Kuinka nopeasti ja millä tapaa olette saaneet "veriseulan" tulokset?

Miten nopeasti olette nt-ultran ja veriseulan ottamisen jälkeen saaneet tietää riskiluvun tai vastauksen "ei kohonnutta riskiä"?

Olen selaillut täällä ketjuja ja ihmetellyt, kun jotkut ovat jo nt-ultrassa saaneet verikoevastauksia samantien? Minulla ne ainakin otettiin ihan erikseen labrassa ja vastaukset luvattiin 1-2 viikon päästä puhelimitse, jos on riskiraja ylittynyt ja muuten kirjeitse.

Tiistaina oli ultra ja verikokeet ja tänään perjantaina ei vielä ole onneksi puhelua tullut. Ahdistavaa tämä odottelu! Jokaista puhelimen sointia pelästyy.
 
minä kävin muistaakseni viikolla 9 tai 10 veriseulassa plus vein 2 putkea virtsaa.Niistä en saanut mitään tuloksia,kun NT ultrassa mitattiin turvotus ja kätilö syötti veriseulan tulokset ja niskaturvotuksen, iän ja painon koneelle.Sitten kerrottiin ettei ole kohonnutta riskiä.Mitään lukemia en saanut.
 
No nyt luulen käsittäväni jo jotain, eli toiset ovatkin käyneet jo ennen nt-ultraa verikokeissa ja olisiko nämä henkilöt sitten jossain paremmin varustetuissa isommissa sairaaloissa käyneitä, joissa on kyky tehdä näitä laskelmia itse?
Edelleen olisi kiva saada lisää kommentteja, kauanko on vastauksien saamisessa mennyt. Vaikka tiedän, että on niitä isompia ja piinaavampiakin huolia täällä varmaan ihmisillä, mutta itsellä tämä tietojen odottaminen on tosi stressaavaa.
 
Pk-seudulla eli HUSin alueella toimitaan juurikin niin, että samana päivänä kun ultra on mennään sen jälkeen veriseula antamaan. Tämä siksi, että kun tämän koko jutun pointti on siinä, että niskaturvotus tulee mitattua ja veriseula annettua tiettyjen raskausviikkojen sisällä niin jos kävisi vaikkapa pari viikkoa ennen ultraa antamassa veriseulan ja ultrassa huomattaisiinkin raskaudenkeston heittävän "tarpeeksi" niin silloinhan veriseula olisi saatettu ottaa liian varhain ja tästä tietysti tulee turhia kuluja ja turhaa ajanhaaskuuta. Ymmärsiköhän joku pointin. Niin ja saa valita miten tulokset ilmoitetaan, useat valitsevat puhelinsoiton huonoille uutisille ja kirjeen hyville.

Mutta siis vasta kun ultrassa on selvinnyt tarkat viikot niin on varmasti myös oikea ajankohta tuolle seulalle. Mun mielestä on kans hassua juuri tämän takia, että jossain otetaan jo seulat neuvolan määrittämän raskaudenkeston perusteella, joka saattaakin olla väärä ajankohta niiden ottamiselle ja mitenkäs sitten uusien verikokeiden otto? Voiko tällaisissa paikoissa ottaa ne sitten myöhemmin ja tulokset tulevat sitten perästä päin?

Viikko vähän vajaa kestää siis täällä pk-seudulla ilmeisestikin sairaalasta riippumatta tuon kirjeen tulo.
 

Yhteistyössä