Kuinka moni täällä ei vietä joulua lainkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jouluton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En minäkään tätä ymmärrä, vaikka mies on samanlainen antijoulusti.

En vaan voi käsittää, miksi joku ei tykkäisi tuikkivista valoista joka puolella pimeydessä, uskomattoman hyvistä ruoista (joita voisi syödä milloin vain mutta idea juuri on hillitä niin maistuu paremmalta kun harvemmin syö ja on jotain mitä odottaa), lahjojen saamisesta ja antamisesta, jännityksestä, yllätyksistä, rauhasta, suklaasta olemisesta ja siitä jännästä tunteesta että on osa ihmiskuntaa, jossa miljoonat viettää tätä samaa päivää (näin on toki aina mutta se korostuu nimenomaan jouluna traditioiden ja yhteisesti jaettujen merkkien kautta - kuusi, kynttilät, kinkku, kaikilla on joku). Ihmiset, tuntemattomatkin toivottaa hyvää joulua kadulla ja hymyilee.

Kaikki ei voi tykätä samoista asioista, mutta tulen aina hirveän surulliseksi kun kuulen, ettei joku tykkää joulusta.

[QUOTE="tonttuli";29299377]Ei minusta.
Ehkä heillä on sitten elämässään joku muu asia, mikä saa heidät pakahduttavan onnen ja liikutuksen valtaan, toivottavasti.[/QUOTE]

No tulitko esim Akaatin viestistä hirveän surulliseksi?

Meillä joululla on yksi merkitys: Jeesuksen syntymäjuhla, mutta siltikään emme sitä vietä. Mitään katkeria kokemuksia ei ole. Kukaan ei pidä jouluruokien mausta eikä älyttömästä koristelusta tai lahjojen annosta. Siinä ei vain meidän mielestä ole mitään järkeä ja kun lapsetkin oli sitä mieltä, että eikö me voitaisi vain olla niin kuin arkenakin, niin mitä sitä suotta esittämään jotain, mikä ei sovellu meidän perheeseen.

Minäkin toivoisin hitusen kunnioitusta myös meitä jouluttomia kohtaan. Vietetään jokainen sellainen pyhäaika kuin kullekin sopii :)

Minäkin toivoisin hitusen kunnioitusta myös meitä jouluttomia kohtaan.

Kunnioitan sinua suunnattomasti.
bow-down-before-you.gif

[QUOTE="tonttuli";29299348]En minäkään tätä ymmärrä, vaikka mies on samanlainen antijoulusti.

En vaan voi käsittää, miksi joku ei tykkäisi tuikkivista valoista joka puolella pimeydessä, uskomattoman hyvistä ruoista (joita voisi syödä milloin vain mutta idea juuri on hillitä niin maistuu paremmalta kun harvemmin syö ja on jotain mitä odottaa), lahjojen saamisesta ja antamisesta, jännityksestä, yllätyksistä, rauhasta, suklaasta olemisesta ja siitä jännästä tunteesta että on osa ihmiskuntaa, jossa miljoonat viettää tätä samaa päivää (näin on toki aina mutta se korostuu nimenomaan jouluna traditioiden ja yhteisesti jaettujen merkkien kautta - kuusi, kynttilät, kinkku, kaikilla on joku). Ihmiset, tuntemattomatkin toivottaa hyvää joulua kadulla ja hymyilee.

Kaikki ei voi tykätä samoista asioista, mutta tulen aina hirveän surulliseksi kun kuulen, ettei joku tykkää joulusta.[/QUOTE]

Tämä pisti hymyn huulille. Meillä parasta nautintoa myös joulupyhinä on se ARKI. Ja sitä arkea viettää miljoonat myös vuoden jokaisena päivänä, kun ei ole mikään juhlapyhä. Kaikille ei tuollaiset asiat iloa tuo, toisille iloa tuo ihan vaikka yhdessä siivoaminen tai telkkarin katselu jäätelöä syöden.

Minua on aina mietityttänyt, että mikä siinä joulussa on niin ihanaa.. kun nytkin kaupoissa käydessä tuntuu, että joulu tuo ihmisissä ne pahimmat piirteet esille.

Tämä pisti hymyn huulille. Meillä parasta nautintoa myös joulupyhinä on se ARKI. Ja sitä arkea viettää miljoonat myös vuoden jokaisena päivänä, kun ei ole mikään juhlapyhä. Kaikille ei tuollaiset asiat iloa tuo, toisille iloa tuo ihan vaikka yhdessä siivoaminen tai telkkarin katselu jäätelöä syöden.

Minua on aina mietityttänyt, että mikä siinä joulussa on niin ihanaa.. kun nytkin kaupoissa käydessä tuntuu, että joulu tuo ihmisissä ne pahimmat piirteet esille.

Arjesta minäkin nautin. Mutta ei mikään ole kivaa ihan joka ikinen päivä. Sitä arkea osaa arvostaa ihan eri tavalla kun välillä käydään lomalla ulkomailla, juhlitaan joulua tai vaikka synttäreitä.

Mutta sitä pakahduttavaa iloa en arjesta saa, sellaista oloa ettei pysy nahoissaan, ratkeaa liitoksistaan kun on niin ihanaa ja jännittävää. Ilmeisesti jotkut ei saa sitä mistään ja se on sitten selvä. Miehenikin on sellainen, ettei vaan koe tunteita niin kuin minä.

