Kuinka monta kirjaa olet näistä lukenut?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Muumikuono:
12 luettu

Hotakaisen Juoksuhaudantietä voin ainakin suositella!
sairaanpaa kirjaa saa hakea. ei voi käsittää joittenkin kirjamakua ja vielä finlandia-palkinnon saanut!

ja minä olin lukenut 6 ja yhden kuunnellut äänikirjana, nimittäin Aapelin siunatun hulluuden. oli muuten todella hyvä lukija kannattaa kuunnella.

 
Siis ja mä luulen että luen paljon aina :whistle: Mutta noista olen katsonut Ylpeys ja ennakkoluulo elokuvan joten lasketaanko se ;) Sekä onhan Nalle Puhia ja peppipitkä tossua tullut lapsille luettua,mutta muuten ei ole yhtään mun makuun nämä kirjat.
 
7. Kaksi noista löytyisi kotoammekin ja ihan itse olen ostanut, mutta ei ole mua kiinnostanut niin paljon että olisi jakanut lukea. Pohjantähden alla ostin miehelleni ja Taru sormustenherrasta pojalleni. Pitäisi vissiin yleissivistyksen vuoksi jaksaa nekin lukea :ashamed:
 
olin joskus lukutoukka jatkaa
Näistä olen lukenut
2. Pride and Prejudice, Jane Austen
5. Harry Potter and the Goblet of Fire, JK Rowling
7. Winnie the Pooh, AA Milne
8. Nineteen Eighty-Four, George Orwell
9. The Lion, the Witch and the Wardrobe, CS Lewis
10. Jane Eyre, Charlotte Brontë
12. Wuthering Heights, Emily Brontë
15. The Catcher in the Rye, JD Salinger
16. The Wind in the Willows, Kenneth Grahame
17. Great Expectations, Charles Dickens
18. Little Women, Louisa May Alcott
21. Gone with the Wind, Margaret Mitchell
22. Harry Potter And The Philosopher's Stone, JK Rowling
23. Harry Potter And The Chamber Of Secrets, JK Rowling
24. Harry Potter And The Prisoner Of Azkaban, JK Rowling
28. A Prayer For Owen Meany, John Irving
29. The Grapes Of Wrath, John Steinbeck
30. Alice's Adventures In Wonderland, Lewis Carroll
32. One Hundred Years Of Solitude, Gabriel García Márquez
33. The Pillars Of The Earth, Ken Follett
35. Charlie And The Chocolate Factory, Roald Dahl
36. Treasure Island, Robert Louis Stevenson

38. Persuasion, Jane Austen
40. Emma,
Jane Austen
41. Anne Of Green Gables, LM Montgomery

43. The Great Gatsby, F Scott Fitzgerald
44. The Count Of Monte Cristo, Alexandre Dumas

46. Animal Farm, George Orwell
47. A Christmas Carol, Charles Dickens


50. The Shell Seekers, Rosamunde Pilcher
51. The Secret Garden, Frances Hodgson Burnett
52. Of Mice And Men, John Steinbeck
53. The Stand, Stephen King
54. Anna Karenina, Leo Tolstoy


58. Black Beauty, Anna Sewell
64. The Thorn Birds, Colleen McCollough




70. Lord Of The Flies, William Golding
71. Perfume, Patrick Süskind


74. Matilda, Roald Dahl
75. Bridget Jones's Diary, Helen Fielding


78. Ulysses, James Joyce











91. The Godfather, Mario Puzo
92. The Clan Of The Cave Bear, Jean M Auel



97. Love In The Time Of Cholera, Gabriel García Márquez





 
hmmm
Näyttäis toi feissarin lista olevan melko sama kuin se, minkä haulla löysin bbc:n sivulta. Mutta se listahan on lukijoiden laatima ja vuodelta 2003! Eli ihmetyttää vähän miten IS viittaa noin vanhaan listaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Näyttäis toi feissarin lista olevan melko sama kuin se, minkä haulla löysin bbc:n sivulta. Mutta se listahan on lukijoiden laatima ja vuodelta 2003! Eli ihmetyttää vähän miten IS viittaa noin vanhaan listaan?
No siis tää lista minkä tänne laitoin ei ole se facebookin lista, vaan se oikea BBC:n sivuilta kopioitu. Facebookin lista on melkein samanlainen, mutta ei ihan.
 
Mari -76
32 olen lukenut noista ainakin, ehkä enemmän mutta en muista. 12 kirjailijalta olin lukenut jonkin muun teoksen (esim. Tolstoilta Sodan ja rauhan, en Anna Kareninaa, ja Austerilta jonkun muun, samoin Hemingwaylta).

Mutta moni on ollut jo pitkään lukulistalla, kuten toi Saarikosken Mitä tapahtuu todella ja Grassin Peltirumpu.
 
Suomalaisesta listasta 18 ja 2 jotka on jääneet kesken, kuten Anna Karenina kun en voinut sietää sen naikkosen tyhmyyttä. :whistle: Lisäksi lukematta mutta leffana Juoksuhaudantie.

BBC:n listasta 21 luettu varmuudella, 3 on epävarmoja, en ole suomennoksen nimestä varma.

Mun mielestä toi IS lista on aika huono ja hatusta vedetty. Siellä on tosi kummallisia valintoja ja toisaalta on jätetty pois sellaisia jotka olisi ehkä hyvä lukea. Oikeesti mä karsastan tollasia listoja. Kirjallisuus kun merkitsee ihmisille niin eri asioita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Muumikuono:
12 luettu

Hotakaisen Juoksuhaudantietä voin ainakin suositella!
sairaanpaa kirjaa saa hakea. ei voi käsittää joittenkin kirjamakua ja vielä finlandia-palkinnon saanut!

ja minä olin lukenut 6 ja yhden kuunnellut äänikirjana, nimittäin Aapelin siunatun hulluuden. oli muuten todella hyvä lukija kannattaa kuunnella.
Minäkin ihmettelen kirjan "hyvyyttä" ja suosiota. Tosin sen olen lukenut alusta loppuun, Jari Tervon kirjat olen jättänyt kesken. Ja tuo kirjan keskenjättäminen on minulta tosi harvinaista.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Taisin voittaa :D :saint:
Mä otan sut äkkiä kiinni :kieh:
Mun iso kirjamäärä johtuu osin siitä, että olen opiskellut kotimaista kirjallisuutta - sulla taitaa olla sama syy :whistle: Myönnän ihan reilusti, etten ilman tätä "pakkoa" olisi lukenut kaikkia niitä vanhoja kotimaisia klassikoita... Suurin osa kyllä yllätti positiivisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Muumikuono:
12 luettu

Hotakaisen Juoksuhaudantietä voin ainakin suositella!
sairaanpaa kirjaa saa hakea. ei voi käsittää joittenkin kirjamakua ja vielä finlandia-palkinnon saanut!

ja minä olin lukenut 6 ja yhden kuunnellut äänikirjana, nimittäin Aapelin siunatun hulluuden. oli muuten todella hyvä lukija kannattaa kuunnella.
Se on kaikessa hulluudessaan suorastaan nerokas.
 

Yhteistyössä