kuinka monii teistä vois olla sosiaalisissa tilanteissa juomatta

• Viestiketjun aloittaja kkak
  • Ensimmäinen viesti
Nykyään voin. Pari vuotta sitte en niinkään... Eikä se riitä että ihmiset kattoo ko ne alkaa kuiskia keskenään eka että oon raskaana ja sitte ko se on tyrmätty joku tietävä alkaa levittää juorua että olen alkoholisti enkä siksi juo. Sen jälkeen voiki poistua paikalta....

Wilmuska
Mulle kun tuo alkoholi ei oikein uppoa, niin olen hyvinkin (lähes aina) usein juomatta tuollaisissa tilanteissa. Kavereille asia on ihan ok eikä ne siitä ole milläskään.

"Minttu"
Minä olen hyvin usein..muttei mun kaverit kyllä mitenkään erityisen pitkään katso. Osaan esim. ravintolassa tilata alkoholitonta, tms. Eli kyllä minulla oma lasi/pullo aina on..

..
En yleensä koe tarvetta olla sosiaalisissa tilanteissa juomatta, koska niitä on mulla harvoin eikä ole alkoholiongelmaa. Jos kaverit katsoisivat pitkään, sanoisin vaikka, että mun pitää olla huomenna skarppina.

PP harmaana
En oo koskaan kokenut tarvetta saati pakkoa juoda nimenomaan sosiaalisissa tilanteissa. Mä juon jos mua huvittaa ja olen juomatta jos mua huvittaa, en tarvitse siihen mitään syitä olla juomatta tai juoda. Tuttavapiiriini ei kuulu ihmisiä, joilla on tapana taivastella toisten juomattomuutta tai juomista.

Rollolainen
Pystyn mainiosti. Mun puolesta voivat kattoa jos halauvat, mutta jos EN HALUA ottaa niin voin olla juomatta. Miksi aina olis pakko juoda. Miksi sitä pitää jollakin perustella jos ei halua juoda tai pitäis kytätä juoko toinen vai ei.

dfdf
En tajua kysymystä. Voin juoda tai olla juomatta, eikä kaverit koskaan ole katsoneet pitkään. Monesti olen kuskina, kun miehelle maistuu alkoholi paremmin kuin minulle. Eipä siinä ole paljon vaihtoehtoja, jommankumman on oltava selvänä.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24075907:
Siis miksi olisin juomatta? Jos raskauden tai imetyksen takia ei juo, niin eikös se silloin ole päivänselvää?
Ei mua ainkaan useinkaan huvita juoda vaan siksi että muut juo. esim monet juhlat viettänyt ihan OMASTA TAHDOSTA selvinpäin. Kun ei vaan huvita juoda

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24075907:
Siis miksi olisin juomatta? Jos raskauden tai imetyksen takia ei juo, niin eikös se silloin ole päivänselvää?
Siinähän tämä asia tulikin- jos et ole raskaana etkä imetä tai ole kuski- herranähköön, niin MIKSI sä et juo? Mikä siis sua vaivaa ja nyppii? Ota nyt tästä yks olut, niin tulet vähän paremalle mielelle.......

Siis what? :O

Helposti, ei ne kaverit jaksa kauaa kattoa pitkään. Niille, jotka kysyy miksi et juo, voi vastata "miksi sä juot?" ja lopulta yllätys: hyvin hyvin harva edes miettii, mitä muilla on lasissa! Lähinnä ne, joilla itsellä on ongelmia alkoholin kanssa, muut ei tosiaan jaksa ajatella juoko tuo alkoholitonta drinkkiä vai tavallista!
Kaverit kattoo pitkään on lähinnä oma tunne aluksi, mutta pettym,ys voi olla iso, kun kukaan ei edes huomaa koko asiaa!

"vieras"
Mä juon aina baarissa jäävettä, tuoremehua tai alkoholittomia drinkkejä. Silloin harvoin kun juon jotain alkoholipitoista, kaverit kattoo pitkään. Viimeksi kun join yhden lonkeron, joskus vuosi sitten, yksi kaveriporukastamm huusi: "Kato, Minna aikoo vetää perseet!" :D

Mutta siis jos kaverit kattois pitkään siksi kodka en jo, niin kattoisin vaan takaisin, ei sen kummempaa...

"vieras"
Mä juon aina baarissa jäävettä, tuoremehua tai alkoholittomia drinkkejä. Silloin harvoin kun juon jotain alkoholipitoista, kaverit kattoo pitkään. Viimeksi kun join yhden lonkeron, joskus vuosi sitten, yksi kaveriporukastamme huusi: "Kato, Minna aikoo vetää perseet!" :D

Mutta siis jos kaverit kattois pitkään siksi koska en juo, niin kattoisin vaan takaisin, ei sen kummempaa...

[QUOTE="vieras";24075998]
Mutta siis jos kaverit kattois pitkään siksi koska en juo, niin kattoisin vaan takaisin, ei sen kummempaa...[/QUOTE]

Jotenkin vaan tuli tästä mieleen, että toisaalta jos oikeesti kaverit kattois pitkään ja puuttuis asiaan, niin eikö kannattais ennemmin vaihtaa kaveripiiriä kun omia arvoja, jos siis juominen ei ythään huvita???

Yhteistyössä