kuinka monta imetyskertaa 11 kk ikäinen tarvitsee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton

Vieras
Vauva on nyt 11 kk ja haluaisin vähennellä imetyskertoja, mutta vauvalla ei ole muuta maitoa käytössä. Hän syö vähänlaisesti kiinteiä, mutta on aika pullukka. Tarjoan aina ensin kiinteitä ja jälkkäriksi sitten rintaa, jos sitä itse pyytää. Väliajoillakin usein haluaa rinta. Illalla nukahtaa rinnalle ja yöllä heräilee 2-7 kertaa, jolloin tökkään vaan tisun suuhun ja pian jatkamme molemmat unia. Imetyksen lopettaminen ei taida tulla kysymykseen ennen kuin on joku muu maito ruokavaliossa. Vauvalla on maitoallergia. Almironia ja soijakorvikkeita kokeiltu, muttei suostu niitä juomaan. Kuinkahan monta imetyskertaa riittäisi/ vrk että vauva vielä saa kaiken tarpeellisen maidosta kiinteitten lisäksi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikös imetys olekkaan suojannut allergioilta.... ja niinkö siitä täällä aina vaahdotaa...

Joo täällä on sen verran yksinkertaista väkeä, että ei käsitä että imetyksellä olevallekin voi tulla allergia. Tilastollisesti kuitenkin on selvästi hyötyä imetyksestä. Ei se kuitenkaan tarkoita sitä että allergioiden mahdollisuus olisi poissuljettua.

Ja kuten ap:nkin tapauksessa niin onneksi lapsi on imetyksellä joten hän saa maitoa eikä tarvi ostella esim. kallista apteekin maitoa. onneksi rintamaito sopii.

Pässejä ihmisiä.

Riskin väheneminen ei tarkoita riskin poistumista kokonaan.

Meillä syö aikas monta kertaa, kun on ruvennut taas oikein yösyöpöksi, mutta tuo 5 kertaa on varmaan se minkä lapsi tarvitsee maitoa (aina aterian päälle maitoa ) .

4-5krt/vrk on riittävä :)
Yö syönneistä oon sitä mieltä, et vaikka ei niitä periaatteessa tarvitse, niin muutama yösyöttö voi olla ihan paikallaa, sillä ite ku lopetin yösyötöt ni maidon määrä väheni niin ettei enää päivälläkään kunnolla riittäny :(
Se yösyttö nimenomaan takaa maidon riittävyyden.

ei tuon ikäinsen tarvitse enää yöllä syödä. jätä nyt ihmeessä nuo yösyönnit ensimmäisenä pois

ei tarviiskaan, mut miten ne lopetetaan? Toukka huutaa naapurit hereille eikä rauhoitu ilman huikkaa, joten naapurisovun takia oon luovuttanu ja antanu rintaa yölläkin. Ja oman jaksamisenkin takia. Mut jos vaan sais pienen pysymään unessa aamuun asti..

Meille sanottiin, että ei lapsi opi itse vaihtamaan tissimaitoa soijamaitoon. Ensin siis imetyskertoja pois ja sitkeästi tarjoamaan soijamaitoa tilalle. Voi mennä viikkoja, ennenkuin sitä menee tarpeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei tuon ikäinsen tarvitse enää yöllä syödä. jätä nyt ihmeessä nuo yösyönnit ensimmäisenä pois

ei tarviiskaan, mut miten ne lopetetaan? Toukka huutaa naapurit hereille eikä rauhoitu ilman huikkaa, joten naapurisovun takia oon luovuttanu ja antanu rintaa yölläkin. Ja oman jaksamisenkin takia. Mut jos vaan sais pienen pysymään unessa aamuun asti..

Anna pullosta vettä. Kyllä se pian pyytämisen lopettaa, kun tajuaa ettei saakaan muuta kuin vettä.

Joo ja meillä syö 6 kk ikäinen noin 5 kertaa päivässä maitoa ja lisäksi 3 ateriaa.

Meille sanottiin, että ei lapsi opi itse vaihtamaan tissimaitoa soijamaitoon. Ensin siis imetyskertoja pois ja sitkeästi tarjoamaan soijamaitoa tilalle. Voi mennä viikkoja, ennenkuin sitä menee tarpeeksi.

on kokeiltu tuota, muttei ilmeisesti riittävän pitkään. En antanut rintaa ennen kuin vasta illalla eikä silti huolinut korviketta. Huusi kuin syötävä, kun näkikin, että korviketa tullaan taas tuputtamaan. Ennemmin oli nälässä. Parin päivän jälkeen en enää raaskinu kiusata pientä. Meni monta viikkoa ennen kuin suostui edes vettä juomaan lasista. Mukista, josta ei nää, mitä sisällä on, ei suostu juomaan enää ollenkaan. Samoin tuttipullo on liian pelottavien asioiden listalla. Siitä tuli traumat sairaalan maitoaltistuksessa, joka oli kyllä kauheaa katsottavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
4-5krt/vrk on riittävä :)
Yö syönneistä oon sitä mieltä, et vaikka ei niitä periaatteessa tarvitse, niin muutama yösyöttö voi olla ihan paikallaa, sillä ite ku lopetin yösyötöt ni maidon määrä väheni niin ettei enää päivälläkään kunnolla riittäny :(
Se yösyttö nimenomaan takaa maidon riittävyyden.

Kiitos! Ja kiitos muillekin kysymykseen vastanneille! En tajunnutkaan, että yösyöttö on kuitenkin tärkeä juurikin tuon maidon riittävyyden takia. Eli jos nyt saisin vauvan tyytymään vaikka yhteen kertaan yöllä ja 4 päivätisuttelua, niin kaikki vielä hyvin. :)