Kuinka moni tekisi töitä jos olisi rahaa muuten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tuosta lastenhoito kouluikään keskustelusta tuli mieleen(en kyllä sitä edes jaksanut lukea kun varmaan samaa väittelyä kuin aina ennenkin)
Niin... tekisitkö töitäsi jos rahaa olisi reippaasti muuten?
Itse tällä hetkellä varmaan en. Teen aika älyttömästi töitä isolla työmoraalilla, työ on ihan antoisaa mutta kuluttavaa. Jos saisin saman rahan kotirouvana olosta en todellakaan olisi töissä. Uskon, että hyvin saisin aikani kulumaan, olisi ihanaa vaan hoidella kotia, puutarhaa, lukea, harrastaa. Kuka tietää kävisikö sitten kyllästyttämään jossain kohtaa...

Tuskin missään töissä varsinaisesti kävisin. Omaksi ilokseni voisin jotain tutkimusta tehdä ja sen tietty julkaistakin joskus, mut tosiaan omaan tahtiin muiden harrastusten, lapsen- ja kodinhoidon ohella.

En minäkään ole valinnut alaani palkan takia. Sisältö on mielenkiintoinen mutta myös raskas. Kun vuosia on jo tehnyt töitä niin alkaa väsyttää ja isoin motivaatio työssä jaksamiseen on hyvä palkka.

En ehkä nykyistä työtäni, mutta kyllä mun pää hajois kotona olemiseen. Siis tietysti vois jotain projekteja olla, talonrakennusta tai korjausta, mutta mun psyyke vaati työntekoa, se on jo huomattu moneen kertaan. Nytkin oon kolme päivää syyslomalla ja onnes pääsen lauantaiks töihin, mä en vaan jotenkaan jaksa tällästä olemista, vaikka koko eilinen ja tääkin päivä on touhuttu kaikenlaista.

Työnteko on kivaa, tekisin siis vaikka ei olis leipä siitä kii:)

En minäkään ole valinnut alaani palkan takia. Sisältö on mielenkiintoinen mutta myös raskas. Kun vuosia on jo tehnyt töitä niin alkaa väsyttää ja isoin motivaatio työssä jaksamiseen on hyvä palkka.
Minäkin tein aikoinaan harrastuksestani työn ja kun olen toistakymmentä vuotta "maksua vastaan harrastanut", en harrasta työtäni enää vapaa-ajallani. Tykkään kyllä työstäni, mutta nykyisin en ehdi ja/tai jaksa enää harrastaa juuri mitään. Jos saisin saman rahan ilman työssäkäyntiä, alkaisin opiskelemaan espanjaa ja jotain muuta mielenkiintoista kuten vaikka tähtitiedettä, kävisin auttelemassa Hurskin ruokajakelupisteessä, Hesyn löytöeläintalolla sekä vanhainkodilla voisin käydä vaikka lukemassa lehtiä asukkaille tai viemässä heitä ulos. Voisin käydä laittamassa ruokaa perheissä, joissa vanhemmat ovat väsyneitä vaikkapa koliikkivauvan tms syyn vuoksi. Järjestää alueen lapsille jotain toimintaa kuten vaikkapa luontoretkiä tms. Voisin myös maalata tauluja, kirjoittaa novelleja, matkustella jne jne. Olisi paljon kaikenlaista vapaaehtoistoimintaa, joihin nyt en voi työni vuoksi ryhtyä.

tekisin samalla tyylillä kuin teen nyt tuossa tilanteessa. pakko ei olisi, mutta kenen pää kestää vain olemista? ei minun ainakaan, teen vapaaehtoistyötä myös palkkatyön rinnalla.
se hyvä tässä on että kun homma alkaa maistua puulta voi puhtaalla omalla tunnolla ottaa lopputilin ja jäädä kotiin.