kuinka monta päivää kk:ssa päiväkodissa.. pähkäilyä..

onni löytyy arjesta

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
4 064
0
36
Mulla ehkä helmikuussa töihinpaluu edessä. Toisaalta tuntuu kivalta mut toisaalta ihan hirveeltä, et sitten se rumba alkaa ja mun pienet päiväkotiin..nyyh..
Miehellä on vapaapäiviä viikollakin, itse olisin arkipäivät töissä. Ensin ajattelin josko se 15pv/kk olisi hyvä vaihtoehto mut sitten selvitin maksupuolen. Tämä olisi vain 57e halvempi kuin paikka, jossa saisi olla joka päivä. Olen aina vierastanut ajatusta, että lapset hoidossa ja itse kotona mutta ainahan miehellä olisi jotain hommaa ja asioiden hoitamista. Ja voisihan silloin pitää lyhyemmän aikaa lapsia hoidossa, antaisi ainakin nukkua pitkään ja toki lapset vapaapäiviäkin viettäisivät.
Onhan 57e iso raha, mutta.. en tiedä, vkon.lopun aikana tarttis päättää et saisin het ma pistää hakupaperit kuntoon.

Jos ajattelette, että hommaa olisi paljon myös muinakin kuin 15päivänä kuukaudessa niin pitäkää hoidossa. Mutta pitäkää tosiaan lyhyempiä päiviä. Jos lapset isompia niin varmaan tykkäävätkin käydä leikkimässä päivisin tarhassa :)

Hei

Jos teillä on kuitenkin tavallaan se 57 euroa "ylimääräistä" niin kannattaa ottaa jokapäiväinen paikka, koska aina voi tull muutoksia töissä tai vapaapäivälle jää jonkin tärkeän asian selvittäminen.
Sinuna ottaisin jokapäiväisen paikan vaikka lapset olisivat slloin tällöin päiviä kotona ja voihan miehesi viedä lapset vapaapäivänään muutamaksi tunniksi tarhaan kavereita katsomaan ja hoitaa vaikka kauppa asiat sillä aikaa

Siis eikö kauppa tai muita asioita voi muka hoitaa lasten kanssa?? kannattais pitää vapaapvät lapset kotona, mieti niitä raukkoja... työstä niillle käy olla koko pvä hoidossa.
Nykyaikana vanhemmat viettävät muutenkin liian vähän aikaa lasten kanssa... j =)

Mä olen kai umpihullu, kun aina maksoin täyden maksun ja lapset olivat korkeintaan kolmesti viikossa hoidossa.

Se 57 euroa tosiaan on vain 57 euroa, voihan sen varmuuden vuoksi maksaa niin tarpeen tullen saa lapsoset hoitoon vaikka joka päivä.

Tämä nyt ei auta sua yhtään,mut mä en ymmärrä ihmisiä,jotka vie lapset sillonki hoitoon ku ite vapaalla :| Mulla on kaveri joka vie poikansa 5päivänä/vko hoitoon ja ite se on työttömänä,Ei ota tarjottua työtä vastaan vaan yrittää"loisia" siihen asti kun kakkonen syntyy helmikuussa.
Anteeksi nyt kun ihan muiden asioista kirjoittelen sun aloituksessa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Mä olen kai umpihullu, kun aina maksoin täyden maksun ja lapset olivat korkeintaan kolmesti viikossa hoidossa.

Se 57 euroa tosiaan on vain 57 euroa, voihan sen varmuuden vuoksi maksaa niin tarpeen tullen saa lapsoset hoitoon vaikka joka päivä.

Mekin ollaan sitten umpihulluja. Maksetaan kokopäiväpaikasta vaikka melkein joka viikko tulee kaks vapaapäivää. Ja usein onnistuu niin että ne oäivät kun on päiväkodissa on siellä n. 6 tuntia vaikka maksetaan täysmittaisista päivistä. Meille kuitenkin tärkeämpää että pakon edessä voi olla hieman pidempään ja enemmän päiviä.

