Kuinka monta opintopistettä on realistista suorittaa yhden lukukauden aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no se lukuvuodessa vaadittu 45 on mun mielestä hyvin kohtuullinen lähes päätoimiseksi opiskelijaksi. Tosin monille se tekee tiukkaa, mut uskon sen johtuvan siitä et keskitytään liikaa kaikkeen muuhun. Riippuu tietysti myös ihan mitä opiskelee ja missä. Sekä millaiset tavoitteet on.

en tiedä yliopistosa, mutta ammattikorkeakoulussa suoritin 200 op kolmessa vuodessa ja kyllä jos tarvetta ois niin pystyis suoritta enemmän/nopeammin, mutta noi 200 op on ihan "suunnittelun tahdin" mukainen määrä

Mä suoritin yhden syksyn aikana 40 ov, mitähän se nyt on sitten pisteissä? 60-70?
Kolmessa vuodessa tuli 230ov eikä tehnyt tiukkaa. 45op vuodessa on kyllä aika löysää tahtia ja ehtii tehdä vaikka mitä muutakin.

Riippuu tosi paljon alasta.
45 vaaditaan tukiin, ja se on mun mielestä hyvin kohtuullinen. 60 on normaalimäärä, ja itse olen suorittanut 80 vuodessa (2 vuotta nyt takana).

Se riippuu niin paljon alas. Toisissa saa tosi nihkeesti pisteitä ja ne on suuren työn takana, kun taas toisissa aineissa on paljon suuria ja monen pisteen kirjatenttejä, joista pisteet irtoavat suht helposti.

Teen sen 60 op vuodessa, eli 30 op lukukaudessa. Lisäksi toki käyn töissä, 2-3 vuoroa viikossa. Välillä väsyttää, mutta tuo tahti on realistinen.

Nimenomaan 60 op pitäis vuodessa tehdäkin, jos aikoo valmistua tavoiteajassa. Opiskelen hum. tdk:ssa, ja meillä on suht tiukka läsnäolopakko kursseilla, eli lusmuilla ei voi. Opintojen edistyminen riippuu paljon motivaatiosta kyseistä alaa kohtaan :).

Sellainen 60 on normaali rauhallinen tahti, pysyy porukan mukana ja saa tutkinnon ajallaan tehtyä. Toiset tekee nopeammin, toiset hitaammin :) Mielestäni kyllä sitä 45 ei kannata pitää tavoitteena kenenkään.

Oikiksessa tein viime syksynä 40op ja kieltämättä oli rankkaa, sillä se sisälsi kolme erikoistumisjaksoa (kävin kahta erikoistumisjaksoa päällekkäin ykkösperiodilla, kolmas oli sitten "yksinään" kakkosperiodilla plus sen lisäksi tein yhden oikeudenalojen perusteiden kurssin). En juuri muuta ehtinyt syyslukukaudella tehdä kuin opiskella tiiviisti. Meillä nuo erikoistumisjaksot ovat 12op ja jokaisessa on tentin lisäksi seminaarityö, joka on noin 15-20 sivua pitkä. Oikeudenalojen perusteiden kurssiin riitti se, että luin tenttimateriaalin ja kävin sitten tentissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Oikkari:
Sellainen 60 on normaali rauhallinen tahti, pysyy porukan mukana ja saa tutkinnon ajallaan tehtyä. Toiset tekee nopeammin, toiset hitaammin :) Mielestäni kyllä sitä 45 ei kannata pitää tavoitteena kenenkään.

Puhut varmaan kuitenkin lukuvuodesta, etkä lukukaudesta? ;)

Korostan vielä, että opintojen eteneminen riippuu paljon siitä, minkä verran työskentelee. Esim. pk-seudulla ei ole käytännössä mahdollista opiskella ilman työskentelyä/opintolainaa, jos ei sitten ole säästöjä viideksi vuodeksi tai rikas suku.

Alkuperäinen kirjoittaja j:
Oikiksessa tein viime syksynä 40op ja kieltämättä oli rankkaa, sillä se sisälsi kolme erikoistumisjaksoa (kävin kahta erikoistumisjaksoa päällekkäin ykkösperiodilla, kolmas oli sitten "yksinään" kakkosperiodilla plus sen lisäksi tein yhden oikeudenalojen perusteiden kurssin). En juuri muuta ehtinyt syyslukukaudella tehdä kuin opiskella tiiviisti. Meillä nuo erikoistumisjaksot ovat 12op ja jokaisessa on tentin lisäksi seminaarityö, joka on noin 15-20 sivua pitkä. Oikeudenalojen perusteiden kurssiin riitti se, että luin tenttimateriaalin ja kävin sitten tentissä.

