Kuinka nopeasti teidän mielestä pitäisi pyöräillä 10km? Missä ajassa itse pyöräilette tuon matkan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pioni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Maantiellä pyöräilee hyvinkin pariinkymmeneen minuuttiin, jos tahtoo (aika epätodennäköstä että koko kymmenen kilsaa ylämäkeäkään olis). Puoli tuntia on oikeastaan ihan perusaika, mutta kyllä siihen pyöräilee helposti jo enemmänkin.

Totta hitossa näissä on kyse aina myös pyörästä ja pohjakunnosta ja säästä ja innosta ja vaikka renkaan ilmanpaineesta jos niikseen tulee.

Mun työmatka on 8km, matkal on vain yksi ylämäki muuten on lakiaa. Jos ei tuule niin poljen matkan n. 30-35 minuutissa (vaihteeton mummomankeli). Kuntopyöräl 10km taittuu suunnilleen samassa ajassa kolmostason vastuksella, kuntopyöräl poljen n. 25-29km/h vauhtia.

Mä luulen että mulla menis semmonen 40 min, saattaisin ehtiä vähän allekin. Riippuu tosiaan liikenteen määrästä, liikennevaloista, ylämäistä ja pyöräteiden kunnosta. Mulla on ihan tavallinen kolmivaihteinen mummomallinen pyörä. Ei oo mitään luykkopolkimia tai muita hienouksia. Paremmalla pääsis toki nopeemmin.

[QUOTE="a p";25965762]Masentavaa lukea noita joidenkin vastauksia kun itsellä menee paljon enemmän aikaa. : /[/QUOTE]

Höpön höpö, älä masennu. Jotkut luulevat, että joka paikkaan pitää vetää reikä päässä lähes sydärin partaalla. Ihan oikeasti pääasia on se, että liikkuu ei se kuinka lujaa liikkuu.

Monta kertaa lähden lähinnä nautiskelemaan, en edes tiedä minne pyöräilen kunhan vain kruisailen pitkin maita ja mantuja.

[QUOTE="Joopa";25965351]Hauskoja taas nämä vastaukset. Puolessa tunnissa joo.

Itse pyöräilen 4km n. 20 minuutissa, eli minulla siihen 10km menisi joku vähintään 40 minuuttia.
Ja minä pyöräilen LUJAA, siitä ovat ulkopuolisetkin huomautelleet että mihin minulla on aina kiire kun menen sellaista vauhtia kuin piru olisi kintereillä. Että kyllä saatte aika hemmetin lujaa suihkia että puolessa tunnissa vedätte 10km.[/QUOTE]

Aika surkeaa on vauhtisi. Aika monet juoksevat Cooperin testissä sen kolme kilometriä. Eli jäisit siinäkin kauas taakse _polkupyörällä_...

Riippuu, ajaako maantiepyörällä, maastopyörällä vai ikivanhalla vaihteettomalla mummo-mallilla. Lisäksi tietty tuuli, alustan kunto ja polkijan kunto. Minulla menee n. 25 min, mutta hiki on sit mahtava eli kyllä se sellainen reipas repasu minulle on.

Äsken just pyöräilin töihin 20km ja tasan tunti meni. Ja melko rauhallisesti kyllä ajoin, ei tullut kovin hiki.
Eli sellanen 30 min. varmaan.
Sellasta vauhtia kuitenkin, että tulee hiki ja hengästyt :)

Mä poljen välillä meidän mökille, jonne on 15km. Maasto on vaihtelevaa kaupungista lähden jossa asfalttia, mutta sitten alkaakin ylämäet ja hiekkatiet.. Ja aikaa mulla menee 30min. :)

Pyöräilen aina sulanmaan aikaan töihin. Minun työmatka on 27 km suuntaansa ja pyrin pitämään keskituntinopeuden yli 30 km/h. Yleensä lähden töihin noin klo 7 ja ehdin käydä töissä vielä nopean suihkun ennen kuin kävelen toimistoon klo 8. Tuo nopeus on jokaisen helposti kuntotreenillä saavutettavissa. Olen muutaman kerran kokeillut kotiin mentäessä maksimisuoritusta ja silloin pääsen yli 38 km/h keskituntinopeuteen. Toki pyörä ei ole mikään Jopo, mutta ei mikään kisapyöräkään, vaan kohtuulisen laadukas Cannondale CAADX 105.

