Kuinka nopeasti Kanta-Hämeen keskussairaalasta voi sektion jälkeen päästä kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Joltain kuulin että vähintään 5vrk pitävät aina sektion jälkeen, onko tosiaan aina noin pitkä sairaalassaoloaika? Eikä uudelleensynnyttäjäkään voi päästä nopeammin kotiin sektion jälkeen niin halutessaan?
Kokemuksia?

tuosta sairaalasta tiedä.

Hyvinkäällä pääsin ensimmäisestä sektiosta neljän yön jälkeen (lapsi syntyi puolilta öin), toisesta kolmen yön jälkeen (tämä syntyi iltapäivällä) ja kolmannesta kahden yön jälkeen (tämä syntyi suunnitellusti aamupäivällä).

Kaikissa sektioissa itse olin hyvässä kunnossa heti samana päivänä. Vauvan voinnin mukaan kotiinpääsyt menneet.

[QUOTE="Maija";26138431]Kaveri pääsi kahden yön jälkeen. Melko harvinaista käsittääkseni.[/QUOTE]

Mutta ei siis näköjään kuitenkaan mahdotonta. Jotenkin kuulosti minusta oudolta tuo että automaattisesti pitäisivät aina 5vrk äidin voinnista riippumatta.

Eihän se sairaala vankila ole, kyllä sieltä saa lähteä vaikka samantien sektion jälkeen, jos sitä haluaa. Toki silloin ehkä pistävät allekirjoittamaan jotain "omalla vastuulla" -papereita. Mutta ainakin meidän sairaalassa pääsee kyllä kolmantena päivänä yleensä kotiin, jos äiti haluaa ja hyvävointinen on. Yleensä toisena päivänä vielä sen verran kipuja jne, ettei kukaan ole halunnut lähteä.

Mulla syntyi tyttö torstaina sektiolla ja päästiin pois maanantaina. Oltais päästy jo sunnuntaina, jos ei olis tarvinnut odottaa erikoislääkäriä maanantaille. ja siis K-HKS oli paikkana.

Yhteistyössä