Kuinka monta sormea vatsalihasten väliin kuuluisi mahtua?

• Viestiketjun aloittaja Nolonakyl
  • Ensimmäinen viesti
Nolonakyl
Noloa joo, mulla mahtuu 3 tohon pintaan ja 2 menee syvemmälle. Viimeisestä synnytyksestä 7v. Kuinka nopeasti ne saa yhteen jos tekee joka päivä vatsalihaksia? Lihakset tuntuvat selvästi jännittäessä, eli ei ole mitään läskiä hirveästi mahassa. Hmm, heti navan yläpuolella menee näköjään kolme sormea syvemmällekkin

Oupendoor
Jos sulle on tehty sektio/sektioita, niin tod. näk. ne lihakset ei ole palautuneet/ommeltu yhteen kunnolla, tai sitte ompelun jälkeen ne ompelut on vähä revenny.
Näitä näkee aika usein.

Ap nolo
Ihan alakautta olen synnyttänyt. Ekan tosin 16 vuotiaana, mahtoiko olla kaikki paikat ihan valmiita raskauteen? Jos ne ei sen takia ole palautuneet? Eivät palautuneet toiseenkaan raskauteen mennessä ja lapsilla 3v ikäeroa

Movemove
siis mä en tajuu et miten niit oikee tunnustellaan?? siis mistä tiiän et onks mulla joku rako vai ei? Oon koittanu painella mut en tunne mitää rakoja! Mulle tehtiin sektio 2 v sitte mut en oo koskaa mitää rakoja huomannu???

siis mä en tajuu et miten niit oikee tunnustellaan?? siis mistä tiiän et onks mulla joku rako vai ei? Oon koittanu painella mut en tunne mitää rakoja! Mulle tehtiin sektio 2 v sitte mut en oo koskaa mitää rakoja huomannu???
Jos taivutat selkää taaksepäin ja vatsaan nousee selvä harjanne keskelle pituus suunnassa niin todennäköisesti lihasten väliin on tullut rako. Eli se kalvo on venynyt. En kyllä ole kuullut että johtuisi keisarinleikkauksesta vaan että johtuisi enemmänkin raskausmahan venyttämisestä.

Ei sillä raolla ole mitään tekemistä sektion kanssa. Sektiossa ei ommella vatsalihaksia yhteen. Itselläni toinen raskaus aiheutti sen, ettei vatsalihakset palautuneet yhteen ja nyt kolmannen jälkeen mikä tuli kaksi vuotta edellisestä, tilanne on vielä surkeampi.
Näytän siis kuin olisin raskaana ja jos nojaan taaksepäin niin nousee harjanne, mistä tuossa edelläkin mainittiin. Eniten ahdistaa se, että näytän edelleen kuin olisin raskaana. Olen kuitenkin ihan normaalipainoinen 160cm/56kg ja lihakset tuntuvat helposti kun niitä tunnustelee makuulla.

Ainut mitä itse voi tehdä on treenata syviä vatsalihaksia, suoria ei missään nimessä. Mutta välttämättä sekään ei auta, jolloin kirurgin veitsi on ainut mikä auttaa - jos auttaa.

Yhteistyössä