jälkeen tulin raskaaksi uudestaan kahden kuukauden päästä. voimia ap ja tsemppiä sulle, kyllä se vauva vielä sieltä tulee!

Kiitos kannustuksesta :) Toivon vaan ettei ainakaan niitä vuodenpäiviä taas kestäisi tämän jälkeen. Kamalaa odottamista ja sitten ne menkat ainaaan tulee ja nyt kun ei tullut niin sitten tottakai on jotain muuta häikkää. Pitäisi jaksaa olla positiivinen mutta kun tulevaisuudesta ei ikinä varmaksi tiedä, olisi helpompaa jos tietäisi että vaikka silloin vuoden päästä olisi jo vauva kainalossa niin jaksaisi yrittääkin. Nyt pelkään että en itse enää jaksa sitä jatkuvaa odotusta raskaustestien äärellä, niiden kumminkin ollessa negoja :/

Mulla oli tuulimunaraskaus nelisen vuotta sitten. Mulla oli alusta saakka ihme epäilys koko raskaudesta ja menin alkuraskauden ultraan yksityiselle viikoilla 6+. Sydänääniä ei löytynyt niinkuin etukäteen epäilinkin ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin tästä noin viikon päästä kun olin ensin käynyt kunnallisessa ultrassa tarkistamassa tilanteen. Yksiäkään menkkoja ei tullut vaan tulin heti raskaaksi uudelleen.

[QUOTE="Sandra";28307892]Mulla oli tuulimunaraskaus nelisen vuotta sitten. Mulla oli alusta saakka ihme epäilys koko raskaudesta ja menin alkuraskauden ultraan yksityiselle viikoilla 6+. Sydänääniä ei löytynyt niinkuin etukäteen epäilinkin ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin tästä noin viikon päästä kun olin ensin käynyt kunnallisessa ultrassa tarkistamassa tilanteen. Yksiäkään menkkoja ei tullut vaan tulin heti raskaaksi uudelleen.[/QUOTE]

Kiva kuulla :) Jos sitä toivoo jaksais pitää yllä. Saitteko heti yrittää uudelleen myös vai käskikö lääkäri pitää taukoa?

Hieno juttu! Toivotaan että tärppää. Ja ajattelin että odotan senkin jälkeen vielä sinne viikoille 12 ja yli ennen kuin kenellekkään kerron. Nyt taisin hehkuttaa hiukan liian aikaisin ja on nyt sitten kertomista niille ihmisille jotka asiasta tietää, mutta eiköhän heidän luulisi ymmärtävän :)

Yhteistyössä