Kuinka nopeasti paino pudonnut synnytyksen jälkeen, kun painonnousu yli 20kg???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja painonnousun mestari...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle tuli painoa 20kg. Viikossa putosi 10 kiloa ja 7:ssä viikossa olin lähtöpainossa.
Vähän reilu 2kk synnytyksen jälkeen lähtöpainokin oli jo alittunut.
Liikuntaa en harrastanut, paino putosi ihan vaan täysimetyksen voimin.

Painoa tuli reilu 25kg, noin 14kg tippui kuukaudessa, mutta loput roikkuu sinnikkäästi mukana (2,5kk synnytyksestä). Täysimetyksellä ollaan ja pyrin päivittäin käymään typyn kanssa kävelyllä, normaali painoinen olin ennen raskautta. Olispa kiva kun itselläkin kilot häviäis kuukaudessa tai kahdessa tai olis jäänyt sinne synnärille, vaan toisin kävi...

Mulle tuli 18 kiloa, synnäriltä lähtiessä painoin tasan saman verran kuin ennen synnytystä :( Synnytyksestä nyt 5kk ja lopetin täysimetyksen kuukausi sitten, nyt voin alkaa laihduttaa kunnolla. Imetys ei vienyt kiloja minnekään, laskin kyllä kaloreita ja liikuin, mutta en pitänyt isoa vajetta koska pelkäsin että se haittaa imetystä. Heti kun imetys loppui ja en ehtinyt vielä muuttaa edes ruokailu- tai liikuntatapoja, putosi kome kiloa :D Noh, alku se on sekin :)

Tehdään pieni gallup, kun huolettaa armoton painonnousu. Eli en ole vielä synnyttänyt, painonnousu raskauden aikana +23kg (viikkoja 37+2) ja ounastelen että vielä tulee ainakin muutama kilo ennen kun pieni putkahtaa. Miten te, joilla jo synnytyksestä aikaa, varsinkin ne joilla myös yli 20 kg painonnousua, kuinka nopeasti on tippunut pois?

Mulla paino laski 15kg aika pian. Loput 5kg tippui heti, ku lopetin imetyksen. Noin vuosi meni. Syöminen vähentyi aika radikaalisti synnytyksen jälkeen, koska nälkä ei ollut enää niin kova. En muutenkaan harrasta napostelua.

kyselen, että oletteko kaikki joilla tullut yli 20kg, niin syöneet ihan normaalisi? onko suurikin osa painon nousuta johtunut turvotuksista?
Tuntuu niin uskomattomalle että jollekkin tulee jopa 30kg! Ja en siis pahalla ihmettele, mutta kiinnostaa vaan :)

kyselen, että oletteko kaikki joilla tullut yli 20kg, niin syöneet ihan normaalisi? onko suurikin osa painon nousuta johtunut turvotuksista?
Tuntuu niin uskomattomalle että jollekkin tulee jopa 30kg! Ja en siis pahalla ihmettele, mutta kiinnostaa vaan :)

Mulla oli alussa pahoinvointia, joka helpottui ainoastaan syömisellä...painoa tuli ekana 20vkona reippaasti. Lopussa oli kyllä turvotustakin aika paljon. Oli kamalat helteet jne.

Yhteistyössä