Kuinka moni pitää BDSM-leikkejä sairaina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...........
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...........

Vieras
Ihan vain galluppina kysyisin.

Yllätyin kun yhdellä ystävälläni oli todella vahvat mielipiteet siitä, että BDSM-henkiset leikit ovat väärin, oksettavia ja sairaita, hyi olkoon. Eikä puhuttu siis mistään ekstreemistä kivuntuottamisesta, vaan pelkistä roolileikeistä.

Onko monikin samaa mieltä?

No en pidä kun harrastan itsekin.
Kerran kuuntelin eräissä illan istujaisissa ihmisten keskusteluja poikkeavuudesta ja monikin sanoi suureen ääneen että kaiken muun hyväksyy mutta s/m leikkejä harrastavat ovat todella sairaita päästään. Minua lähinnä huvitti nuo kommentit.

Minä olen umpi kinky, vanilija seksi ei nappaa ollenkaan. Silti olen ihan tavallinen nainen eikä kukaan sitä minusta arvaisi.

En pidä sairaina, mutta itseäni ne eivät kiinnosta, koska en saa kiksejä mistään valtasuhteista.

Jotkut yksittäiset jutut saattavat tosin olla aika vaarallisia. Mielestäni sairasta on, jos järki ei pelaa ja kokeilee ihan mitä tahansa vain nautinnon vuoksi.

No siis minä en ole mikään todella "kinky" ja tykkään ihan "vaniljaseksistäkin" (yök mikä termi), enkä itse ole mistään vaarallisesta tai kovasta kivusta kiinnostunut.

Mutta kaverini mielestä ihan pelkkä valtasuhteilla leikkiminenkin on jo sairasta, ja se että sidotaan tai vähän läpsitään ja ollaan roolileikkinä toisen orja. Aika kesyä juttua siis, mutta kaverini mielestä oksettavaa.

Minulle ainakin se tärkein juttu on valtasuhde. Ei BDSM mitään välineurheilua ole vaan minulle se on seksuaali identiteetti. Kyllä toki ruoskat, kahleet jne kuuluu kuvioon mutta minulle ne on pelkkää extraa.
mitään verille ruoskimisia harvoin tapahtuu tai pysyviä jälkiä.
Ja ei todellakaan millään eritteillä leikitä :x

Vanilja? Mä tykkään kaikesta vaniljaisesta, tykkäisinköhän tuosta? Selittäiskö taas joku.

Pelataanhan noita roolileikkejä alistamisineen ja valtasuhteilla leikkimisineen työpaikoillakin, joten mitäs kummaa niissä on?

itsetykkään vatasuhdeleikestä seksissä tosi paljon. on kiihottavaa että mies vaan "ottaa" mut ja tekee mitä tahtoo. mut en ole ihan ääri ihmisiä tässä mielessä, monethan tykkää ihan kunnolla kivustakin, mutta itse olisin kauhuissani jos mua esim kuristettaisiin seksin aikana. mut joo en näe sm leikkejä tmv sairaina, kunhan kaikki tapahtuu molempien halusta, eikä ketään oikeasti pakoteta sellaiseen mistä ei pidä. enkä nyt tarkota vapaaehtosta alistumista...

Tykkään.

Pidän myös vähän sairaana, mutta toisaalta minulla on ollut näitä kieroutuneita ajatuksia lapsesta asti, niin että taidan olla syntymäpipi tai sitten varhaislapsuudessa traumatisoitunut.

Sattuneesta syystä en mene äidiltä ja isältä kyselemään syitä omituisiin haluihini. :D

Mies ei erityisesti syty millään intohimotasolla, mutta suostuu kyllä leikkimään ja kyllä sillä kovemmin seisoo "sessioiden" aikana. :P

Ymmärrän kyllä niitäkin, jotka pitää piiskaleikkejä ja sitomista sairaana, en minäkään kestä yökkimättä ajatusta pissa- ja kakkaleikeistä. Jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta.

Onneksi tehdään näitä juttuja ihan omassa kodissa muilta piilossa, niin kenenkään ei tartte meidän touhuista oksentaa.

