Kuinka moni tuntee olevansa liian lihava vaikka olisi normaalipainoinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä vikana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikä vikana

Vieras
Pitäisi kai olla tyytyväinen kun BMI näyttää normaalipainoa eikä ole lähelläkään ylipainon rajaa. En vaan tajua millainen mötiskä olisin jos olisin painoindeksin normaalipainon ylärajalla. Nyt on painoindeksi 22 ja tunnen olevani lihava!
Varmasti löystyneillä lihaksilla osuutensa mutta oikeesti, en tajua noita painoindeksejä!

Tunteeko kukaan muu samoin?

Olen aina ollut hoikka. Nyt painoindeksi on noin 19. Jos BMI olisi 22 tuntisin oloni aivan varmasti "lihavaksi". Eli ymmärrän hyvin mitä tarkoitat. Toisaalta jos samainen massanlisäys olisi lihaksia niin asia olisi toki toinen.

En sentään lihava, mutta näen korostuneesti ylimääräiset löllöt kropassani. Seistessä ja vaatteet päällä näytän täysin timmiltä, mutta kun istun, mahassa rullautuu makkaraa ja niitä yritän treenata pois. Samoin pyllyssä ja reisissä on selluliittia, vaikka bmi on 21. Eli olen jostain kohdista ns. hoikka läski, etenkin tuo pylly näyttää ihan hirveältä, aiemmin oli ihanan kiinteä, liikkumattomuus on alkanut näkyä nyt.

Mulla BMI 23, ja on kyllä ylimääräistä. Juuri tämän vuoksi en koskaan tuijotakkaan tuota lukua, vaan peili kertoo totuuden. Löytyy jenkkakahvaa, satulalaukkua ja muuta kivaa. Terveydelliseltä kannalta uskon painoni olevan hyvä, ulkonäöllisesti en.

Minä näen myös. Painoindeksi ihan normaalissa, mutta mulla on pömppis, mitä olen yrittänyt treenata pois tuloksetta, vatsanseutu ollut aina pyöreä ja sit mun kädet on must pulleet, kiinteet tosin ovat, mutta liian isot siltinkin. Jalat ovat hoikat ja peppu pieni, tosin sais kiinteämpi ehkä sekin olla. Mutta tosiaan tiedän tunteen, nytkin yrtitän kovin saada n. 4-5 kiloa pois, josko siitä toi vatsa ja kädet hoikkenisivat! :)

No siis en koe olevani lihava, paino on hyvä (bmi 19-20, mitä lie, ei ole vaakaa), mutta kyllä koen että läskiä on joissain paikoissa liikaa. Eli jumppaajumppaa, paino voisi vaikka lisätäkin, kunhan vartaloa saisin muokattua ;) Eli minusta paino ja bmi ei kerro millään lailla koko totuutta.

Just noinhan se menee. On ylimääräistä löllöä siellä sun täällä eikä normaalipainoindeksi lohduta yhtään :( Olen joskus ollut painoindeksiltäni alle 17, silloin ei ollut todellakaan ylimääräistä. Olin tyytyväinen kroppaani. Lasten jälkeen en enää ole ollut koskaan tyytyväinen. Inhoan jokaista ylimääräistä makkaraa ja löysää.

Tiedän olevani hoikka, mutta silti näen kropassani vain kaikki "ylimääräiset makkarat" ja "höllyvä läski". En kuitenkaan koe ongelmaa niin suureksi, että tekisin sen eteen mitään joten syön just niin epäterveellisesti kun haluan. En kuitenkaan liho, vaan olen painanut saman verran teinivuosista lähtien. Vain raskaudet on nostanut painoani hetkellisesti, mutta nopeasti olen palannut lähtöpainooni.

Painoindeksi mulla 17,8.

täälläkin yksi normaalipainoinen läski (BMI 22,7)
vatsassa on makkaroita, samoin jenkkakahvat ja selluliittiä reisissä...
yritänkin nyt syödä terveellisemmin ja lisätä liikuntaa. jälkimmäisessä olen onnistunut paremmin, mutta herkuista en ole päässyt eroon.

Painoindeksi 18.2 ja yhtään en näillä lihaksilla haluaisi painaa enempää. Kova paikka ollut se, että luonnostaan hoikkanakin paikat löystyvät vanhetessa ja tulee ylimääräistä. Korkeimmillaan painoindeksi on ollut 20,1 (masennuslääkityksestä johtuen)ja silloin oli turpea olo. Se kroppa ei vaan tunnu omalta, kun on muuhun tottunut.

En tunne itseäni lihavaksi, mutta välillä huolettaa, että lihonko tästä ja mieltä painaa, että pitäisi muuttaa elintapoja terveellisimmiksi. Mun BMI on +-22, kun vielä jokunen vuosi sitten se oli 19, mahduin s-kokoon ja olin selkeästi pienempi. Nykyäänkin olen ihan tyytyväinen kroppaani, vaikka vaatekaappi pitikin uusia kun kaikki s-koon vaatteet alkoivat käydä liian pieniksi. Tykkään liikaa kaikesta epäterveellisistä herkuista (kukapa ei?) ja välillä innostun tosi paljon liikunnasta, mutta välillä taas on pitkiäkin kausia, kun en jaksa tehdä mitään.

