Kuinka moni ostaa jouluruuat valmiina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Halikatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Halikatti

Jäsen
20.07.2008
715
1
16
Mä ostan. En ehtisi taaskaan tekemään mitään itse, paitsi jälkiruuan (luumukiisseli). Kinkkuakaan en paista, kun sitä tulisi liikaa, vaan ostan hyviä leikkelekinkkuja. Kalatkin ostan valmiina (Kylmäsavu ja savustettu)

Haaveni olisi joskus tehdä laatikoita itse. Toisaalta, tuleeko niistä parempia, kun en ole mikään laatikkoihminen oikein. Olen niin tottunut kaupan laatikoihin, että en osaa oikein kuvitella, että uhraisin aikaa niihin itse. Olenko poikkeus?

Minä taidan myös ostaa laatikot valmiina.
Syy: jääkaappi on niin pirun täynnä muutenkin, kun kinkku ym. vievät paljon tilaa, joten mitään "ylimääräisiä" vuokia ei sinne mahdu. Teen itse makaronilaatikon ja muut lisähärpäkkeet, joten en pode huonoa omaatuntoa kun nuo muutamat tulee saarioiselta :)

:wave:

eipä tarvii steressata ja yötämyöden valmistaa ruokia. varmasti lapsillekin mukavempaa kun on stressittämät vanhemmat.
turhaa hössötystä. tuleehan se joulu vähemmälläkin siivoomisella ja itsensä piinaamisella. =)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Meillä tulee kyllä laatikot valmiina. Jälkiruokapöytään sitten satsaan enemmän ja ne tulee itsetehtynä kaikki :p Tänä vuonna kyllä muutenkin yritän päästä helpolla kun tuo nuorin on vasta reilu 2 viikkoa vanha.

Mie ostin porkkana ja lanttulaatikon ja rosollin valmiina.
Niin ja graavilohta ja savulohen ostin kanssa. :)
Joulutorttuja, pipareita ja banaanikakun paistoin, itse teen sienisalaatin ja paistan kinkun.
Varmaan jotain muutakin salaattia teen.

Viimeksi muokattu:
Ostan ilman muuta kaiken valmiina. Ja kyllä, olen ehdottomasti ns. jouluihminen. Nautin lähestyvän joulun tunnelmasta jo marraskuun lopussa ja mitä lähempänä joulu on, sitä rennommin otan kaiken. Nautin vain ja koetan pitää lapsukaisia aisoissa :)

[QUOTE="vieras";25283049]Laatikoista ostin valmiina kaikki muut paitsi perunan, lohenkin ostin valmiiksi graavattuna.[/QUOTE] mies graavaa lohen huomenna. Hän haluaa sen tehdä ja se on eritäin hyvää hänen tekemänä. Myös kinkusta mise huolehti, ottaa sen huomenna iltapäiävllä jääkapista pöydälle ja yölä se sit paistetaan. se on Vaan 7 kiloa jotne se ehtii hyvin kypsyä yöllä. kuitenkaan kinkkua ei syödä kuin vasta iltapäivällä, sitä ei aloiteta enen päivälistä, vaikka kuinka mieli tekisi.

Me mennään valmiiseen pöytään, joten säästyn ruuanlaitolta. :D Mutta muuten tekisin itse, pakastimeen hyvissä ajoin. Laatikot on helppoja tehdä varsinkin niistä valmiista soseista, kannattaa joskus kokeilla. :)

Me ostettiin pienet laatikot jne. En vaan jaksa tänä vuonna, en ole jaksanut tehdä mitään etukäteenkään. Sitä paitsi me lähdetään joulupäivänä aikaisin aamulla reissuun ja meillä on tosi vähän tilaa pakastaakaan mitään, niin eipähän tarvitse miettiä että mitä tekee isolle kasalle yli jäänyttä ruokaa. Meitä on vain minä, mies ja vauva niin ruokaa ei tosiaan mene paljon.

Leivonnaisia teen itse, mutta muu ostataan. En yksinkertaisesti viitsi ruveta väsäämään yhtä pientä lootaa kutakin joululaatikkoa, hyvä että ne menee, itse lähinnä ne syön. Periaate on, että joulun pyhät syödään enintään sitä jouluruokaa. Mies kävi ostamassa kinkkuja useampaa lajia, karjalanpaistin pistän uuniin ja paistan raakapakaste piirakat seuraksi.

Yhteistyössä