Kuinka nopeaan noita kiinteitä oikein lisätään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Useammassakin ketjussa on ollut puhetta siitä, kuinka paljon kenenkin x kk ikäiset syövät. Osa viisikuisista kuuluu olevan oikein mestarisyöjiä, mutta miten semmoiseksi ehtii tulla? En halua arvostella, en vain yksinkertaisesti tiedä.

Jos nyt oletetaan, että se suositusikäraja aloittamiselle on aikaisintaan 4 kk. --> Haaveilen tässä, että jos maitoa vain riittää, voisin antaa pikkuisen vaikka perunaa ihan hiukan ennen 5kk-nlaan menoa, jotta näkisin onnistuuko ja voisin kysyä tuoreeltaan lisävinkkejä sieltä. Mutta kuinka te muut olette aloittaneet? Yksi lusikallinen kai riittää eka kerraksi, mutta kannattaako sitten mennä välissä päivä-pari maidolla ettei pienen vatsa ota itseensä? Kipeytyykö se joka tapauksessa? Kuinka pian aletaan antaa enemmän/tiuhemmin sosetta?

Taisin antaa ekana päivänä lusikallisen, toisena kaks kertaa päivän aikana pari lusikallista ja kolmantena puoli purkkia ja sitten tais mennä vaihtelevalla menestyksellä se puoli purkkia-purkki. Ei ole vatsavaivoja ollut kenelläkään kolmesta lapsesta.

Allergisten lasten äitinä olen opettanut uudelle ruualle 1/viikko systeemillä. Siinä ajassa ehtii reagoida jos on allerginen. Ja vauva vain maistelee ja pikkuhiljaa määrää viikon aikana suurennetaan. Silleen siis teen minä.

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Allergisten lasten äitinä olen opettanut uudelle ruualle 1/viikko systeemillä. Siinä ajassa ehtii reagoida jos on allerginen. Ja vauva vain maistelee ja pikkuhiljaa määrää viikon aikana suurennetaan. Silleen siis teen minä.

Juuh. Meillä esikolla ei näkynyt mtn allergioita ja uskalsin pikkasen nopeemmin antaa isompia määriä kun uppos.

Kuopus on maitoallergikko joten just tuolla systeemillä aion aloittaa hänellä.

Aloitin maistelut meidän esikoisen kanssa, kun oli 4,5kk. Heti maistui puoli purkkia kerralla ja siis sen puolikkaan purkin kerran päivässä tarjosin 5,5kk ikään asti, kun sen rintamaidon kuitenkin piti olla se pääasiallinen ruoka kuitenkin. 6kk kun täytti söi 2 kertaa päivässä purkillisen ja 6,5kk ikäisenä viisi kiinteää ateriaa. Intoa meillä riitti tuohon, enkä sitten viitsinyt jarrutellakaan...

Tarkoittaako tuo ruoka/vko sitä, että eka viikko vaikka perunaa, toinen viikko porkkanaa, kolmas kukkakaalta vai että sekoitetaan vaikka porkkanaa perunaan toisella viikolla jne.?

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Tarkoittaako tuo ruoka/vko sitä, että eka viikko vaikka perunaa, toinen viikko porkkanaa, kolmas kukkakaalta vai että sekoitetaan vaikka porkkanaa perunaan toisella viikolla jne.?

just det!

Lisään vielä, tyyliin:

Aamulla 2tl riisipuuroa->illalla sitten jo sen verran mitä söi.
Seuraavana aamuna riisipuuroa kera persikkasoseen.
Sitten taas seuraavana päivänä lounasaikaan kasvissosetta 2tl ja päivälliseksi sen verran mitä jaksoi.
Sitten taas päivä eteenpäin ja uusi maku ja määrä.
5kk ikäsenä kuopus söi jo aamulla puuroa, lounaaksi kasvissosetta, välipalalla hedelmäsosetta, päivälliseksi lihasosetta ja iltapalaksi vauvajogurttia/velliä.
Ja maitokin maistui aina ruoan päälle ja päivän mittaan sitäkin meni 6-8dl.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

just det!

Siis kummin? :D

yksi ruoka-aine kerrallaan. Eli meillä maissi ekalla viikolla, sitten mustikka, sitten bataatti jne.

Ok, kiitos. Tämä asia menee jotenkin harvinaisen hitaasti mulla jakeluun :D

Tokihan vauvan pääravinto on maito ja sen uuden lisäät sinne vanhan joukkoon.
Eli nyt seuraavaksi meillä laitetaan kalkkunaa bataatin tai maissin joukkoon tai sekoitetaan kaikki kolme. Sen lisäksi hän syö jo banaania tai kungatarta tai omenaa, päärynää.

Yhteistyössä