"Jenis"
... ja meillä on päiväkoti ihan vieressä. Itse en sairana lähde lapsia roudaamaan, vaan talouteen kuuluu myös isä.
Ai koska jonkun on pakko hoitaa lasta puolikuolleena, niin kaikkien pitää solidaarisuudesta toimia samalla tavalla vaikka muitakin vaihtoehtoja olisi? Jos oikeasti olen kipeä (esim. korkea kuume = pyörtyilyä, harhoja), niin todellakin mies vie lapsen hoitoon ja minä olen kotona. Kyllä lapsen etu on turvallinen hoitopaikka ja tolkuissaan oleva hoitaja.Juu en todellakaan vie. Lapsen paikka on kotona, jos vanhempikin on. Kyllähän hoitovapaallakin ollessa lapsi hoidetaan itse vaikka pääkainalossa... ?? Tai, jos vauvan äiti sairastuu niin ei isä voi töistä jäädä vauvaa hoitamaan sen takia niin kyllä se on äidin vaan jaksettava hoitaa kipeänäkin (valitettavasti) niin miksi ihmeessä veisin jo isomman ja omatoimisemman lapsen hoitoon ollessani kipeä, kun en pienenäkään ole lykännyt pois jaloista. ja tosiaan jos vauva on sylivauva joka pötköttää vieressä niin helppoahan se on mutta itse kipeänä hoidin monesti erittäin aktiivista koheloa, joka käveli 9kk ikäisenä vailla sen kummempaa järkeä.
Haluatko mitalin? Itse olen kokenut paremmaksi vaihtoehdoksi sen, että äitiysvapaalla ollessani olen pyrkinyt saamaan lapselle hoitajan, jos olen itse ollut "pää kainalossa". Mutta kukin toki tyylillään.Juu en todellakaan vie. Lapsen paikka on kotona, jos vanhempikin on. Kyllähän hoitovapaallakin ollessa lapsi hoidetaan itse vaikka pääkainalossa... ?? Tai, jos vauvan äiti sairastuu niin ei isä voi töistä jäädä vauvaa hoitamaan sen takia niin kyllä se on äidin vaan jaksettava hoitaa kipeänäkin (valitettavasti) niin miksi ihmeessä veisin jo isomman ja omatoimisemman lapsen hoitoon ollessani kipeä, kun en pienenäkään ole lykännyt pois jaloista. ja tosiaan jos vauva on sylivauva joka pötköttää vieressä niin helppoahan se on mutta itse kipeänä hoidin monesti erittäin aktiivista koheloa, joka käveli 9kk ikäisenä vailla sen kummempaa järkeä.
No johan on . Itse olen ollut hoitovapaalla niin kipeenä että olisin vaikka maksanut, että olisin saanut lapset vaikka mummolaan muutamaksi tunniksi. Joillain ei kovakaan kuume tunnu missää, mutta mulla jo 37 asteen lämpö vie sängyn phjalle. Työssä ollessa mieheni vei lapset hoitoon, jos olin niin kipeä, etten voinut töihin mennä. Kenen etu se on, että äiti reporankana yrittää vielä lapsetkin hoitaa ja oma lepääminen jää sinne hautaan.Juu en todellakaan vie. Lapsen paikka on kotona, jos vanhempikin on. Kyllähän hoitovapaallakin ollessa lapsi hoidetaan itse vaikka pääkainalossa... ?? Tai, jos vauvan äiti sairastuu niin ei isä voi töistä jäädä vauvaa hoitamaan sen takia niin kyllä se on äidin vaan jaksettava hoitaa kipeänäkin (valitettavasti) niin miksi ihmeessä veisin jo isomman ja omatoimisemman lapsen hoitoon ollessani kipeä, kun en pienenäkään ole lykännyt pois jaloista. ja tosiaan jos vauva on sylivauva joka pötköttää vieressä niin helppoahan se on mutta itse kipeänä hoidin monesti erittäin aktiivista koheloa, joka käveli 9kk ikäisenä vailla sen kummempaa järkeä.
Eli mun pitäis repiä lapsi ja itseni aamulla klo 7 bussiin, ajaa sil 25km, raahata muksu 2km kävellen hoitoon, kävellä takas asemalle, ajaa kotiin ja sit iltapäiväl sama homma uudestaan? Sori mut vaihtoehto on sohvalla makoilu, päiväunet, telkkarin katsominen, piirtäminen yms lapsen kans kotona niin en evääni liikauta. Olen hoitanut lapsen hoitovapaalla 39 asteen kuumees joten riköhän se onnistu muutaman päivän vaik töissä olisinkin ja sielt saikulla.Mitäköhän se työnantaja tykkäis, jos jäisinkin lasten kanssa sairastamaan? Jos hoidan kotona lapsia, en voi vaikkapa nukkua koko päivää ja keskittyä työkuntoon pääsemiseen. Sairaus pitkittyy ja palkka sen kun juoksee... Eri asia tietty on, jos lapsikin on sairas.
Ja se on lapsen etu istua koko päivä/monta päivää katsomassa videoita, kun äiti torkkuu sohvalla? Jännää.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27765725:No sekin varmaan vähän riippuu esim lapsien iästä ja luonteesta. Ja jos on kipeänä, ei kyllä lähdetä ulkoilemaan, syödään, mitä kaapista löytyy ja laitetaan vaikka videot pyörimään. Normaalitilanteessahan nämä asiat tehdään vähän eri tavalla. Minusta lapsen kanssa kotona videoiden katselu on paljon helpompaa, kuin sinne hoitoon raahaaminen.
Näin todella riippuu. Mun keskimmäinen istuisi vaikka viikon telkkarin edessä, nuorimmaisen kohdalla on pakko sanoa että helvetti jäätyy ennen kuin se lapsi on 5 minuuttia hiljaa paikallaan. Ja hän ei taatusti jätä käyttämättä ainoatakaan tilaisuutta tuhota jotain tai joutua hämmästyttäviin tapaturmiin.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27765725:No sekin varmaan vähän riippuu esim lapsien iästä ja luonteesta. Ja jos on kipeänä, ei kyllä lähdetä ulkoilemaan, syödään, mitä kaapista löytyy ja laitetaan vaikka videot pyörimään. Normaalitilanteessahan nämä asiat tehdään vähän eri tavalla. Minusta lapsen kanssa kotona videoiden katselu on paljon helpompaa, kuin sinne hoitoon raahaaminen.