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
Siis eikö kauppa tai muita asioita voi muka hoitaa lasten kanssa?? kannattais pitää vapaapvät lapset kotona, mieti niitä raukkoja... työstä niillle käy olla koko pvä hoidossa.
Nykyaikana vanhemmat viettävät muutenkin liian vähän aikaa lasten kanssa... j =)
Siis lapset ovat 5v ja 2,5v ja tähän asti pääsääntöisesti kotihoidossa olleet, että uskoisin olleeni lasteni kanssa kauemmin kuin moni muu.. Ja ajattelinkin juuri, että niitä vapaapäiviä ilman muuta olisi viikossa, mikäli mahdollista. Miehen vapaapäivänä voisi mennä myös muutamaksi tunniksi kavereiden kanssa leikkimään. Tottakai kaupassa käynti onnistuu lasten kanssa kuten moni muukin asiointi (nimim.kokemusta on) mutta on ilman muksuja huomattavasti helpompaa..

Jos miehen vapaapäivät ovat viikolla ja lapset silloin päiväkodissa, milloin lapset ovat isänsä kanssa? Entä, onko isästä kiva ryhtyä vapaapäivänään nousemaan kellon mukaan ja kuljettaa lapset hoitoon? Päiväkotiin on kuitenkin mentävä hyvissä ajoin. Jos nukkuu yhdeksään ja menee verkkaisen aamupalan jälkeen päiväkotiin, pääsee riisumis-ruokailu-päivälepo-hässäkkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Jos miehen vapaapäivät ovat viikolla ja lapset silloin päiväkodissa, milloin lapset ovat isänsä kanssa? Entä, onko isästä kiva ryhtyä vapaapäivänään nousemaan kellon mukaan ja kuljettaa lapset hoitoon? Päiväkotiin on kuitenkin mentävä hyvissä ajoin. Jos nukkuu yhdeksään ja menee verkkaisen aamupalan jälkeen päiväkotiin, pääsee riisumis-ruokailu-päivälepo-hässäkkään.
Hieman aikaisemmin nämä jutut kirjoitinkin muttet vissiin jaksanut koko ketjua lukea

;) .
Miehellä vaihtelevasti vapaita sekä viikolla että viikonloppuna. Lapset eivät olisikaan välttämättä aina hoidossa kun mies vapaalla, tottakai heilläkin oikeus vapaapäiviin. Mies ehtisi olemaan lasten kanssa illalla ja viikonloppuisin, kun vapaita. Lisäksi hänen iltavuoronsa alkaa vasta kello 15, joten silloinkin voisi lapset mennä myöhemmin hoitoon. Aikaiset ylösnousut eivät meillä ongelmana sillä lapset heräsivät tänäänkin toinen 6.30 ja toinen 7.00 vaikka kotihoidossa ja kiire ei mihinkään. Että myöhäiset ylösnousut ovat meillä kaukainen haave vain..

Meillä on sillai että pojalla on 15 hoitopäivää kuukaudessa, miehellä myös arkisin vapaapäiviä. Yleensä miehellä kaksi vapaapäivää peräkkäin ja pitää ainakin toisena päivänä poikaa kotona. Eipä tuo poika isäänsä muuten paljoa näkisikään...

Tyttö oli aikoinaan hoidossa vain 12 päivää kuukaudessa.

Näin sopii meille, toisille taas ei....

Meillä vähän samanlaisia juttuja mietinnässä.

Tähän asti poika on ollut päiväkodissa max 30h viikossa jolloin maksu on reilu 40? halvempi mitä täyspäiväisenä. Nyt mies lähtee tammikuussa opiskelemaan ja pikkusiskokin siis aloittaa päiväkodin. Itse olen yötyössä, 75% työajalla noita vapaita jää viikollekin niin ettei ainakaan nuorempaa tarvitsisi joka päivä hoitoon viedä. Ja muutenkin kun miehellä alkaa koulu näemmä 8.20 10 aikoihin niin kun haen lapset kotiin herättyäni kolmen maissa ei hoitopäivistäkään niin kovin pitkiä tule. Varmaan tuo max 30h/viikko riittäisi.

Nyt ollaan kuitenkin päätymässä siihen että otetaan varmuuden vuoksi ne kokopäiväpaikat jotta ei tarvi noiden hoitoaikojen kanssa pelata. Voi olla että työvuoroihinkin tulee muutoksia, saattaisin tehdä päivätöitä keikkaluonteisesti, miehellä alkaa käytännön harjoittelut jossain vaiheessa jne. Ja jos vaikka toisen lapsen kanssa joutuu sairaalaan tms niin silloin on toiselle kuitenkin hoitopaikka valmiina päiväsaikaan.

Ja siis näin varmuuden vuoksi tosissaa, sillä eihän lasta toki ole pakko hoidossa kaikkina päivinä pitää vaikka niistä maksaisikin. =)

Yhteistyössä