Kuinka moni mamma näyttää tältä kahden kuukauden jälkeen synnytyksestä?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
minni
mä näytin tuolta ennen raskautta ja synnytyksestä n.3kk päästä. 3kk kesti kunnes mahanahka suoristui eikä ollut enää pussimainen.

Ja se juju ei ole siinä että miten kuntoilee synnytyksen jälkeen vaan kuinka on käyttänyt vatsalihaksiaan ennen raskautta ja kuinka käyttäytyy raskauden aikana.
Sillä jos vatsalihakset on timmissä kunnossa, niin ne pitää vatsaa koossa myös raskauden aikana eikä nahka pääse venymään niin pahasti. Ja vatsalihakset ovat hyvän näköiset nopeemmin myös synnytyksen jälkeen kun ei ole päässeet repsahtamaan

Mulle ei tullu yhtään raskausarpea kun rasvailin (raskausapia ehkäisevällä voiteella) vähintään aamuin illoin. Ja vipat 4viikkoa rasvasin varmaan joka vessakäynnillä, kun ihoa kiristi. Rasvat maksoi 20-30euroa, joten sen hinnan maksan mielelläni sileästä ihostani.

Ja sitten ammattimallit yms. ei voi eikä saa mässätä itseään valaaksi raskausaikana. Mulle tuli 15kg, kun mässäsin, eli aika paljon, mutta niinhän siitä puolet jäi sairaalaan ja puolet katosi itsestään parissa kuukaudessa kun imetin.

Ja monellako synnyttäneellä äidillä on hyvin pieni rasvaprosentti ja painoindeksinä alle 18, tai edes koskaan elämässään? Monia ei kiinnosta laihduttaa niin hoikaksi. Tuolla gisellellä painoindeksi BMI on maksimissaan 18.
 
minni
Alkuperäinen kirjoittaja :
Näytitkö tuolta ennen raskautta?? Todellisempaa on että tulet näyttämään siltä miltä näytit ennen raskautta. Eli jos sulla on ollu löysää enne raskautta niin sitä on kaksin verroin enemmän raskauksien jälkeenkin... Mut jos oot ollu timmi, niin tulet takaisin timmiksi noin puolessa vuodessa!!!
Hyvin sanottu. Tätä mä just tarkoitin ton pitkän kirjoitukseni pääajatukseksi:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ootteko muuten huomanneet, että mallit ja muut julkkikset ovat geeneiltään aina sellaisia ettei heille jää löysää nahkaa eikä tule edes arpia? Aika mielenkiintoista minusta.
Niin..hmm..geeni nimeltään kirurgin veitsi ja laser-hoito :saint: ...

Juu, entisenä sutjakkaana mallin mitoissa olleena ja nykyisellään aistillisissa kurveissani olevana en todellakaan haikaile mittojeni perään; lapseni ovat oppineet tuntemaan minut tällaisenaan ja miehelleni kelpaan enemmän kuin hyvin näin. Hyvä olisi muutama kilo kadottaa pois ihan itseni takia, muutoin saan luvan kelvata tällaisena.

Ja miksi hitossa meillä naisilla on aina ja alituiseen karmee stressi painosta?? Ei nuilla siipanpuolikkailla vaan ole...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minni:
mä näytin tuolta ennen raskautta ja synnytyksestä n.3kk päästä. 3kk kesti kunnes mahanahka suoristui eikä ollut enää pussimainen.

Ja se juju ei ole siinä että miten kuntoilee synnytyksen jälkeen vaan kuinka on käyttänyt vatsalihaksiaan ennen raskautta ja kuinka käyttäytyy raskauden aikana.
Sillä jos vatsalihakset on timmissä kunnossa, niin ne pitää vatsaa koossa myös raskauden aikana eikä nahka pääse venymään niin pahasti. Ja vatsalihakset ovat hyvän näköiset nopeemmin myös synnytyksen jälkeen kun ei ole päässeet repsahtamaan

Mulle ei tullu yhtään raskausarpea kun rasvailin (raskausapia ehkäisevällä voiteella) vähintään aamuin illoin. Ja vipat 4viikkoa rasvasin varmaan joka vessakäynnillä, kun ihoa kiristi. Rasvat maksoi 20-30euroa, joten sen hinnan maksan mielelläni sileästä ihostani.

Ja sitten ammattimallit yms. ei voi eikä saa mässätä itseään valaaksi raskausaikana. Mulle tuli 15kg, kun mässäsin, eli aika paljon, mutta niinhän siitä puolet jäi sairaalaan ja puolet katosi itsestään parissa kuukaudessa kun imetin.