En halua olla välttämättä tätä pienempi, mutta kunhan paino vain ei tästä nousisi.

Eikös se ole ihan normaalia, että naisilla on pieni pömppä, vaikka olisikin hoikka? Vain joillakin tosi timmeillä ja treenatuilla sitä ei ole, mutta "normaaleilla" naisilla kyllä.

[QUOTE="vieras";24222220]Mulla BMI 23, ja on kyllä ylimääräistä. Juuri tämän vuoksi en koskaan tuijotakkaan tuota lukua, vaan peili kertoo totuuden. Löytyy jenkkakahvaa, satulalaukkua ja muuta kivaa. Terveydelliseltä kannalta uskon painoni olevan hyvä, ulkonäöllisesti en.[/QUOTE]

Peesi. Jotain 22-23 on indeksi, mutta en ole tyytyväinen. Monen monta vuotta tuo maaginen luku oli jotain 20 tienoilla, se oli ok MULLE.

Taitaa pitää vain hyväksyä tosiasia, että kolmikymppisenä joutuu tekemään töitäkin kroppansa eteen. Yäk. Mä olen niin laiska semmoiseen :D

Eikös se ole ihan normaalia, että naisilla on pieni pömppä, vaikka olisikin hoikka? Vain joillakin tosi timmeillä ja treenatuilla sitä ei ole, mutta "normaaleilla" naisilla kyllä.

Jos normaalia on se mitä suurimmalla osalla naisia on, niin kyllä jonkinlainen pömppä taitaa olla normaalia. Itse en sellaisesta kuitenkaan välitä vaan viihdyn kropassani paremmin kun se on timmi ja treenattu. Kukin tavallaan.

Kyllä tunnen, painoindeksi 21, liikun ihan kiitettävästi, ihmiset pitää minua pienenä vaikka olen pitkä ja hoikkana. Itse en näe muutakuin ikävää ylimääräistä jenkkakahvaa, paksua reittä ja takapuolta, jokseenkin vääristynyt kehonkuva ja tiedostan sen.

[QUOTE="vino";24222604]Kyllä tunnen, painoindeksi 21, liikun ihan kiitettävästi, ihmiset pitää minua pienenä vaikka olen pitkä ja hoikkana. Itse en näe muutakuin ikävää ylimääräistä jenkkakahvaa, paksua reittä ja takapuolta, jokseenkin vääristynyt kehonkuva ja tiedostan sen.[/QUOTE]

Samoin, olen pitkä ja hoikka ja bmi n. 21. Seisovilteen ihan ok, mutta istuvilteen mahassa makkaraa, jenkkakahvat ja reidet ja peppu iik. Liikun paljon, mutta toi peppu ja jalat ei vaan pienene.

BMI on 21,8. En sinäänsä koe olevani lihava, mutta aivan mieletön määrä ylimääräistä löytyy takamuksesta ja reisistä. Niihin ehkä riittää pelkkä kiinteytysminen. Muutenkin varmaan lihakset ovat täysin surkastuneet monen vuoden laiskottelun jälkeen.
Olisi kyllä mukavaa olla vaikka BMI 19-19,5, mutta saas nähdä onko tarpeeksi sisua päästä siihen...

Tuo ns. normaalipainohan vain tarkoittaa etta painosta ei ole terveydelle haittaa, ei se tarkoita etta olisi hoikka!

BMI 22 ja kylla laskia loytyy. Terveydellisesti ok paino, mutta ulkonaollisesti ei.

[QUOTE="...";24222575]Missä pääsee kehonkoostumusmittaukseen? Olisi hauska kokeilla sellaista. Rasvaprosentin mittautin alle vuosi sitten ja se oli normaali.[/QUOTE]

Ainakin joissakin kuntokeskuksissa.

Olen parin kuukauden päästä 13-vuotias tyttö. Rasvaprosentti on aikuisten laskurilla 20, painoindeksi lasten ja nuorten laskurilla on 18,7. Liikun paljon ja teen lihaskuntoa, mutta hieman tuntuu olevan ylimääräistä reisissä ja vatsalihaksetkin voisivat näkyä hieman paremmin. En tunne siis olevani varsinaisesti läski, mutta voisi hieman vielä olla kiinteämpi. Saattaa olla, että lihakset eivät kehity, koska olen tähän asti treenannut niitä joka päivä, eivätkä ne ole saaneet lepoa. Nyt olen kuitenkin alkanut välillä lepuuttamaan niitä. Toivottavasti nyt ne kehittyisivät yrityksen ja erehdyksen kautta.

Kyllä!
Oma BMI on jossain 21,5-22, ja tuntuu ihan siltä että olisin joku valas. Vyötärö on onneksi aika kapea, mutta voi että tuota takapuolta ja reisiä, ihan ällöttää kun peilistä itteään katsoo.

Mutta yritän jotenkin ajatella että muut eivät näe minua sellaisena kuin mitä itse näen. Ja joskus kun esim koulun vessassa (missä on pitkä kokovartalopeili) sattuu olemaan muita, niin tulee yllätyttyä positiivisesti kun itse onkin samassa kokoluokassa kuin ne muutkin normaalinkokoiset tytöt. :)

Yhteistyössä