Me emme vietä, koska siitä on tehty niin kristillinen juhla. (Itse olemme siis ateisteja.) Muutenkaan ei huvita ottaa stressiä koko juhlasta, jouluruuat tulevat korvista pihalle ja laulut ärsyttävät. Muuten ihmiset eivät puhu mitään, mutta jouluna ollaan niin mieliksi. Emme koristele kotiamme mitenkään, emme hanki kuusta ja lahjoja emme anna kuin jotakin pientä kummankin vanhemmille ja siskolleni, koska muuten tulee huono omatunto, kun sieltä suunnalta aina tyrkyttävät jotakin. Valot sentään laitoimme, mutta ne pysyvätkin sitten koko talven :) Elämä on huomattavasti mukavempaa ilman joulua! :)

Tänään töissä taas huomasin joulun lähestymisen. Ihmiset ovat ahdistuneita ja stressaantuneita jouluun liittyvästä suorittamisesta. Töiden jälkeen soitin äidilleni puhelun, jossa kerroin, että emme tule tänä jouluna. Äitini äänestä kuului pettymys, hän sanoi, että mitään vaivaa meistä ei ole/tule, hänhän laittaa joulun muutenkin. Minua kuitenkin stressaa jo nyt se ajatus, että äiti puolikuolleena pas

saa koko sakkia. Kärsin tästä suunnattomasti ja siksi jätänkin perhejoulun väliin. Tietysti minulla on nyt huono omatunto kun pahoitin äitini mielen. Hän ei varmasti tule koskaan ymmärtämään haluani hiljaiseen jouluun, ilman hössötystä, lahjoja ja stressiä.

Varsinaisen tylsää ja kyynistä porukkaa. säälin lapsianne jos teillä sellaisia on :( Miten ihmisestä voi tulla tuollainen ettei välitä mistään juhlista, kaikki on vain turhaa?!!! Mitä järkeä tässä elämässä on jos se mennään säkki päässä hautaan asti eikä koskaan ole mitään juhlallista eikä perinteitä. En tajua tuollaisia ihmisiä eikä mun onneksi tarvi, mutta lapsia säälin.
Ootteko jotenkin estyneitä persoonia tai epäsosiaalisia, jokuhan tuossa taustalla on? Normaali ihminen tykkää viettää kivoja asioita elämässään.

[QUOTE="huhhuh";29312045]Varsinaisen tylsää ja kyynistä porukkaa. säälin lapsianne jos teillä sellaisia on :( Miten ihmisestä voi tulla tuollainen ettei välitä mistään juhlista, kaikki on vain turhaa?!!! Mitä järkeä tässä elämässä on jos se mennään säkki päässä hautaan asti eikä koskaan ole mitään juhlallista eikä perinteitä. En tajua tuollaisia ihmisiä eikä mun onneksi tarvi, mutta lapsia säälin.
Ootteko jotenkin estyneitä persoonia tai epäsosiaalisia, jokuhan tuossa taustalla on? Normaali ihminen tykkää viettää kivoja asioita elämässään.[/QUOTE]

Sellaisille joilla ei ole lapsia joulu usein onkin yhdentekevä juhla. Minustakin joulusta on tullut ihan toisella tavalla hieno elämys, lasten riemu on se miksi joulu on erityisen hienoa juuri nyt.

Ketjussa tuli esille termi semi-ateisti? Mikä se muka on? Lol. Samaa kastia kuin kala-kasvissyöjä ja varhaisnuoriaikuinen.

En vietä joulua, turha materialistinen juhla jossa materialismi verhotaan "antamisen iloksi" ja "Jeesuksen synt.pv:ksi".

[QUOTE="huhhuh";29312511]Oho, onko joulu teille siis vain jouluaatto? Mä kun luulin että joulu kestää useamman päivän ja se valmistelu lisäksi tuo oman tunnelmansa. Noh, ehkä joillakin se joulu sit päättyy siihen aattoon.... vierasta mulle.[/QUOTE]

No sitä yhtä iltaa yleensä joululla tarkoitetaan. Siihenhän kaikki satsaa, ruokaan, lahjoihin, koko suku saman katon alle yms yms. Mulle se on vierasta.

Tykkään talvesta, meillä on tunnelmallista kotona elokuusta alkaen.

En tajua minäkään. Yhden illan takia ihmiset juoksee kaupoissa kilpaa ja miettii hädissään että mitä sillekin kumminkaimanveljensiskonlapsenlapselle ostetaan :D Ihan turhaa vouhotusta. Opettelisivat ihmiset rauhoittumaan mut ei,,,

Uskon, että siitä saa varmasti kuulla, jos ei vietä joulua. Mutta voisitte tekin yrittää ymmärtää, että on myös meitä, jotka pitävät joulusta. Ei me juosta hikipäässä etsimässä kumminkaimalle lahjaa. Meistä on ihana keksiä kivoja lahjoja rakkaille ihmisille. Me tehdään sitä ihan siksi koska se on meistä kivaa. Turhaahan se on, aivan kuten joku ei-joulun viettäjä jo sanoi, mutta elämä olisi tylsää ilman kaikkea kivaa turhaa.

Mä en tee jouluna mitään mitä en halua tehdä. En stressaa lahjoista, ostan niitä kenelle haluan ja sillä rahalla millä haluan. En siivoa yhtään enempää kuin normaalina päivänä. Ostan valmiina ne ruoat, joita en halua tehdä itse. Joulu on mulle hauskaa, ei stressiä :)

Yhteistyössä