Kuinka moni täällä laittaa lapsensa nukkumaan klo. 18.00?

• Viestiketjun aloittaja nukkumatti
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nukkumatti:
Ok..kysytään sitten vielä näin.. Mitä mieltä siitä että puoltoistavuotias laitetaan laittamalla klo 18.00 petiin vaikka toista ei nukuta moneen tuntiin siitä eteenpäin vaan tapittaa sängyssä. mutta kun vanhemmat on päättäneet että klo 18.00 se olla pitää..?
No se kuulostaa kyllä hölmöltä. Ei ole mielestäni oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja nukkumatti:
Ok..kysytään sitten vielä näin.. Mitä mieltä siitä että puoltoistavuotias laitetaan laittamalla klo 18.00 petiin vaikka toista ei nukuta moneen tuntiin siitä eteenpäin vaan tapittaa sängyssä. mutta kun vanhemmat on päättäneet että klo 18.00 se olla pitää..?
No ei tuo ole oikein :/

Meillä lapset herää klo. 5-6 aamulla, päikkärit klo. 11-13, ja ovat jo yöuniväsyjä klo. 18 aikoihin..

hei
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
En jaksais kyllä 6 herätä ja siksi lapseni menee nukkumaan klo 20 ja nukkuu 8 asti.
Ei se ihan tuollalailla oikeasti mene. Meillä esikoinen voi mennä nukkumaan klo 19 tai 22 ja herää silti klo 6. Yleensä menevät 19.30 nukkumaan
No meillä menee näin. Siksi laitan aina vasta klo 20 nukkumaan, muuten herää liian aikaisin.

vieras
kiva kuulla, että en oo ainoa, jonka lapset menee ajoissa nukkumaan. meidän lapset menee 20-20.30 nukkumaan ja heräävät 6-6.30. Heräämisaika on sama, vaikka laittaisi nukkumaan myöhemmin. Naapurin lapset vaan tulee monesti hakemaan meidän 4v:tä ulos kahdeksan aikaan, kun ne riekkuvat ulkona puoli kymmeneen...

meillä
Meillä 4v ja 2.5v menevät nukkumaan 19.30-20 aikaan ja heräävät 7.30-8 aikaan. Pienempi on jättämässä päiväunia pois ja on kovin väsynyt jo 17 aikaan. Meillä on nukkumaan meno "rajana" kuitenkin ehdottomasti 19.00 (kipeänä tietysti eri). Nukkumaan meno alkaisi aina vaan aikaistua ja mun mielestä 19 on myös melko aikanen. Nytkin kaikki muut jäävät pihalle/syövät vasta iltaruokaa, kun me mennään iltapesuille ja iltapalalle jo 19 aikaan. Mutta mikä toimii kelläkin!

tt ei kirj
Ei noin pientä, mutta tällä hetkellä 22-23/23.30 ja herää 7-9 aamulla. Ei mitään mahista laittaa aiemmin, tyyliin kuudelta tai kahdeksalta. Nousisi aamuyöllä kukkelehtimaan...

nukkumatti
Kiitos kommenteista :) Tosiaan, taustalla on tässä mulla se että meidän perhettä ikäänkuin vähän syrjitään näissä nukkumaanmenoasioissa elikkä että meillä mentäisiin liian myöhään nukkumaan, eli mennään puol 9. Ja kun olen itse nähnyt mitä se klo 18.00 nukkumaanmeno on ollut tällä miehen sisaren lapsella niin poikkesi mieleeni vaan että onko se nyt niinkään hyvä joka ilta yrittää nukkumaan sillon kuuden aikaan kun se on sitä että tuntitolkulla sitten valvotaan mutta kun on pakko , kun vanhempi niin on päättänyt.
Muuten en puuttuisikaan koko asiaan mutta tämä koskee meitä siksi että vertaa omien lapsiensa nukkumaanmeoaikoja meidän lapseen..ja haukkuja tulee. Joten jäin vaan pohtimaan heidänkin tyyliänsä tässä aikani kuluksi..

viera
oma lapsi on mennyt nukkumaan silloin kun on nukuttanut. aivan samoin kuin itsekin menin aikoinaan.
uskoisin että luonnostaan lapsia nukuttaa normaaliin aikaan. itse ainakin kärsin, kun joskus en voinut mennä nukkumaan silloin kun nukutti.
meillä vierailleet lapset taas ovat yrittäneet valvoa vaikka kuinka kuin vaan on mahdollisuus.
meidän perhe on sitä ihmetellyt.

Yhteistyössä