Kuinka monta lasta hankkisit, jos raha ei rajoittaisi?

• Viestiketjun aloittaja "Tavis"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kolme. Tai kolme mulla on, kolmesta haaveilin ja enempää en tekis, vaikka voittaisin lotossa. Tämä riittää kiitos!

Tosin raha ei ole koskaan ollut se ratkaiseva tekijä lasten hankinnassa.

"vieras"
Jos nyt juuri rahaa olisi mielin määrin, niin en silti tekisi enää lapsia. Ikää on jo sen verran ja lapset niin isoja. Nuorin on nyt 6v ja jos rahaa olisi ollut yllin kyllin hänen vauva-aikanaan niin varmaan oltaisiin sitten tehty vielä kolmas parin vuoden ikäerolla kuopukseen.

"joku"
Ainakin 4. Siis jos rajaa olisi rajattomasti ja voisin olla pitkään kotona tai osa-aikatyössä.

Oikeassa elämässä luulen että tyydyn kahteen. Pitkä kotiäitiys ei tekisi hyvää uralleni, enkä varmaan jaksaisi täyspäivästä työtä ja yli kahta lasta.

"vieras"
Ehkäpä näiden kahden lisäksi voisin harkita kolmatta (tai jos kaksoset sattuis kohille niin ei olis mikään kauhunpaikka sekään) jos ei tarvitsis miettiä ollenkaan taloudellista tilannetta.

gguu
Sama kuin nyt. Ei meitä ikinä ole raha estänyt. Tärkeämpänä pidän sitä, että miettii kuinka monta oikeasti itse jaksaa hoitaa ja kuinka monelle pystyt antamaan tasavertaisesti huomiota.

"milli"
Raha ei varsinaisesti rajoita meidän lapsilukuamme, vaan muut tekijät. Toivoisin n. 6-8 lasta, mutta elämän realiteetit huomioonottaen todellinen luku tulee olemaan varmaankin 2-4 lasta. Tällähetkellä vasta yksi lapsi, ikää 7 kuukautta.

"Miima"
Tutkimusten mukaan ne on juurikin ne pienituloiset perheet jotka hankkii "paljon" lapsia. Siis suurimmaksi osaksi. Monethan jopa laskee tarkkaan et milloin laitetaan seuraava lapsi alulle et saadaan mahdollisimman suuret tuet. Käsittämätöntä, sanon minä!

"Kiss"
Jos siis olisimme sukurikkaita, eli ei tarttis töissä kummankaan käydä elämisen eteen ja rahaa olisi hyvään elintasoon ni kyllä me varmaan painettas niin monta menemään ku biologia kestäs.

Nyt kun hyvätuloista keskiluokkaa niin kolmea-kuutta toivoisin. Riippuen miten oma ura muotoutuu. Tykkään elämästä näinkin.

Tietysti jos kahta toivoo niin niihin on luultavasti "kaikilla" varaa. Ihmettelen silti miten joku edes kehtaa ääneen kysyä miten se raha lasten tekoon liittyy. Herätkää pahvit!

"ppp"
[QUOTE="Miima";25601439]Millä tavalla se rajoittaa????[/QUOTE]

Sillä tavalla ainakin itselläni, että en ole halunnut olla a) pois töistä kovin montaa vuotta ja b) en halua, että tulotaso mitenkään älyttömästi romahtaa lasten tähden.... tästä syystä olemme tyytyneet kahteen lapseen. Jos rahaa olisi pohjattomasti, olisi lapsia ehkä neljä.

"Pikkuinen Jättiläinen"
Mun mielestä raha ratkasee esimerkiksi sen ongelman, jos ei ole hoitoapua ja näin ollen omaa aikaa ei ole koskaan. Tai jos muuten kokee raskaaksi sen arjen pienten lasten kanssa niin palkattu apu varmasti toisi apua siihen.

Meillä yksi lapsi, varsinaisesti päätöstä yhdestä lapsesta ei ole tehty rahan takia, mutta kyllä.. jos olisi rahaa niin paljon että voisi palkata vaikka lastenhoitajan ihan kokopäiväiseksi avuksi niin kyllä se muuttaisi tilannetta. Mielellään vaikka adoptoisin kaksi lasta lisää. Ehkä se kolme lasta olisi maksimi. Tai sitten ei :D

Yhteistyössä