En kyllä todellakaan mistään väkivaltaisesta tai alistamisesta nauttisi, mutta yksi kinky mieltymys kyllä löytyy... ;)

Minullakin on lapsesta asti ollut tuo mieltymys ja tiedän sen johtuvan traumasta...

Vanha ketju, mutta tulipa vastaan. En suoranaisesti tuomitse tai pidä sairaina, mutta uskon kylläkin osan harrastajista joko kärsivän valmiiksi mielenterveydellisistä ongelmista tai sitten sairastuvan puuhailujen varrella. Henk.koht. en ole ihan vakuuttunut siitä, voiko täysin terveelle tulla tarvetta leikkiä valtaleikkejä ja onko mahdollista, että hän yhdistää asian vain seksiin. Esim. itse tiedän pari harrastelijaa ja sanoisin, että molemmat ovat normaalissa elämässäkin hlöitä, jotka koittavat kontrolloida toisia, suomeksi jossain määrin myös kusipäitä. Sattumaa vai ei, mutta suoranainen empatia ei näihin mahdu, mutta huono itsetunto sitäkin enemmän. On kieltämättä lähes vastustamatonta olla tekemättä johtopäätöstä, että kaikki johtaa siihen, että edes makkarissa haluaisi olla kova jätkä.

Ei ole mietnkään sairasta tai oksettavaa. Toiset vaan tykkää vähän "rajummasta". Itsekin välillä sytyn kevyestä bdsm:stä, mutta mielestäni rajummatkin jutut on ihan normaalia. Mun mielestä lapsiin/eläimiin/ruumiisiin liittyvät seksuaaliset mieltymykset on sairaita. Sen sijaan mikään missä molemmat osapuolet ovat omasta tahdostaan mukana ja tykkäävät, ei saa minua ajattelemaan että ompa oksettavaa. Tietysti kaikkein rajuimmat oikeasti vaaralliset jutut on syytä ihan maalaisjärjellä jättää pois.

Tunnen useammankin ihmisen, joka ajattelee noin. Se on se virheellinen käsitys siitä, että se on samaa kuin perheväkivalta. Ilmeisesti nautinto, tosin kivun ja nöyryytyksen, täydellisen luottamuksen sekä alistumisen kautta, on jotenkin samaistettavissa siihen että saa pelätä henkensä puolesta ja paeta turvakotiin lasten kanssa. Minä en sitä ajattelua voi ymmärtää kun itse en voisi ikinä leikkiä noita juttuja kuin ehdottoman rakkaan, tutun ja turvallisen, äärimmäisen luotettavan ja vastuullisen kumppanin kanssa.

Itse en osaisi elää ilman ja en nauti edes vaniljaseksistä jos en saa kunnon kuritusta aina silloin tällöin, mutta ei sitä aina jaksa siitäkään innostua silti. Harmi vain kun mies ei ole kovin dominoiva tai luova, sadisti tai edes oikein pervokaan.

^Sanoisin, että subin rooli on helpompi ymmärtää kuin tämän mätkijän (hehe). Jos kykenee satuttamaan toista ihmistä ja mahdollisesti jopa nauttii toisen kivusta, täytyy olla hivenen pimeä tapaus mielestäni. Lyöminen tmv. on kuitenkin lyömistä, vaikka voissa paistaisi. Jos pystyy tekemään sen eroottisessa tilanteessa, se ei mielestäni juuri asian pimeyttä muuta. Eikä se, että kenties toinen pitää siitä. Edelleen se vaatii silti tekijältä itseltään halua osoittaa väkivaltaa toista kohtaan. Jos kärjistetään, niin minä en anna toiselle litsaria pyynnöstä enkä ilman. Jos antaisin pyynnöstä, olisin jo jossain rajan toisella puolella itsekin. Maassa, jossa ilmeisesti väkivalta on ihan nasta juttu. Väkivalta ei muutu ei-väkivallaksi toisen ihmisen toiveitten takia. Sorry vaan inhorealismi, mutta käsi käy täsmälleen sanoilla tavoilla, oli taustalla pyyntö tai ei. Kysymys kuuluukin, miksi jotkut siihen tekoon pystyvät ja pysyykö se aina vain makkarissa.

Yhteistyössä