Kuinka monta tuntia viikossa teillä menee aikaa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
puhutaan noin 5v - > ylöspäin vanhoista lapsista
Kauanko teiltä menee teidän aikaa lasten harrastuksiin?
(kyyditykset, odottelut, auttaminen , talkoot jne )

oletko valmis panostamaan siihen enemmänkin vai toivoisitko että
aikaa menisi vähemmän ?

Onko mielestänne ylipäätään hyvä että lapsi harrastaa jotain vai riittääkö kaverit / leikit
muu ohjaamaton toiminta ?

Toki harrastukset kohtuullisessa määrin ovat kehittäviä ja mukavia. Meidän 5v. harrastaa vasta yhdessä vanhempien kanssa hiihtoa, luistelua ja uintia epäsäännöllisen säännöllisesti. Ei tiettyinä päivinä, mutta sään/fiiliksen/aikataulujen mukaan.

En haluaisi totisesti istua vaikka jäähallilla 4 iltana viikossa, kuten ystäväperheessä tyttären luistelun vuoksi. Syö se kaikkien voimia.
Mutta toiset jaksavat paremmin + enemmän.

ap tässä:
meillä 3 kouluikäistä, meidän aikuisten aikaa menee tällä hetkellä noin
16 tuntia viikossa, toki meitä on 2 aikuista sitä hoitamaan sitä , eli ei tämä
yhden niskaan kaadu. toi sisältää kaikkien treenit, talkootyöt jne.
Välillä itsestä tuntuu ettei sitä jaksa, mutta nämä asiat ovat lapsille tärkeitä
joten suon sen heille.

Meillä kolme tyttöä ja harrastavat tunnin viikossa tanssia eli aikaa menee n. 2,5h. Olemme nyt suunnitelleet toisen aloittamista, mutta itse viemme lapset uimaan kerran viikossa, mikä toisaalta toinen harrastus.

Noin kolme tuntia viikossa esikoisen uimakouluun ja jumppaan, pienemmällä ei vielä harrastuksia. Tosin yleensä käyn itse samalla uimassa ja jumpan aikana lenkillä/kaupassa joten aika tulee hyötykäytettyä.

Alkuperäinen kirjoittaja vääristelet taas kerran;22964919:
Riippuu lapsesta ja miten kasvattaa.

Minun mielestäni harrastukset ovat tärkeitä, eivätkä kaverit ja leikit korvaa harrastusta ainakaan kouluikäisillä lapsilla.

Minun mielestäni.

Minun.

[QUOTE="vieras";22965321]4 arki-iltaa viikossa klo 16.30 - 20(21)[/QUOTE]

Sori karkas, eli kaksi lasta. Ihan sopivasti arkisin ei enää mahdu lisää ja viikonloput on talvella pyhitetty koko perheen harrastuksille, kesällä lasten kilpailukausi viel aika monta viikonloppua arki-iltojen lisäksi.

Yhteistyössä