Kuinka moni on palannut kauppaan huomattuaan että on maksanut tuotteesta liian vähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huom

Vieras
Tuli tuosta toppapukuketjusta mieleen, että kuinka moni teistä on ihan oikeasti mennyt takaisin kauppaan (siis johonkin isoon vieraaseen), jos on huomannut että on maksanut tuotteesta kassalla liian vähän?

Veikkaanpa että hyvin vähiin jäävät ne ihmiset, vaikka tuossa toisessa ketjussa ihmiset väittävätkin, että eivät voisi elää omantuntonsa kanssa...

Kuka ilmoittautuu? Itse en varmaankaan menisi, ellei olisi pieni liike tai tuttu kyseessä.

No mulla on käynyt joskus niin, että on jäänyt joku pieni ostos ostoskärryihin käsilaukun tms. alle ja maksamatta ja olen huomannut vasta ostoksia autoon nostaessa. Ja olen toki palannut tavaran kanssa kauppaan maksamaan... Mm. kardemummapötkö ja paristot olen ainakin käynyt jälkikäteen maksamassa. Tää nyt ei toki ole sama asia.

:wave: Joo, pieniä ostoksia mullakin yleensä, oon kyllä huomannut ne heti tavaroita pakatessa ja mennyt maksamaan. Kerran palasin maksamaan lapsen käteen unohtuneet sukat. Yhden kerran rattaiden alakorissa oli laatikollinen Nannia, huomasin vasta kotiin kävellessä, etten ollut muistanut maksaa niitä. Palasin takaisin.

Nuo esimerkit ovat hieman eri asia, koska se menee varastamisen puolelle, jos tavara unohtuu kärryihin maksamatta. Ne menisin itsekin maksamaan.

Mutta tuskin menisin korjaamaan, jos olisin saanut liian ison aleprosentin.

Mun mies kerran vahingossa unohti maksaa laskettelusukset ja -monot. Illalla kun niitä mulle esitteli niin yhtäkkiä valahti valkoiseksi ja sanoi, että taisi muuten jäädä maksamatta nämä... Oli aikaisemmin päivällä käynyt valitsemassa sukset ja jättänyt varaukseen ja myöhemmin haki ne. Eri myyjä eikä tullut maksusta mitään puhetta. Kävi seuraavana päivänä maksamassa ne. Eivät olisi liikkeessä hoksanneet mitään. Mutta mietittiin, että olipahan tuuria, ettei vartija pysäyttänyt ovella. Oisko uskonut, että maksu unohtui...

Itse olen palannut maksamaan: kerran unohtui lapsen käteen autokärryssä joku tuote, en enää muista mikä, palattiin maksamaan. Itse vahingossa unohdin maksaa kädessäni olleen karkkipatukan, huomasin ulkona ja palasin maksamaan.

Olen mennyt. Yleensä mulla on ostokset ostoskärryssä ja kassalla tarkistan, että kärryt ovat tyhjät. Mutta kerran ostin koiralle uuden kaulapannan ja annoin sen kärryissäni istuneelle siskontytölle tutkittavaksi. Kassalla en muistanut koko kaulapantaa, mutta parkkihallissa huomasin sen siskontytön kädessä. Palasin takaisin kauppaan maksamaan kaulapannan.

Ollaan kerran palattu kassalle takaisin kun hoksattiin, ettei ole oikein peritty. Oli lauantai ilta ja ostoksina oli pussi karkkia ja sixpäkki olutta. Myyjä otti vahingossa hinnan pullon kyljestä, eikä ympäröivästä pahvista, niin että kone otti vain yhden pullon hinnan eikä koko päkkiä. Kerettiin kävellä parkkipaikalle, kun tuli sellainen olo että ei tämä nyt ihan oikein mennyt, miten nämä näin halvat oli. Palattiin kassalle tavaroiden ja kuitin kanssa ja maksettiin se oikea hinta. Paikkana Mikkelin Prisma ja täysin tuntematon myyjä.

Nyt luin aloituksen uudestaan. En tarkista kauppalaskuani jälkikäteen. On mahdollista, että mua on veloitettu liian vähän. Yhtä mahdollista on, että mua on veloitettu liian paljon. Yleensä kassalla huomaan, jos loppusumma on merittävästi liikaa tai liian vähän ja huomautan asiasta jo siinä vaiheessa. Jälkikäteen en kauppakuittejani tutki.

Oon palannu maksamaan, kun ostin neuletakki + toppisetin, ja laitoin samalle henkarille kun vein kassalle. Kassatyttö otti vaan topin lapusta kii ja piippas sen, eikä huomannu että twinset kyseessä eli samasta neuleesta takki siinä päällä.

Kun tajusin autolla että nyt on jotain hämärää niin tarkistin kuitin ja menin takas. Ei ois kiva pitää päällä takkia jonka oon saanu vaan koska jollain kävi erehys töissä.

juuri tänään ostin ison kasan vaatteita sekä itselleni että miehelleni. Kassalla oli vaikeuksia hintojen ja alejen ja tarjoustuotteiden kanssa ja se kesti ja kesti. Mulla oli oikeasti jo tosi kiire bussiin, joten allekirjoitin vaan ja otin kuitin ja tavarat. Vasta kotona huomasin, että eräs tuote oli halvempi kuin sen pitikään olla.En aio enää mennä kauppaan sitä oikomaan. Jos olisin siinä kaupassa ollessa sen tarkistanut niin olisin sanonut asiasta.

Kerran palasin parkkihallista maksamaan vaatteen, joka oli jäänyt maksamatta. Ja ihan äskettäin huomasin vasta kassan jälkeen, että ostoskärryjen alaosaan jäi talouspaperisäkki maksamatta. Ihme etten hoksannut kassalla kun potkin sääreni moneen kertaan siihen telineeseen (tarkoitettu kai juomakoreille).

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Oon palannu maksamaan, kun ostin neuletakki + toppisetin, ja laitoin samalle henkarille kun vein kassalle. Kassatyttö otti vaan topin lapusta kii ja piippas sen, eikä huomannu että twinset kyseessä eli samasta neuleesta takki siinä päällä.

Kun tajusin autolla että nyt on jotain hämärää niin tarkistin kuitin ja menin takas. Ei ois kiva pitää päällä takkia jonka oon saanu vaan koska jollain kävi erehys töissä.

Olet tosi rehellinen ihminen. Ei varmaan moni olisi palannut takaisin maksamaan lisää..

Jos kassalla huomaan että lasku on liian vähän niin huomautan siitä heti. Samoin jos saan outoja summia vaihtorahaa... Kerran kävi niin että mun mielestä lasku oli aivan liian vähän ja yritin siitä kassalle sanoa. Tai sanoinkin siis, mutta kassa vaan jankkasi että siinä on niin paljon plussa alennuksia. Kassa sulki sen kassan ja lähti kaverinsa kansa tauolle ja minä kotiin. Muksutkin oli jo ihan hermona. Illalla aikani kuluksi tutkin kuittia mitä en yleensä koskaan tee... Ja kas kas, multa oli jostain syystä unohdettu laskuttaa kokonainen ulkoilupuku! Että sellainen plussa tarjous... :xmas:

Yhteistyössä