"Huonolla pyörällä, loskassa, helevetinmoiseen vastatuuleen n. 30min, kesäolosuhteissa hyvällä pyörällä 20min."

Tää kommentti on kyllä ihan silkkaa paskaa, kuuteen kilometriin kesällä menee 20min, ja perillä ollaan aivan hiessä. Matkalla on niin ylä kuin alamäkeä, hienoista ylämäkeä pääasiassa.

Kunnon loskapaskakelissä pyörä jää kotiin, koska sillä ei pääse eteenpäin. Mistä tuo 10min lisä siihen tulee?
Jos olosuhteet antavat myöden niin kyllä vähän enemmän saa laittaa lisää kuin 10min.
Itse ajan ympärivuoden fillarilla töihin.

Ylipainoinen minäkin, työmatkani 8-9 km ja siihen menee 30-40 minuuttia riippuen tuulesta, liikennevaloista. Useampia mäkiä, tasaista ehkä 30% matkasta. Aina oon hiessä kesät talvet eli koville ottaa. Olen nyt taas vuoden polkenut tammikuun 3vk paukkupakkasua lukuunottamatta.

Mun työmatka on just tuon 10 kilsaa (10,1 pyörän mittarilla) ja kesän alussa se menee semmoseen 35-40 minuuttia. Riippuu monesta asiasta, kahdet liikennevalot on matkalla. Loppukesästä menee jo 25 minuuttiin, eikä ole ollenkaan niin raskasta :)

Minä kun käyn lenkillä, eli menen kevyellä maastopyörällä ja ajan kovaa, niin keskinopeuteni on noin 21km/h. Kotiin tullessa olen yleensä hyvinkin hikinen ja kuntoilleen oloinen.

Tavallisella mummopyörällä poljen noin 12 km/h ja se on vauhti, jossa en hikoa ja polkeminen on vielä ns. kivaa.

Puolessa tunnissa selviää. Mulla on huono kunto enkä ole pyöräillyt vuosiin ennen tätä kesää (polvet olleet hajalla). Nyt lähdin 15 kilometrin päähän pyörällä ja olin jo 45 minuutin jälkeen perillä! Varasin aikaa puolitoista tuntia, joten meinasi odotellessa tulla jo aika pitkäksi. ;)

Meillä on kyllä tosi tasaista ja maantiellä ajelin. Ei siis mitään häiriötekijöitä, paitsi yksi tienylitys, jossa piti pysähtyä hetkeksi.

Ellei pyörä ole ihan kitkaratas, tai ajaminen verkkaista poljeskelua, vaan reipasta matka-ajoa, niin n.20 km/h keskinopeus on normaali. Silloin 10 km matkaan menee puolisen tuntia. Vasta/myötätuuli ja ylä/alamäet tietysti vaikuttavat.

Normipyörällä (hybridi tms.) 30-35min, maantiepyörällä polkisin n.20min. Joku tuossa väitti että cooperissa menee monelta 3000m, vaikea uskoa! Aika lahjakas saa olla jos tuohon pystyy (tai sitten nuori mies)..

Riippuu niin monesta asiasta. Kuten:
- millainen pyörä on käytössä
- millainen maasto (onko paljon ylämäkiä, jne)
- onko kova tuuli
- onko tällanen kamala helle

Ja tietysti pyöräilijän kunnosta.
Sopivassa maastossa, ja suotuisalla säällä minä poljen tuon 10km puoleen tuntiinkin.

Yhteistyössä