Kuinka moni saa lapselleen kelan myöntämää vammaistukea jos lapsella on astma ja atooppinen ihottuma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä meen tänään viemään kelaan hakupaperit, että saisin pojalle tuon vammaistuen. Lääkäri kehoitti mua hakemaan tukea, koska lääkkeisiin menee paljon rahaa.. ja kun meillä on oikeus sitä hakea.

Kun astma on kuitenkin sairaus ja atooppinen ihottumakin.

Mitäköhän se kuukausittainen tuki voisi olla?? mulla käsitys että minimi on jotain 80e/kk

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no atooppinen ihotuma ei ole paha, kuin talvella.

Astma lääkkeet käytössä päivittäin.

Lisään tähän mun tekstiin vielä sen, että kyllä mä ainakin mielelläni haen avustusta jos on siihen kerta mahdollisuus. En näe siinä mitään väärää...

Ei mulla ole ainakaan rahaa liikaa...

no atooppinen ihotuma ei ole paha, kuin talvella.

Astma lääkkeet käytössä päivittäin.

Lisään tähän mun tekstiin vielä sen, että kyllä mä ainakin mielelläni haen avustusta jos on siihen kerta mahdollisuus. En näe siinä mitään väärää...

Ei mulla ole ainakaan rahaa liikaa...

Juu en mä sitä tarkoittanut.

sen verran lisään et sen minimin saa kohtuu helposti, mut siihen keskimmäiseen ei riitä noi diagnoosit ellei ole atooppiseen ihoon ihan järeimmät aseet käytössä. Eli hyvin harvoin pelkästään noilla on oikeus siihen keskimmäiseen vammaistukeen.

Me saadaan tytöstä se minimi, en muista paljon se on varmaan just toi 80 e. Ainakin alle 100. Ja siis "pelkästä" astmasta. Onhan teillä myös noi astmalääkkeet erityiskorvattavia? Että oottehan saanut uuden kelakortin? Voiskohan noi rasvatkin saada erityiskorvattaviks?

Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
niin kauan ku lapsi on alle 7 vuotias saat noilla diagnooseilla tukea. Sit kun ikää 7 vee, niin tuet loppuu vaikka vaivat jää. :hug:

Kyllä me noilla samoilla vaivoilla saadaan vieläkin vähän jotakin rahaa vaikka tyttö täyttikin jo joulukuussa seitsemän.

Alkuperäinen kirjoittaja ämmä:
niin kauan ku lapsi on alle 7 vuotias saat noilla diagnooseilla tukea. Sit kun ikää 7 vee, niin tuet loppuu vaikka vaivat jää. :hug:

Kyllä me noilla samoilla vaivoilla saadaan vieläkin vähän jotakin rahaa vaikka tyttö täyttikin jo joulukuussa seitsemän.

Niin varmaan saattekin kunnes tulee uuden hakemuksen täyttö aika. Tuki myönnetään tietyksi aikaa, mutta enää uusi hakemus ei läpi mene.

Alkuperäinen kirjoittaja ämmä:

Niin varmaan saattekin kunnes tulee uuden hakemuksen täyttö aika. Tuki myönnetään tietyksi aikaa, mutta enää uusi hakemus ei läpi mene.

Ai:) No ei se mitään, kiva kun on jotain saatu :)

Yleensä ei saa, niin että yritä perustella mahdolisimman hyvin miksi tarvitsisit! Riippuu myös käsittelijästä.

Ennen sai helpommin, me saatiin korvakierteeseen + paha atooppinen ihottuma, ja toiselle ruoka-allergioihin, mutta nää oli ennen uudistusta, nykysin on tiukempi käytäntö.

Meille sanoi astmalääkäri, että jos lääkkeitä tarvitaan vain kerran päivässä, silloin tuota tukea ei yleensä saa. Meillä säännöllinen lääkitys kaksi kertaa päivässä ja avaavaa sen lisäksi tarvittaessa ja saamme sitä alinta tukea.

Meillä on ollut jo 1-vuotiaasta vaikeat ruoka-aineallergiat (esim. maito, muna, soija, peruna, vehnä) ja vaikea atooppinen ihottuma jonka vuoksi olemme käyneet mm. valohoidossa keväisin. Astmaa on epäilty ja nyt vasta (poika 6,5-vuotias) saimme diagnoosin. Emme ole koskaan hakeneet tuota tukea, mutta ehkä sitten kesällä kun on puoli vuotta takana säännöllistä hoitavaa astmalääkitystä. Sen jälkeen sitä ei sitten saakaan..

Onko muita joilla iho pahenee huomattavasti kesää kohti? Pojalla on kaksi astmadg, toinen allerginen astma eli reagoi myös keuhkoilla samaan aikaan kun ihollakin. Olen yksinhuoltaja ja on äärimmäisen raskasta välillä tämä rasvaus- ja lääkekierre ja poika valvoo vieläkin öisin ihonsa kanssa. Atarax on toisinaan käytössä.

Yhteistyössä