kuinka moni pitää itsellä/lapsella heijastinliivejä?

halipupu
Pitäisin lapsella kyllä, mutta ei suostu sitä liiviä pitämään päällä. Kolme vuotta sitten hommasin eläinkaupasta kissoille tarkoitetun vilkkuvan valon ja se on hyvä myös lapsilla, helppo ripustaa vaatteeseen ja lapsikin tykkää siitä ja näkyy ainakin välillä missä menee.
 
mulla on kun lenkkeilen koirien kans pimeellä, samaten koirilla on heijastinliivit. ainakin yhden (yleensä kaikkien ) koiran pannassa on led vilkkumassa ja mulla otsavalo. meidän pitäis kyllä näkyä :D
 
Toisinaan lapsilla on, jos ollaan pimeässä liikkeellä sellaisessa paikassa, jossa ei voi kulkea valaistulla turvallisella kävelytiellä.
Itse käytän joskus kun pääsen lenkille yöpimeällä. (Jos muistan laittaa sen ylle)
 
vieras
Täällä alkoi taas joka syksyinen tappelu liivien pidosta. Koulumatkalla on ison tien ylitys (nopeus 80 km/h). Ja oon pakottanu nuo pitämään liiviä koulumatkan. Ja joka kerran kun ollaan autolla liikkeellä yritän havainnollistaa kuin paljon paremmin se liivi näkyy.
Tuntuu vaan että suurin osa pitää typeränä niitä jotka liiviä käyttää. Sekin että aika harva joutuu tuon tien yli kulkemaan koulumatkalla. Naapurin poika kuulemma tunkee liivin reppuunsa heti kun pääsee ovesta ulos. Meillä nuo vahtii sen verran toisiaan että ovat sitte pitkin hampain liivinsä pitäny.
Omalla pihalla ei tuu pidettyä mutta onkin rauhallinen tie ja iso piha.
 

Yhteistyössä