Kuinka nopeasti teidän mielestä pitäisi pyöräillä 10km? Missä ajassa itse pyöräilette tuon matkan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pioni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sellainen 20 km/h on sopiva ajovauhti. Ei tarvitse painaa täysillä kieli vyön alla, mutta meno on kuitenkin ihan joutuisaa. Eli puoli tuntia.

Sitä vauhtia ajan töistä paluumatkat (15 km) tai kun haluan nauttia pyöräilystä ja teen 12-20 km lenkkejä. Töihin mennessä minulla on yleensä kiire, jolloin poljen vähän rivakampaa tahtia eli keskivauhti on n. 24 km/h.

Minulla on kuntotaso ihan ok. Juoksen 2-3 kertaa viikossa, teen lihaskuntotreeniä, pyöräilen ja tanssin.

[QUOTE="Joopa";25965351]Hauskoja taas nämä vastaukset. Puolessa tunnissa joo.

Itse pyöräilen 4km n. 20 minuutissa, eli minulla siihen 10km menisi joku vähintään 40 minuuttia.
Ja minä pyöräilen LUJAA, siitä ovat ulkopuolisetkin huomautelleet että mihin minulla on aina kiire kun menen sellaista vauhtia kuin piru olisi kintereillä. Että kyllä saatte aika hemmetin lujaa suihkia että puolessa tunnissa vedätte 10km.[/QUOTE]

Höpöjä, normaali työmatka meikäläiselle pyörällä n.8 km , n. 22 minuuttia ajoaika. Keskinopeus n. 22 km/h, eli ei mitään kilpavauhtia tosiaankaan. Ja vakavat harrastajat maantiepyörillä suihkivat matkalla kevyesti ohi.

Sinusta 12 km/h "piru kinterellä" vauhdissasi menisi jo monet hölkkääjät ohi. LUJAA et siis todellakaan pyöräile.

25 min ja makta on 10km. Taivalon suurimmalta osilta tasaista paitsi viimeinen km on loivaa ylämäkeä. Takaisin päin tulenkin sitten 5-10 min nopeammin. Riippuu miten autja liikenteessä ja kuin niitä joutuu väistelemään ylämäessä olevissa suojateissä

Kehveli. Olen siis rapakunnossa, kun 21 km/h keskinopeudella ajan ja tunnin lenkin jälkeen tunnen kyllä sen kropassa. :O omasta mielestäni ajan kovaa, siis poljen koko ajan, hengästyn ylämäissä ja olen ihan hikinen lenkin jälkeen. Ihan hukkaan mennyt kaikki treeni.

Kattelin pyöräilynopeuksia googgelilla ja tämä oli ensimmäinen vastaantuleva ketju.
34 vuotias ylipainoinen mies. Pyöräilyharrastusta aloittelin viime kesänä ja jatkanut tänä vuonna säiden salliessa.
Kiertämäni lenkki on aika tarkkaan 15 kilometriä. Ensimmäiset neljä kilometriä on soratietä, joukossa yksi iso jyrkkä mäki ja pitkä loiva mäki.
Asvaltilla on pari alamäkeä ja neljä suht pitkää ja jyrkkää ylämäkeä. Maalla ajelen, joten liikennevaloja tai muitakaan stoppeja ei ole.
Aikaa menee 45 minuuttia. Pyöränä 7-vaihteinen Tunturi.

5.9 km aika 12 min. Vaihteeton Tunturi Mister Manhattan, maasto tasaista, muutama erittäin loiva
nousu, tuuleton sää. Kestopäällystepinta, ei haittaavia tasoristeyksiä, ei yhtään kännykkään puhuvaa
idioottia ulkoiluttamassa koiraansa ulkomaailmasta täysin tiedottomana. Tavaramerkkinä löysä hihna.

Itse pyöräilen 4km n. 20 minuutissa, eli minulla siihen 10km menisi joku vähintään 40 minuuttia.
Ja minä pyöräilen LUJAA, siitä ovat ulkopuolisetkin huomautelleet että mihin minulla on aina kiire kun menen sellaista vauhtia kuin piru olisi kintereillä. Että kyllä saatte aika hemmetin lujaa suihkia että puolessa tunnissa vedätte 10km.[/QUOTE]

Puolituntia kestää 10km matka perus matkavauhdilla halvalla maastopyörällä.

Huonol pyöräl yllätyin ku tänään meni kymmenen kilsaa 34 minuuttiin sportstrackerin mukaan. Enkä edes kokenut ajavani mitenkään kamalan kovaa vauhtia.

Taidan hankkia ensikevääksi kunnon kevyen pyörän ja katsoa mihin aikaan sitten pääsen.

Pyöräilen aina sulanmaan aikaan töihin. Minun työmatka on 27 km suuntaansa ja pyrin pitämään keskituntinopeuden yli 30 km/h. Yleensä lähden töihin noin klo 7 ja ehdin käydä töissä vielä nopean suihkun ennen kuin kävelen toimistoon klo 8. Tuo nopeus on jokaisen helposti kuntotreenillä saavutettavissa.

Älä viitsi lässyttää asioista joista et tunnu tietävän yhrään mitään. Yli 30 km/h keskareihin vaaditaan niin kovaa hapenottokykyä, että harva väestöstä siihen pystyy, oli se harjoittelu mitä tahansa.

Ja minä pyöräilen LUJAA, siitä ovat ulkopuolisetkin huomautelleet että mihin minulla on aina kiire kun menen sellaista vauhtia kuin piru olisi kintereillä. Että kyllä saatte aika hemmetin lujaa suihkia että puolessa tunnissa vedätte 10km.

Tää on nyt sitä luokkaa kuin se, että kaikki aina väittävät juoksevansa vähintään 10 km/h...[/QUOTE]

Hiekkatietä pitkin mulla menee 4km 15:ssa minuutissa. Asfaltilla menisi taatusti 5km vartissa! Ja koska kuntoa riittää niin puolessa tunnissa 10km. Kerran nuorena ajoin pyörällä 20km kun en mahtunut auton kyytiin ja oli kiire samaan paikkaan, niin tunnissa ajoin (tasamaata, asfalttia). Pisin päivämatka on 127km.

Yhteistyössä