Taidetaanpa olla samassa koulussa samoilla vuosikursseilla ;) Tuota tahtia jaksaa hetkisen (juurikin yhden lukukauden tai kaksi), mutta ei koko opiskeluaikaa ellei halua burn outtia.

Korjataas vielä, eli opintopisteitä tuli 12 x 3 + 8 eli 44.

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:

Puhut varmaan kuitenkin lukuvuodesta, etkä lukukaudesta? ;)

Juu, vuodesta, vuodesta :D Riippuu varmaan tosin siitäkin mitä opiskelee.

Mulle hyvä tahti on sellanen 60-100 per lukukausi. Lukuvuodessa ilman töitä vois mennä kandin verran.

Olet kyllä todella ahkera ja fiksu, jos tuolla tahdilla jaksat vetää! Nostan hattua.

Itsellä kahden vuoden opintojen jälkeen kasassa 148 op eli noin puolet. Ihan täysin on työllistänyt päivät. Illat ja viikonloput olen pyhittänyt lapselle.

Taidetaanpa olla samassa koulussa samoilla vuosikursseilla ;) Tuota tahtia jaksaa hetkisen (juurikin yhden lukukauden tai kaksi), mutta ei koko opiskeluaikaa ellei halua burn outtia.

Voipi olla, että samassa paikassa penkkejä kulutellaan. Mulla oli tosiaan kyse 'hetken huumasta' :D (yhdestä lukukaudesta ) eli muutoin etenen ns. normaalia tahtia. Kaverini suoriutui ulos kyseisestä opinahjosta neljässä vuodessa ja teki töitä ohessa, tosin hän opiskeli mentaliteetilla 'kunhan läpi kursseista pääsee'.

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Mulle hyvä tahti on sellanen 60-100 per lukukausi. Lukuvuodessa ilman töitä vois mennä kandin verran.

Olet kyllä todella ahkera ja fiksu, jos tuolla tahdilla jaksat vetää! Nostan hattua.

Itsellä kahden vuoden opintojen jälkeen kasassa 148 op eli noin puolet. Ihan täysin on työllistänyt päivät. Illat ja viikonloput olen pyhittänyt lapselle.

Mä olen laiska, siksi nopeus. En pidä itseäni ahkerana tai aikaansaavana. Tavoitteena olisi kaksi väikkäriä ennen 45v synttäreitä. Jos sinne pääsen, ehkä sitten voin olla tyytyväinen. Siihen asti jauhan omalla tavallani, kirien kiinni hukkaanmenetettyjä vuosia.

Voipi olla, että samassa paikassa penkkejä kulutellaan. Mulla oli tosiaan kyse 'hetken huumasta' :D (yhdestä lukukaudesta ) eli muutoin etenen ns. normaalia tahtia. Kaverini suoriutui ulos kyseisestä opinahjosta neljässä vuodessa ja teki töitä ohessa, tosin hän opiskeli mentaliteetilla 'kunhan läpi kursseista pääsee'.

Ehkäpä näemme sitten syksyn syventävissä ;) Muutaman 4 vuodessa suorittaneen tiedän - ei olisi minusta siihen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ncm:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:

Mä olen laiska, siksi nopeus. En pidä itseäni ahkerana tai aikaansaavana. Tavoitteena olisi kaksi väikkäriä ennen 45v synttäreitä. Jos sinne pääsen, ehkä sitten voin olla tyytyväinen. Siihen asti jauhan omalla tavallani, kirien kiinni hukkaanmenetettyjä vuosia.

Opiskeletko sä jo yliopistossa, vai oletko vasta aloittamassa? Muistelisin, että sulla on amk-tutkinto?

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Opiskeletko sä jo yliopistossa, vai oletko vasta aloittamassa? Muistelisin, että sulla on amk-tutkinto?

Opiskelen. Aloitin viime syksynä. Yhtä kurssimoduulia vaille valmis kandi, aloitan kuitenkin maisteriopinnot tänä syksynä ja tuo kandi saa hieman odottaa. Tulossa muutos opinto-ohjelmaan ja mieluummin odotan vähän aikaa valmistumisen kanssa kuin käyn viimeistä kertaa pyörähtävän kokonaisuuden läpi. AMK-tutkintokin löytyy. Avoimen yliopiston opintopisteitä on 90 kasassa tällä hetkellä.

riippuu todella paljon kursseista, joita olet suoritamassa.. oon ollu 2op kurssilla, joka vaati paljon enemmän työtä kun toinen 7op kurssi. Onko luentoja/kirjatenttejä? Päätoiminen opiskelija pystyy kyllä mielestäni suorittamaan ison määrän kursseja jos motivaatiota on tarpeeksi.

Yhteistyössä