Kuinka moni on antanut KIINTEITÄ 2-3kk:n ikäiselle siksi että vauva nukkuisi KOKO YÖN?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jokainen joka vauvan on halunnut on toivottavasti myös tiennyt mihin ryhtyy! 2-3kk:n ikäisen vauvan ei todellakaan tarvitse nukkua koko yötä taitaa vaan nykyäidit olla liian itsekkäitä!

Tämän neuvon antoi 40-vuotias äiti... Anoppikin on yli 50-vuotias.

Siis Ap kommentoi äsken,

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jokainen joka vauvan on halunnut on toivottavasti myös tiennyt mihin ryhtyy! 2-3kk:n ikäisen vauvan ei todellakaan tarvitse nukkua koko yötä taitaa vaan nykyäidit olla liian itsekkäitä!

Tämän neuvon antoi 40-vuotias äiti... Anoppikin on yli 50-vuotias.

Siis Ap kommentoi äsken,

näinhän se aina menee,mitä vanhempia neuvojat niin sen pahemmat on neuvot.

He kun on sitä mieltä että "kun kyllä minäkin silloin tein näin ja ihan kelpo miehiä/naisia noista tuli niin kyllähän silloin sinunkin pitää tehdä samalla lailla.." :D

Alkuperäinen kirjoittaja äippä4:
Meillä toinen poika alkoi syödä kiinteää jo 2kk:n iässä,mikään muu ei saanut tyytyväiseksi, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Mitään varhaisesta aloituksesta ei ole seurannut, hyvin on syönyt aina...

Niin... Entäs keliakia- ja diabetes-riskit...?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siksi kyselen myös kun minulla on ollut sellainen käsitys että lapset yleensä heräävätkin yöllä syömään. Lapsi nukkuu vieressä ja imettäminen ei minua mitenkään suunnattomasti rasita.
Neuvon antoi sukulainen jolla itsellä on 4 lasta. Hän kehui että on aloittanut kaikille lapsille kiinteät 2-3kk:n iässä että on saanut nukkua yöt.
Olenko nyt ollut ihan väärässä käsityksessä?? Anoppikin painostaa että viimeistää 4kk.n iässä tarvisi jo antaa sosetta. :(
En haluaisi enää kyläillä omilla enkä miehen sukulaisilla koska rasittaa ainainen painostus.

Hitto miten ärsyttävää! :/ Mutta niitä neuvoja varmasti tulee läpi lapses elämän, sun pitää vaan pysyä tiukkana. Teet niinkun itse uskot oikeaksi etkä taivu mihinkään painostukseen!

Alkuperäinen kirjoittaja äippä4:
Meillä toinen poika alkoi syödä kiinteää jo 2kk:n iässä,mikään muu ei saanut tyytyväiseksi, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Mitään varhaisesta aloituksesta ei ole seurannut, hyvin on syönyt aina...

Niin... Entäs keliakia- ja diabetes-riskit...?

Eipä tuolle ole vielä ainakaa mitään tullu... Meidän toinen tyttö oli täysimetykses 5kk ja vatsa ei siedä yhtään normaalia maitoa, laktoositon vain kelpaa..joten pistää vähän miettimään...

En kiusais noin pienen suolistoa ylimääräisillä aineilla, siis muulla kuin maidolla!!

JOku kerto 1/3 teorian tuolla. OOn yhden 1/3 lapsen äiti jolle kiinteän ruuan tulo ei vaikuttanut millään lailla yöuniin. Ja edelleenkin yksivuotiaana heräilee silloin tällöin. Se on elämää, lapsiperhe-elämää.

Esikoiselle aloitin kiinteät 3kk, koska muun väliaikaisen lääkityksen vuoksi maito ei pysynyt sisällä eikä sakeuttaja hyödyttänyt, yöunet olivat jo 2kk ikäisenä olleet n.7t mittaiset. Keskimmäinen oli alusta asti korvikkeella ja kiinteät aloitettiin 3,5kk kun korvikemäärä oli säännöllisesti vrk 2litraa, hyvin on syönyt edelleen nyt vajaa kahden vanhana muttei nuku täysiä öitä vieläkään vaan herää 1-2krt. Kuopus aloitti kiinteät vajaa 4kk ikäisenä neuvolan suosituksesta jotta pääsi kirimään kasvua (oli täysiaikaisena syntyessään 2,4kg) ja korvikemäärä oli säännöllinen liki 2litraa päivässä ..yöt on nukkunut läpi jo parikuisena hänkin, ja nykyään (6kk) nukkuu ilta 9stä aamu kahdeksaan varsin sikeästi. Yöunien takia en siispä antaisi, mutta neuvolan tai lääkärin suosituksesta oman harkinnan mukaan varmasti mikäli vaikuttaisi jotenkin terveyteen.

oma lapsi heräilee 1-2 kertaa yössä tissille vielä 2v. Ihan outoa, että pieni vauva ei saisi muka syödä yöllä tissiä. Itse annoin koliikin takia kiinteitä 4kk, enkä nukkunut sen jälkeen kahteen viikkoon! Koliikki johtui vatsanväänteistä, joten kiinteiden aloittaminen aikaisin oli vihoviimeinen neuvo.

Gluteeniviljoja ei saisi antaa alle vuotiaalle, koska se lisää merkittävästi keliakian riskiä. Viljat sulavat hitaasti, joten lapsi ehkä nukkuukin paremmin. Ravitsemuksellisesti siinä ei kuitenkaan ole mitään järkeä. Kaupan soseet taas eivät sisällä juuri lainkaan mikroravinteita eli niidenkin antaminen on lapselle karhunpalvelus. Jos on pakko antaa kiinteitä, antaisin lihaa ja maitorasvaa.

minulle neuvola neuvoi että nyt 3kk iässä aloitetaan kiinteät, kyllä kalapottu hyvin maistui, aikaa on tosin yli 3o vuotta, näin ne suositukset muuttuu,siksiköhän itki yöisin