Kuinka nopeasti synnytyksen jälkeen juhliin

Koo
Tuli tuosta vastasyntyneen häihin viemisestä mieleen, että kuinka te äidit olette toipuneet?
Itselleni ei olisi tullut mieleenkään lähteä häihin parin viikon kuluttua synnytyksestä. Mitkään vaatteet eivät mahtuneet päälle, epparihaavaa särki, jälkivuotoa järkysti ja vähän väliä hikoilutti ja imetystäkin harjoiteltiin vauvan kanssa.
Kaikki lapseni olisivat voineet varmasti lähteä häihin, sen verran kilttejä vauvoja olivat (siis nukkuivat ja söivät), mutta äidistä ei lähtijäksi olisi ollut.
 
äiti
mustakaan olis siihen ollut ihan pian! Kuopuksesta muistan että oli vajaa 2kk kun oltiin häissä, sillon jo meni ihan rutiinilla vauvan kanssa, eikä itsellä vuotoa enää. Mut sen muistan et olin niin tyhmä että etsin vaatteita häihin tavallisesta kaupasta! Jostain äitiysvaateliikkeestä olisin voinut saada helpommalla, imetykseen sopivat kauniit juhlavaatteet.
 
no mä oon ite ollu aina kunnossa oikeestaan heti, tälläkertaa tosin päänsärky ollut vaivana. Et jos olis juhlia ollu niin aika pian olisin saattanut mennäkin, me ollaan oltu varsinkin näiden kesävauvojen kanssa liikkeellä ihan normaalisti heti alkuunsa, ja tavivauvatkin on matkustaneet mummolle tai esim. kakkonen isiä kattomaan n. 2 viikon iässä.
 
vieras
Minä en lähtenyt häihin, jotka olisivat olleet 600 km:n päässä vielä 4 viikkoakaan synnytyksen jälkeen. Väsyneenä ja aneemisena en tuntenut olevani matkustuskunnossa. Viimeisimmän synnytyksen jälkeen tuo taas ei olisi ollut mikään ongelma.
 
Kolme viikkoa ja häihin. Itsetunto meni, kun ei vielä mitkään vanhat omat vaatteet menneet päälle ;) Ja jouduin vielä kuskin penkille, vaikka ennätys oli koko ahterilla istumista edellisenä päivänä melkein minuutti ennenku rupes sattuu :D Mutta hyvin meni.
 

Yhteistyössä