Kuinka nopeasti totuitte sormukseen?

• Viestiketjun aloittaja Rouva
  • Ensimmäinen viesti
Rouva
Menin naimisiin tuokokuussa ja sormus ahdistaa. Kihlasormuksia meillä ei ollut enkä ole tottunut vihkisormukseen vieläkään. Tuntuu ikävältä, vaikka on käsittääkseni oikean kokoinenkin.

Erityisesti inhottaa käsien pesun yhteydessä ja pesen käsiä jatkuvasti, koska meillä on vaippaikäinen lapsi, jota hoidan kotona. Jos otan sormuksen pois, unohdan monesti laittaa takaisin. Märkä sormus on niin epähygieeninen ja epämukava.

Henkistä laatua ahdistus ei ole. :) Taidan olla outo.

Kauanko muilla kesti sormukseen tottuminen vai tottuuko tähän koskaan?

Kyllähän siinä oma aikansa menee. En muista kauanko aikoinaan itellä meni. Nykyään sitten ei osaa olla ilman sormuksia....
Tutulla tulehtui sormi kun oli hukannut vihkisormuksensa ja hinkkasi sormeaan jatkuvasti.

Mä kyllä totuin heti enkä ota kyllä koskaan pois. On meilläki vaippaikänen lapsi nyt. Siirrän sormusta ylemmäs kun pesen kädet kyllä se puhistuu.

Meillä kyllä on kihlatkin, siihenkin kyllä totuin heti...

Onko sulla siinä kiviä tms? Mulla molemmat ihan vaan sileitä, kihlassa kyllä on uurrettuja kuvioita mutta niitä ei tunne. Tää voi vaikuttaa asiaan toki.

vieras
Mulla kaks aika suht paksua sormusta,ja niihin meni ehkä viikko pari et totuin.
Ei meinannut sormus sulautua nakkisormiini,nyt se on oikein hyvin kohdillaan eikä nahkakaan enää tursuile rumasti.

vieras
Minä en pidä sormuksia kotona ikinä, otan aina kotiin tullessa pois. Ne ahdistaa ja just tuo epähygieenisyys, esim. ruoanlaiton yhteydessä.:X Töissä ja muualla pois kotoa pidän sormuksia.

Ilmeisesti en ole tottunut kihla- ja vihkisormukseen vieläkään, vaikka ne ovat olleet jo lähes kymmenen vuotta.:D

N
Mä otan aina sormukset pois kun tuun kotiin, en osaa niitä kotona pitää jostain syystä. Mies tekee samoin, kotona meidän ei tarvii näyttää kenellekään että naimisissa ollaan :)

ap
Olen pitänyt sormusta aina, koska kuvittelen, että sillä lailla totun nopeammin. Sormuksessa on kivi, mutta se ei hirveästi hankaa tms.

Vielä on siis toivoa, että totun tähän. :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja N:
Mä otan aina sormukset pois kun tuun kotiin, en osaa niitä kotona pitää jostain syystä. Mies tekee samoin, kotona meidän ei tarvii näyttää kenellekään että naimisissa ollaan :)
Sen takiiko se sormus on olemassa?:D

Kis-Kisu
Kihlan kanssa kesti jonkin tovin, et totuin. Enemmän ahdisti et se tipuu varsinkin uidessa.
Naimis sormuksen kanssa ei ollut mitään ongelmia.

Toisaalta mulle on nyt tullu sellanen tapa, et yöksi otan sormukset pois. Aamulla sitten sujautan ne takasin sormeen. :)

mä otan yöks yleensä pois. Mäkään en ole mitenkään erityinen sormusihminen. Sormukset ovat kauniita, mutta vaikka 5v. oon pitänyt niin kyllä vieläkin jollain tapaa se on siinä "tiellä" koko ajan. Toisaalta jos vaihtais ihan sileisiin, ettei olis kiveä koholla niin vois pärjätä paremmin.

No
me ollaan oltu naimisissa nyt 5.v ja vieläkin mulla on sormus ainoastaan kun lähden ovesta ulos:)
Aina kun tulen sisään sormus menee laatikkoon:D Ei vaan pysty pitämään kokopäivää.

Mulla on kihla-, vihki-, ja huomenlahjasormus vasemmassa nimettömässä ja vihkissä viisi timanttia. Pidän ne aina sormessa, en osaisi olla ilman :) . Kihloihin kun mentiin niin hetken tuntui sormus oudolta, jonkun pari viikkoa ja sitten siihen tottui :) .
Tulevana sunnuntaina on 1 vuotis hääpäivä :heart: .

Niin ja kun pesen käsiä nii monesti sitten nostan sormuksia vähän ylemmäksi sormessa ja kuivaan ihon sormusten alta.

Foortti harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja RemppaEmppa:
Mulla on kihla-, vihki-, ja huomenlahjasormus vasemmassa nimettömässä ja vihkissä viisi timanttia. Pidän ne aina sormessa, en osaisi olla ilman :) . Kihloihin kun mentiin niin hetken tuntui sormus oudolta, jonkun pari viikkoa ja sitten siihen tottui :) .
Tulevana sunnuntaina on 1 vuotis hääpäivä :heart: .

Niin ja kun pesen käsiä nii monesti sitten nostan sormuksia vähän ylemmäksi sormessa ja kuivaan ihon sormusten alta.
Mulla taas kihla, vihki ja lapsisormus.
Toi huomenlahjasormus samassa sormessa on mulle ihan uutuus. =)

Yhteistyössä