Kuinka moni on ITSE käynyt parisuhdeterapiassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Piipii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja määä;26655098:
Olen käynyt, ei ollut apua suhteen kannalta. Sikäli kyllä että avasi mun silmät ja tajusin ettei siitä todellakaan tule enää mitään.

Eihän pariterapian tähtäin olekaan ( välttämättä ) saada suhdetta toimimaan, vaan avata suhteen solmut ja jatkaa sovussa eteenpäin. Joko pariskuntana tai erota. Idea siinä kuitenkin on, että pariskunnan suhde paranisi ja mahdollisen eron tultua asioista pystytään sopimaan- monesti kun siihen liittoon liittyy lapsia.

Mä olen harkinnut ja miehelle ehdottanut. Yön tunteina sitten päätin alkaa etsimää paikkaa ja varailla aikaa. Nämä paikat ilmeisesti on yksityisellä? Mitähän lienee hinnat? Onko isoja eroja paikoissa, tarkoitan siis että onko olemassa "hyviä" ja "huonoja" terapeutteja? ja kuinka tärkeää on kemiat? Meillä tarkoituksena ainakin näin alkuunsa saada vanhat solmut auki ja kommunikaatio pelaamaan, emme kumpikaan haluaisi erota.

Sori kun kyselen välistä, en siis ole ap. Kiitos etukäteen jos joku vastaa.

[QUOTE="vieras";26655177]Mä olen harkinnut ja miehelle ehdottanut. Yön tunteina sitten päätin alkaa etsimää paikkaa ja varailla aikaa. Nämä paikat ilmeisesti on yksityisellä? Mitähän lienee hinnat? Onko isoja eroja paikoissa, tarkoitan siis että onko olemassa "hyviä" ja "huonoja" terapeutteja? ja kuinka tärkeää on kemiat? Meillä tarkoituksena ainakin näin alkuunsa saada vanhat solmut auki ja kommunikaatio pelaamaan, emme kumpikaan haluaisi erota.

Sori kun kyselen välistä, en siis ole ap. Kiitos etukäteen jos joku vastaa.[/QUOTE]

Me käytiin julkisen puolen terapiassa ja kyllä sinnekin ajan saa kun osaa olla tarpeeksi tiukkana :ashamed: Yksityinen on aika hintava...

Meille siitä ainakin oli apua- monta asiaa selvisi ja tilanteet helpottuivat. Suosittelen jokaiselle käymään pariterapiassa jos tilanne on sellainen- vaikka tietää että ero on tulossa!

Joo, olen ollut yksityisellä ja niissäkin on eroja. On ollut monelta kannalta sivistävää, terapeuttikin korosti että käsittely on hyödyllistä vaikka eroaisikin. (no siitähän sille tosin maksetaan...)

Me käytiin julkisen puolen terapiassa ja kyllä sinnekin ajan saa kun osaa olla tarpeeksi tiukkana :ashamed: Yksityinen on aika hintava...

Meille siitä ainakin oli apua- monta asiaa selvisi ja tilanteet helpottuivat. Suosittelen jokaiselle käymään pariterapiassa jos tilanne on sellainen- vaikka tietää että ero on tulossa!

Niitä hintoja minäkin kauhistelin, pitää varmaan yrittää meidänkin ensin sinne julkiselle sitten. Varmaankin tässä on kuitenkin niin, ettei "kertakäynti" tuo apua ja kovin useaan ei yksityisellä ole varaa.
Kiitos tiedosta. Kyllä tämä tuntuu meille ainoalta oikealta ratkaisulta, jotenkin ei vaan saada itse keskusteltua asioista.... samat asiat toistuu ja kulkee kehää.

[QUOTE="vieras";26655177]Mä olen harkinnut ja miehelle ehdottanut. Yön tunteina sitten päätin alkaa etsimää paikkaa ja varailla aikaa. Nämä paikat ilmeisesti on yksityisellä? Mitähän lienee hinnat? Onko isoja eroja paikoissa, tarkoitan siis että onko olemassa "hyviä" ja "huonoja" terapeutteja? ja kuinka tärkeää on kemiat? Meillä tarkoituksena ainakin näin alkuunsa saada vanhat solmut auki ja kommunikaatio pelaamaan, emme kumpikaan haluaisi erota.

Sori kun kyselen välistä, en siis ole ap. Kiitos etukäteen jos joku vastaa.[/QUOTE]

Kysele toki, en ole mustasukkainen ;)

Itse kyselin lähinnä mielenkiinnosta, kun niin monessa ketjussa kehoitetaan toisia terapiaan.

Kuinkakohan helppoa mies on sinne saada? Onko jonkun mies itse sitä ehdottanut?

Me käydään terapiassa. Todennäköisesti viimeinen kerta on nyt elokuussa lomien jälkeen.

Oltiin eroamassa maaliskuussa ja mies vei mut "väkisin" terapiaan. Lähdin sinne sitten sen mieliksi ja siksi, että osattaisiin erota sovussa. Nyt kuitenkin olemme palanneet yhteen ja solmuja on saatu auki. Meidän elämästä löytyi monia ongelmia, joita emme edes tienneet olevan olemassa (tai emme siis olleet aikaisemmin tiedostaneet), mutta nyt niistä on pystytty puhumaan ja käytänteitä on muutettu niin, että luulen meidän selviävän!

Suosittelen lämpimästi!

Olemme julkisen puolen terapiassa, johon mieheni sai ajan noin muutaman viikon päähän ensimmäisestä yhteydenotosta. Tällä paikkakunnalla olisi tarjolla myös seurakunnan ilmainen terapia, johon ei tietääkseni ole jonoja.

Jep, tk:n kautta mentiin. Toistaiseksi siitä ei ole ollut apua siinä mielessä että näkemyksemme olisivat lähentyneet tai keskusteluyhteys auennut. Kenties tilanne on jo niin paha ja tiet erillään ettei tehtävää ole. Toisaalta koska näkemykset asioista ovat niin etäällä toisistaan, en tiedä miten niistä ikinä voitaisiin rauhassa puhua :(

Exän kanssa kun yritettiin saada suhdetta toimimaan, niin käytiin.
Tosin mies ilmestyi vain ja ainoastaan ensimmäiseen kertaan, sen jälkeen hän ei ilmaantunut koskaan paikalle.
Sanomattakin selvää, että eihän se suhde siitä selvinnyt.

Yhteistyössä