Kuinka nopeasti ulosotossa huomataan jos joku menee töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Olivia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Olivia"

Vieras
Viime kesänä olin töissä 2kk eikä siellä huomattu mitään ja sain palkat täysin itselle. Nyt olisi tiedossa töitä 3-4kk ja mietin, että koska huomaavat tuon ja alkavat ulosmittaamaan palkasta.

Ajattelin, että jos saisin edes sen kaksi kuukautta olla rauhassa niin ehtisin laittaa rahaa säästöön ja se helpottaisi opiskelua ensi lukuvuonna.

Valmistun keväällä -13 ja työllistymisen alallani on melko varmaa joten silloin aloitan maksamaan velkoja kunnolla eli ei tarvitse sitä miettiä, että jättäisin kaikki velkani maksamatta. Näin opiskelevana yh:na vain yrittää saada jotakin vähän joskus säästettyä.

laitan samaan ketjuun.
paljonko pitää/voi olla ulosotossa velkaa ilman, että kajoavat omistuasuntoon?
tilanne ei ole tosin minulla.
entäs kajoavatko omistusasuntoon kun asunto ostetty myyntihinnalla 80 000 euroa ja asuntolainaa jäljellä 84000 euroa eli mistään voitosta ei ole kyse.
asuntolainaan yhdistetty vanhaa kulutuslainaa ja hiukan remonttilainaa.

Entä sitten kun huomaavat, että velallinen on töissä? Ulosmittaavatko vain sen mitä joka kuukausi voi eivätkä mitenkään ota vielä niin vanhoja velkoja mitä olisi voinut maksaa heti töiden alettua?

Entä jos on kokopäiväisen työ lisäksi osa-aikainen työ? Ulosmittaavatko kumpaakin palkkaa? Vai voiko yrittää sopia, että ottavat vain siitä kokopäiväisen työn palkasta?

Mulla meni 2 kk ennenku tuli töihin ilmotus ulosotosta.. eli kerkesin 2 kk tilit saamaan itelle.. kannattaa tosiaan soittaa ulosottoon ja kysyä, voitko olla ilman ulosmittausta tuon 4 kk töissä? Siskollani onnistui tällainen järjestely..

[QUOTE="a p";25763445]
Entä jos on kokopäiväisen työ lisäksi osa-aikainen työ? Ulosmittaavatko kumpaakin palkkaa? Vai voiko yrittää sopia, että ottavat vain siitä kokopäiväisen työn palkasta?[/QUOTE]

Sulle jää suojaosuus ja lasten myötä se osuus kasvaa. En nyt muista kuinka tuon osuuden laskevat mutta ota yhteyttä ulosottomieheesi ja kysy!

[QUOTE="puf";25763426]mulla kesti 6kk ennen ku ottivat,eikä ne mihinkään kajoa niin kauna ku ottavat palkasta....[/QUOTE]

onko näin, että jos vapaaehtoisesti maksaa vaikka ei olis edes töissä niin eivät kajoa omaisuuteen?

[QUOTE="a.p";25763547]onko näin, että jos vapaaehtoisesti maksaa vaikka ei olis edes töissä niin eivät kajoa omaisuuteen?[/QUOTE]

Anteeksi nyt vain, mutta sä et ole tämän ketjun ap joten käytäisitkö jotakin muuta nimimerkkiä?

Mä olen siis ap, opiskeleva yh jolla ei todellakaan ole mitään omistusasuntoa.

[QUOTE="a.p";25763547]onko näin, että jos vapaaehtoisesti maksaa vaikka ei olis edes töissä niin eivät kajoa omaisuuteen?[/QUOTE]

jos ne saa rahaa,niin ei niillä ole mitään syytä kajota omaisuuteen...mutta kai seki riippuu millasista summista puhutaan

[QUOTE="puf";25763608]jos ne saa rahaa,niin ei niillä ole mitään syytä kajota omaisuuteen...mutta kai seki riippuu millasista summista puhutaan[/QUOTE]

no alle kymppitonnista.

Miehelläni paaaaljon ulos-otossa, kiitos epäonnistuneen yrittämisen. :( Mutta asiaan eli suojaosuuteen. Ulosottovirkailija painostaa koko ajan maksuohjelmien tekoon ja kyselee meidän perheen maksukykyä. Mieheni siis maksaa niitä takaisin koko ajan. Jo yritysaikanaan. Mutta nyt yritys on lopetettu ja pienen työttömyysjakson jälkeen hän pääsi vakituiseen työsuhteeseen ja palkasta menee suoraan ulosottoon osa. Mutta silti ulosottovirkailija karhuaa omia maksusuunnitelmiaan. Tämä tekstini on juuri niin sekavaa kuin meidän tilanne. Eikö palkasta oteta ulosottoon se minkä voi ottaa, jotta suojaosuus jää? Miten ne kuvittelevat, että sen lisäksi vielä maksamme jotain? :(

[QUOTE="vieras";25763625]Just, voit tienata ja kykenet säästämään, mutta et surmin suinkaan aloita velkojesi hoitoa vaan etsit keinoja välttää sitä.
Jotkut ovat kyllä syntyneet...[/QUOTE]

Et sitten ymmärtänyt mitä kirjoitin jo aloituksessa.

Yhteistyössä