Kuinka moni teistä on tullut ekasta kierrosta raskaaksi?

  • Viestiketjun aloittaja "Iina"
  • Ensimmäinen viesti
"kaksosmamma"
Minä myös. Yhdistelmäpillereiden lopettamisen jälkeen ensimmäisestä kierrosta alkoi raskaus, joka tosin meni ihan alussa kesken. Seuraavasta kierrosta alkoi tuulimunaraskaus, jonka jälkeen ehkäistiin yksi kierto. Siitä seuraavasta kierrosta alkoi kaksosraskaus, josta syntyi ihanat tytöt :)
 
"xXx"
Minä, kaksi kertaa. Ensimmäistä raskautta ennen olin syönyt Harmonetteja n. 10 vuotta. Toista raskautta edelsi ensimmäisen raskauden km (rv11) , ensimmäisestä yrityskierrosta nappasi (4kk keskenmenosta).
 
"sissi"
[QUOTE="sissi";28895927]Mä kaks kertaa, 30v. ja 33v., kaksi lasta, yksi keskenmeno, mikä tärppäs 5. kierrosta ja oli eka raskaus.[/QUOTE]

Ehkäsynä ennen ekaa keskenmennyttä raskautta ehkäsyrengas, toisessa ei mitään, ku tärppäs heti keskenmenon jälkeen, ja kolmannessa myöskin ehkäsyrengas. Tsemppiä ap:lle yritykseen :)!
 
"vieras"
Ekasta kierrosta, harrastettiin kerran seksiä ko. kierron aikana, vieläpä noin 5 päivää ennen oletettua (laskureiden tms.) mukaista ovulaatiopäivää. Tämä lapsi oli selkeästi tarkoitettu syntyväksi :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28895316]Tässä olisikin uusi mielenkiintoinen aihe pienten lasten äitien kisailulle?

Eikös se ole selvä että parhaimmat lapset syntyy ekasta kierrosta?
Muut on sitten vähän sellaisia jämäversioita.[/QUOTE]
Mun mielestä on hyvä tietää sekin, että voi raskautua heti. Yleensä kun varoitellaan sitä, ettei lasta saa silloin kun haluaa ja annetaan ymmärtää, että pitäisi aloittaa yritys nopeasti, kun voi mennä vuosi tai pari ennenkuin raskautuu. Muistan, kun itse olin siinä vaiheessa, että perheessä oli yksi lapsi, niin tuttavat kertoivat varoittavia esimerkkiejä. Yksi oli esimerkiksi saanut nopsaan ekan lapsen, mutta toista lasta oli yritetty jo vuosia eikä tärpännyt. Niinkin voi käydä, mutta toinenkin äärilaita on mahdollinen.
 
"Iina"
[QUOTE="sissi";28896280]Ehkäsynä ennen ekaa keskenmennyttä raskautta ehkäsyrengas, toisessa ei mitään, ku tärppäs heti keskenmenon jälkeen, ja kolmannessa myöskin ehkäsyrengas. Tsemppiä ap:lle yritykseen :)![/QUOTE]

Kiitos paljon! :)
 
Kummatkin lapset ekasta yrityksestä. Toinen 9kk raskaudesta ilman että menkkoja ehti alkaa, eli ensimmäinen ovulaatio synnytyksen jälkeen :)

Ainiin, ei mitään hormonaalistaehkäisyä ikinä. Eli ihan kondomi.
 
Viimeksi muokattu:
2/4
Minä kaksi kertaa.

Neljä raskautta ja neljä lasta on. Ensimmäistä ja neljät aloin odottaa heti, kun jätettiin ehkäisy pois. Kakkonen tärppäsi kolmannesta kierrosta ja kolmosta tehtiinkin yli vuosi. Siksi olikin ihana yllätys, että nelosta kun alettiin yrittää, onnistui raskautuminen heti. Mikä lie ollut pielessä, kun kolmatta raskautta yritettiin. Ainakin meillä kummallakin oli silloin tosi stressaava elämäntilanne mm töiden vuoksi.
Niin ja ehkäisynä aina ollut kondomi.

Tsemppiä ja pikaista plussaa toivotan ap:lle!
 
------------
Kaksi kertaa ekasta kierrosta, 26-vuotiaana ja 39-vuotiaana. Näitä raskauksia edelsi vain kondomiehkäisy. Näiden lisäksi tulin 37-vuotiaana kierukan poiston jälkeen toisesta kierrosta raskaaksi. Tämä raskaus meni välittömästi kesken, ja siitä 2 kk olin taas raskaana, mikä sujui ok. Kolme lasta siis ja kaksi heistä ekasta kierrosta. Onnea matkaan!
 

Yhteistyössä