Kuinka moni ostaa suurimman osan lastenvaatteista kirppareilta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Elviira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Elviira"

Vieras
Minä ostan 1-, 3- ja 5-vuotiallie. On kaksi tyttöä ja yksi poika (poika on keskimmäinen) eli usein myyn isosiskon vaatteet välissä eteenpäin kun on jäänyt pieneksi ettei vie liikaa tilaa. Tietty jotain ihanuuksia säilytän nuorimmalle. Mutta siis kun menen lastenvaatekauppaan niin ihan pöyristyn hinnoista, kuka maksaa trikoopaidasta 25 euroa kun tuolla summa saat kirpputorilta vaikka 10 paitaa. Itse en osta nukkaisia, haalistuneita lumppuja vaan vielä hyvin kuosissaan olevia nättejä vaatteita. Alennusmyynneistä ostan sitten lapsille uusia vaatteita. Ehkä jos meillä olisi ylenmäärin rahaa niin voisin ostaa kaiken uutena, mutta kun ollaan tavisperhe ja itse hoitovapaalla niin tämä on meidän tapamme. Kirpputorit ovat kyllä mahtava keksintö.

Minä ostan. Välillä voi sitten hemmotella itseään ostamalla niitä 25 euron ihanuuksia tai kalliita ulkovaatteita, kun tietää, että perusvaatteet saa muutamalla eurolla. Onni on naapurissa sijaitseva lastenvaatekirppis:).

Meidän lapsilla on suurin osa vaatteista kirpparivaatteita. Mäkin jätän valmiiksi tahraiset, kulahtaneet vaatteet hyllyyn, mutta kirppiksiltä löytää paljon hyväkuntoisiakin vaatteita. Meillä olisi varaa ostaa kaikki vaatteet uusina, mutta mä vaan tykkään siitä fiiliksestä jonka saa kun tekee kirppiksiltä hyviä löytöjä. Ja periaattesta ei kannata ostaa kaikkea uutena kun käytettynäkin löytää hyvää :)

ostaisin mielelläni ja myisin itekin. mutta täällä ongelmana hirvittävät hinnat vanhasta vaatteesta.Jo kulahtaneet farkut 8-10e on pikkasen liikaa, ehkä 3-5e olis ok.
Normi puserotkin hirveissä hinnoissa.

Minä ostan suunnilleen 60% kirpparilta, 30% aletangoista ja 10% täyteen hintaan. Kotona 3v tyttö ja 1v poika sekä masussa vauva. Itsekään en enää pysty kovin helpolla maksamaan täyttä hintaa, pitää olla kyllä joku niin ihanuus / pakollinen että raaskin maksaa. Kirpparit on mun yksi harrastus ja sen ansiosta saan välillä omaa aikaakin kivasti, toki välillä lapsetkin on mukana. Kh-tuella myös tällä hetkellä mennään.

Yhteistyössä