Kuinka nopeasti olette saaneet raskaustestiin plussan? (DPO?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Malttamaton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Malttamaton"

Vieras
Löysin LH-huipun 15.10. joten ovulaatio ilmeisesti tapahtui 16.10. Milloin aikaisintaan näkyy testissä plussa jos raskaus alkoi? Viikon päivät kait menee kiinnittymiseenkin?

Kokemuksia, kuinka pian olette plussanneet ovulaation jälkeen? Ja laskitteko ovulaatiopäivän noihin dpo-päiviin mukaan?

Oletteko aina lapsenakin saaneet kaikki tänne mulle heti nyt periaatteella, vai kunka hankalaa on odottaa se muutama päivä ennenkuin tikuttaa? Tai vaihtoehtoisesti tikuta joka päivä. Saat mielenrauhan eikä tarvitse arvailla.

Ovispäivää ei lasketa luteaalivaiheeseen eli dpo1 on ovispäivän jälkeinen päivä. Kiinnittymiseen menee suunnilleen se viikko, jos tärppi on käynyt. Varhaisimmat haamuilut lienevät dpo8 alkaen, mutta varmimmin toista viivaa voi testiin alkaa odotella dpo12 jälkeen. Sekään ei ole harvinaista, että haamu näyttäytyy vasta menkkojen ollessa hieman jo myöhässä ja vahva plussa sitten muutamien päivien päästä haamuilusta. Usein käy myös niin, että varhain testattu haamu hiipuu pois eli raskaus jää kemialliseksi. (Alkio hipaisee kohdun seinämää, mutta ei kiinnitykään vaan vuotaa pois) Siitä voi aiheutua turhaa surua, joten testaamaan suositellaan vasta menkkojen viipyessä. Itse olen testaillut kierrosta riippuen dpo12 alkaen, etten turhaan pitkitä kiertoa tukilääkityksellä negakierrossa.

Kärsivällisyyttä. Plussa tulee kun on tullakseen. Tärppionnea!

olikohan 5-6päivää ennen kuukautisten alkamispäivää... Herkällä first signal(?) testillä. Päivä ennen menkkoja tuli haalea viiva normaaliin first signalin testiin. Eli toi eka plussa taisi muistaakseni tulla 9-10päivää oviksesta.

Viimeksi muokattu:
Oon tehnyt testin aina sillon, kun huomannut menkkojen olevan myöhässä.
En jaksaisi tuhlaa rahoja ja stressailla turhista testeistä ja toivoa sitä plussaa.

Parhaiten se plussa näkyy sitten kun ne menkat on oikeesti myöhässä, ei tarvi käännellä ja väännellä testiä ja miettiä onko tuo haamu vai viivanpaikka vai mikä lie. Kuvailla testiä ja kysellä muiden mielipiteitä.

Tästä raskaudesta tein positiivisen testin, kun menkat oli reilu viikon myöhässä.

Ihan ekan raskauden muistaakseni päivän pari ennen kuin menkkojen piti alkaa. Siis eka haamuviiva. Plussa sinä päivänä, kun menkkojen piti alkaa.

Esikoinen sen sijaan näytti ihan ekat merkkinsä jo maanantaina, kun lauantaina ois vasta menkkojen pitäny alkaa. Oli kuitenkin silloin vielä haamujen haamu, mutta siitä se vahvistui. Keskiviikkona jo vahvempi jne. Testejä taisin tehdä melkosen monta. :D

Kuopus näyttäytyi hädin tuskin testissä sinä päivänäkään, kun menkkojen piti alka. En testannut edes aiemmin, maltoin tällä kertaa odottaa. :D Mutta ei paljon odotusta palkittu: en tullut hullua hurskaammaksi siitä testistä. Uus testi parin päivän päästä ja yhtä huono heikko viiva, ei yhtään vahvistunut. Joten ajattelin kesken menneen. Mut eip, siitä se sit viikkoa-paria myöhemmin oli vahvistunut ja tänään tuo oppi kiipeämään portaita. =)

Mä sain plussan toi aikaisin. Luulin aikaa hedelmöityksestä olleen n.1,5-2 vk (en tikutellut) kun tein Apteekin omalla saamuna kuin jo selkeän mutta haalean viivan. Pregcheck-halpiksessa ei näkynyt samana aamuna kun joku tosi hyvällä mielikuvituksella viivanpaikakasi kuviteltava. Neljää päivää aikaisemmin olin vieläpä saanut ns. roskishaamut First signaliin, kun testasin enen kuin lähdin ulos. Testin kuivuttua haamu oli sitten ilmestynyt testiin. Näitä en kyllä plussiksi laskisi, vaikka ehkä kertoivat et joku ripaus hcg:ta elimistössä jo oli.
Apteekin oman viiva vahvistui nopsasti ja oli viikon kuluttua jo tosi vahva.

Jouduin sitten ihan muista syistä polille ultriin ja hcg-mittaukseen, tulos: alkion kasvun mukaan (tsekattiin kahdesti) olen saanut plussan jo n. 7-8 päivää hedelmöityksestä! Siis sillä Apteekin omalla.

Hcg-arvot huitelevatkin sitten jossain yläkäyrillä ja siksi olenkin molaepäilty... :( Toivonpa, että olen vain tosi hormonaalinen henkilö.

Yhteistyössä