Kuinka myöhään olette alkaneet tuntemaan masuasukin liikkeet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolissaan :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolissaan :/

Vieras
Nyt on jo 20 viikko alkanut, eikä edelleenkään mitään. Nettisurffailua ku oon tehnyt niin eikös jotkut väitä että potkut voi ulkopuolinen tuntea ja jopa nähdä ihan tosi aikasilla viikoilla, tyyliin vk 15-16. Vähän liioittelulta kuulostaa, mutta jotenkin minua alkaa tuon oman tyypin vointi huolestuttaa. Onko normaalia ettei tunne mitään näillä viikoilla?
Jokunen viikko sitten neuvolassa kuunneltiin sydänäänet, ja kaikki oli hyvin. Mutta voiko tuolla kohdussa asiat mennä näillä viikoilla pieleen vaikka ei ole kipuja eikä vuotoja? Ei ole kramppeja, ei vihlontaa tai lihaskipuja, ei yhtikäs mitään. Ihan kuin siellä ei mitään vain olisi, todella stressaavaa :(

Kolmonen tuntui viimeisenä kaikista, reilusti päälle rv 20, että tuntui edes ne pienet ensimmäiset tuntemukset. Tuolla kertaa istukka oli kiinni etuseinämässä ja silloin tuntuu myöhemmin.

Jos sulla on rakenneultraan vielä aikaa niin käy välillä kuunteluttamassa äänet neuvolassa. Ihan hyvin voi olla vielä tuntumattakin kyllä. Mä oon tuntrnu ekoja liikkeitä joskus 16-17 viikoilla mutta ne on moneti vielä sitten hävinneet ja yhdessä raskaudessa olivat viikonkin poissa 19 viikon tienoilla. Silti kaikki kunnossa.

Mä tunsin liikkeet tosi huonosti koko raskauden ajan. Istukka oli kyljessä ja vauva tiukasti selkä mun vatsaa vasten. Sen tunsin kun tyyppi kääntyi ympäri ja ihan viimeisillä viikoilla käsien ja jalkojen räpellystä.

Se on kovin yksilöllistä, en olisi vielä huolissani. Mulla on ollut kaikissa raskauksissa istukka etuseinämässä ja aina olen liikkeet tuntenut tosi varhain.

Yhteistyössä