Kuinka nopeasti paino pudonnut synnytyksen jälkeen, kun painonnousu yli 20kg???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja painonnousun mestari...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

painonnousun mestari...

Vieras
Tehdään pieni gallup, kun huolettaa armoton painonnousu. Eli en ole vielä synnyttänyt, painonnousu raskauden aikana +23kg (viikkoja 37+2) ja ounastelen että vielä tulee ainakin muutama kilo ennen kun pieni putkahtaa. Miten te, joilla jo synnytyksestä aikaa, varsinkin ne joilla myös yli 20 kg painonnousua, kuinka nopeasti on tippunut pois?

Esikoisen kanssa paino nousi 22kg ja vauvan ollessa 3kk olin 7kg alle lähtöpainon. Kuopuksen kanssa paino nousi noin 18kg ja pari kiloa jäi ihan pysyvästi tähän kroppaan.

oho, no joo mie olenkin sitten erimaata :D mulla esikoisen aikana tuli reilu 20kg painoa ja KOLME vuotta meni että olin normipainossa takasin....
kuopuksen aikaan tuli myös reilu 20kg ja edelleen on ylimääräistä 10kg ja kuopus täyttää ensikuussa vuoden... :whistle:

itsestähän se on eniten kiinni kuinka nopeaan ne kilot lähtee..

Painoa oli jo valmiiksi vähän liikaa (normaalin bmi:n rajoissa) Painoa tosin tuli vain 14kg.
Synnärille jäi 7kg, vaakasin itseni parin viikon päästä lapsen syntymästä.
Imetin 2kk.
Paino alkoi putoamaan kun lapsi oli 1,5kk. Kun lapsi oli 9kk oli painoa pudonnut jo 18kg ja enempää ei sitten pudonnutkaan.

Ensimmäisestä paino nousi 25 kiloa ja parissa kuukaudessa tippui 23 kiloa, kaksi kiloa siis jäi. Sen ei niin väli, koska olenkin pieni kokoinen. Nyt toisessa raskaudessa olen lihonnut kaksi kiloa ja rv 20.

Mulla nousi jonkun 24kg, heti tippui reilu 10kg ja 10 jäi roikkumaan vielä vuoden imetyksen jälkeenkin. En ole mikään mässäilijätyyppi. Epäilisin että elimistö kävi ennemminkin kituliekillä. Nyt olen uudestaan raskaana ja paino vaan tippuu vaikka koetan syödä. Normaalipainon puolella on ollut tuo +10 kiloakin, joten en oo viittinyt edes yrittää laihduttaa. Ekana raskausaikana mässäsin ihan hirveesti kaikkea makeaa.

Minulle tuli raskaudessa 10kg painoa ja nyt lapsi 6kk ja paskat se minnekkään laske. Se kymmenen jäi ja on edelleen tiukasti. Lisää vaan meinaa tulla koko ajan. Vaikka imetän ja syön terveellisesti.

Mulla tuli molemmista lapsista 30 kiloa. Ekan kanssa lähti 20 kg parissa kuukaudessa ja loput kymmenen kiloa noin vuodessa. Tokan kanssa lähti 15 kg kahdessa viikossa ja nyt puolessa vuodessa yhteensä 20 kg. Toivon, että loput 10 kg häviävät taas noin vuodessa....:D

23kg tuli ensimmäiset 7kg jäi laitokselle, toiset 7kg lähti parissa viikossa kotona ja loput on vielä lanteilla, eli pyöreyttä vielä on, mut eiköhän nekin tästä lähe pikkuhiljaa vaunuillessa jne..Ja synnytyksestä nyt 4kk.

esikoisesta painoa tuli 30kg, jälkitarkastukseen mennessä (n 6vkoa) oli tippunu 20kg ja loput kymmenen+muutama ylimääränenkin lähti alle vuodessa (en muuten imettänyt ollenkaan). Kakkonen toi vaan 12kg ja jälkitarkastuksessa olin jo -1kg lähtöpainosta + puolessa vuodessa lähti 10kg imetyksen voimalla. Tästä kolmosesta on tullu kohta 20kg ja viikkoja vajaat 32 nyt..toivottavasti lähtee taas nopeesti ainaki suurin osa..

Ei todellakaan helposti. Imetysaikana ei mitään, vaikka mitä ois tehnyt ja senkin jälkeen erittäin hitaasti. En ehtinyt saada puoliakaan pois ennen kuin tulin uudelleen raskaaksi. ...tämän raskauden aikana oonkin sitten tarkempi tuon painon suhteen... En ole kilolleen varma siitä, paljonko tuli, kun loppuvaiheessa ei enää punnittu, mutta tuo n. 20 kg mulla tuli.

24kg tuli,
vauva 3,5kk nyt ja ylimääräistä painoa vielä n 9-10kg...tuntuu että ei lähde millään...
vatsa pömpöttää pallona... täysimetän... lähtöpaino oli 49
mutta empä kyllä ole päässyt urheilemaankaan...

Mulle tuli n. 20kg (viikko ennen synnytystä punnittiin viimeksi), laitokselle jäi 6kg, seuraavan kolmen viikon aikana tippui 6kg. Nyt jäljellä 3kg, synnytyksestä reilu 5kk. Tuon ekan hurjan pudotuksen jälkeen tuntui ettei tapahtu mitään, vasta nyt alkusyksystä alkoi paino uudelleen pudota. Ihan normaalisti olen syönyt, herkutellutkin jne, mutta vaunulenkit alkoi toden teolla vasta ilmojen viilennyttyä.

Reilu puoli vuotta meni, että palasin entisiin mittoihini. Erikseen en laihduttanut, täysimetin molemmat lapseni puoli vuotiaiksi. Molemmissa raskauksissa tuli yli 20 kg painoa lisää. Olen normaalipainoinen.

n. 20 kg tuli mistä iso osa turvotuksia. 5 kg tipahti synnärillä (lapsi 4 kg!) ja kotona seuraavien parin viikon aikana lähti nesteitä 6 kg. Sitten paino ei hirveästi liikahtanut vaikka tein mitä. Kun menkat alkoi, romahti monta kg kerralla ja alkoi muutenkin laskea. Jossain vaiheessa laihduttamalla laihdutinkin eli laskin kaloreita. Meni n. 6 kk kun normaalipainossa.

72kg painoin kun tulin raskaaksi,102kg päivää ennen ku vauva syntyi.
2viikkoa synnytyksestä ja painoin 83,mutta siihen se sitten jämähtikin.

Uudelleen raskaaksi ja paino nousi 25kg.Laitokselle jäi 6kiloa.
Jälkitarkastuksessa painoin 96.

Kolmannessa raskaudessa olen saanut pidettyä painoni kurissa,vain 3kiloa on tullut.
Ehkä tämän synnyttyä viimein pääsen tavoitepainooni,ja olen taas normaali.

25 kg tuli, joista synnärille jäi 5-6 kg.. nyt synnytyksestä puolitoista viikkoa, ja painoa tippunut yhteensä 14 kg :) ! ihan normaalia kotiruokaa ja herkkujakin syönyt vähän, ja liikunnaksi sitten muutamat vaunulenkit päivässä. Toivottavasti lähtis loputkin näin helposti.

Yhteistyössä