Kuinka moni on 100% varma, ettei koskaan tule pettämään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mun mielestä mistään ei voi olla täysin varma..silti moni sanoi, että ehdottomasti jättäisi miehensä sellaisen virheen jälkeen eikä koskaan voisi antaa anteeksi. Kuinka voitte olla niiin varmoja, että ette ikinä sorru itse samaan...Älä koskaan sano ei koskaan ;)

No kyllä omaa käytöstään voi kontrolloida. En oikein usko, että ihminen tekee asioita ilman, että on antanut itselleen luvan. Esimerksiksi en lyö kadulla olevaa, vaikka minulla olisi vahvakin impulssi siihen suuntaan. Se on vastuun kaihtamista, että sanoo, ettei hallitse itseään.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
No kyllä omaa käytöstään voi kontrolloida. En oikein usko, että ihminen tekee asioita ilman, että on antanut itselleen luvan. Esimerksiksi en lyö kadulla olevaa, vaikka minulla olisi vahvakin impulssi siihen suuntaan. Se on vastuun kaihtamista, että sanoo, ettei hallitse itseään.

Kaikkea ei voi hallita, joskus tunteet tai himo voi viedä mukanaan ja vahvakin ihminen voi tehdä virheen. Etkö juuri ollut siinä 35 sivua pitkässä sitä mieltä, ettei kukaan voi sanoa ettei koskaan tule pettämään? Siinä missä tytsi ja muut väittelivät aiheesta.

En ollut sitä mieltä. Minusta ihminen päättää ihan itse mitä tekee. Himo ynnä muut ovat naurettavia tekosyitä. Miksi sitä himoa pitää alkaa hellimään ja kasvattelemaan muihin kuin omaan puolisoonsa? Sekin on tahdon alainen asia, ihan omasta kokemuksesta sanon.

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Tää aihe taitaa olla täällä joka päivä. Toisaalta oon samaa mieltä, koskaan ei voi sanoa ei koskaan, mutta toisaalta, joistakin asioista voi sanoa että ei taatusti ikinä.

Peesi! Mä en ikinä petä. Muuta en kommentoi tähän ketjuun/kinastele asiasta.

Minä vastasin siihen yhden ketjun kysymykseen "voisitko antaa pettämistä anteeksi?",että en.. Jättämisestä en sanonut mitään..

Oon joskus jotain poikaystävää pettänyt ja vaikkei syviä tuntoja ollutkaan hänen kanssaan pelissä,tuntui tekoni itsestänikin jälkikäteen hirmu pahalta.. Joten jos mieleni halajais toista miestä joskus,niin kyllä kykenen himoni hallihtemaan.. Pieni järjen hiven sentään päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja NovemberRain:
Minä vastasin siihen yhden ketjun kysymykseen "voisitko antaa pettämistä anteeksi?",että en.. Jättämisestä en sanonut mitään..

Oon joskus jotain poikaystävää pettänyt ja vaikkei syviä tuntoja ollutkaan hänen kanssaan pelissä,tuntui tekoni itsestänikin jälkikäteen hirmu pahalta.. Joten jos mieleni halajais toista miestä joskus,niin kyllä kykenen himoni hallihtemaan.. Pieni järjen hiven sentään päässä.

peesiä tähän :)
Olen pettänyt aikaisempaa poikaystävääni, muttei minulla ollut häntä kohtaan tällaisia tunteita kuin nykyistäni.
Voin siis sanoa varmaksi, että niin kauan kuin miestäni rakastan, en häntä petä!
Mutta en todellakaan sano varmaksi, etten tulisi koskaan pettämään, koska tulevaisuuteen en näe..

Mä olen tällä hetkellä sitä mieltä etten tule pettämään, mutta tulevaisuudesta en koskaan voi tietää. Ei tiedä miten asiat menee. Ja mä todennäköisesti en jättäis miestä vaik pettäiskin, mieskin tietää sen. Riippuis niin tilanteesta, satunnainen hairahdus ois minkä voisin antaa anteeksi mut jos ois joku pidempi "suhde" niin luultavasti en.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä mistään ei voi olla täysin varma..silti moni sanoi, että ehdottomasti jättäisi miehensä sellaisen virheen jälkeen eikä koskaan voisi antaa anteeksi. Kuinka voitte olla niiin varmoja, että ette ikinä sorru itse samaan...Älä koskaan sano ei koskaan ;)

Olen jo pettänyt, että se siitä miettimisestä mun kohdalla.
Jos ukko tekis saman niin jättäisin sen piste

Mä itse olen kans kerran elämässäni pettänyt, ja voin kyllä sanoa ettei se tuu toistuu enää ikinä (eri ihminen siis kyseessä nyt mun elämän kumppanina) Tänä päivänä se vielä kalvaa muistoissa eikä koskaan unohdu. Olenkin sanonut et en usko et teen sitä virhettä enää koskaan! Rakastan miestäni ja mulla on hyvä olla, ei mun tarvii!

Yhteistyössä