Ja monellako synnyttäneellä äidillä on hyvin pieni rasvaprosentti ja painoindeksinä alle 18, tai edes koskaan elämässään? Monia ei kiinnosta laihduttaa niin hoikaksi. Tuolla gisellellä painoindeksi BMI on maksimissaan 18.
Raskausarpiin vaikuttaa suurimmaksi osaksi perimä (ihotyyppi), ei rasvailu. Lisäksi suuri merkitys on sillä, kertyykö painoa tasaisesti vai tuleeko hyppäyksissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja realismia kehiin:
kyllä mä varmaan näyttäisin jos olisin ennen lasta ollut jo sellainen ja mulla olisi omat kuntovalmentajat, kokit, lastenhoitajat ja meikkaajat plus tietty kuvaaja ja henkilö joka sitten silottaa siitä kuvasta nuo pikkuvirheet pois.

nää on ihan epärealistisia tavoitteita poimia mallilehtien sivuilta jotain mamma- kuvia, koska onhan näillä malleilla ja julkkiksilla kuitenkin ihan eri mahdollisuudet kuntoilla ja ruokailla kun äippärahalla olevalla keskiluokkaisella suomalaisella perheen äidillä.
tämäpä se. normi mamma pyörittää perhettä ruokintoineen, hoitoineen siivoiluineen kaikkineen sen sijaan, että rehkis henk.koht. valmentajan kanssa useita tunteja päivässä ja vetäis ravitsemisterapeutin laatimia ja kokkaamia sapuskoita. ramppais kauneushoitoloissa yms...
 
mä en ole ikinä rasvaillut itseä ja 2kerta vatsa oli valtava kokoinen, eikä tullut mitään arpia ja uskon että geenit sen tekee, mutta yksi ongelma jäi ja se on nahka, ei se pahasti näy, mut kun istun :/ siitä en tiedä miten saan pois, ehkä pitää ne vatsalihakset aloita tehdä
 
jepjep
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minni:
mä näytin tuolta ennen raskautta ja synnytyksestä n.3kk päästä. 3kk kesti kunnes mahanahka suoristui eikä ollut enää pussimainen.

Ja se juju ei ole siinä että miten kuntoilee synnytyksen jälkeen vaan kuinka on käyttänyt vatsalihaksiaan ennen raskautta ja kuinka käyttäytyy raskauden aikana.
Sillä jos vatsalihakset on timmissä kunnossa, niin ne pitää vatsaa koossa myös raskauden aikana eikä nahka pääse venymään niin pahasti. Ja vatsalihakset ovat hyvän näköiset nopeemmin myös synnytyksen jälkeen kun ei ole päässeet repsahtamaan

Mulle ei tullu yhtään raskausarpea kun rasvailin (raskausapia ehkäisevällä voiteella) vähintään aamuin illoin. Ja vipat 4viikkoa rasvasin varmaan joka vessakäynnillä, kun ihoa kiristi. Rasvat maksoi 20-30euroa, joten sen hinnan maksan mielelläni sileästä ihostani.

Ja sitten ammattimallit yms. ei voi eikä saa mässätä itseään valaaksi raskausaikana. Mulle tuli 15kg, kun mässäsin, eli aika paljon, mutta niinhän siitä puolet jäi sairaalaan ja puolet katosi itsestään parissa kuukaudessa kun imetin.

Ja monellako synnyttäneellä äidillä on hyvin pieni rasvaprosentti ja painoindeksinä alle 18, tai edes koskaan elämässään? Monia ei kiinnosta laihduttaa niin hoikaksi. Tuolla gisellellä painoindeksi BMI on maksimissaan 18.
Raskausarpiin vaikuttaa suurimmaksi osaksi perimä (ihotyyppi), ei rasvailu. Lisäksi suuri merkitys on sillä, kertyykö painoa tasaisesti vai tuleeko hyppäyksissä.
mä en rasvaillut vatsaani ollenkaan raskausaikoina, eikä tullut yhtäkään arpea, kaverini, joka oli myös todella kova kuntoilemaan ja omasi siis hyvät vatsalihakset, rasvaili itseään monen monta kertaa päivässä aivan alkuraskaudesta asti mutta silti hänelle tuli aivan valtavat arvet pitkin poikin koko vatsan seutua ja kylkiä.
eli ei tosiaan arvet ole kiinni rasvailuista
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minni:
Mulle ei tullu yhtään raskausarpea kun rasvailin (raskausapia ehkäisevällä voiteella) vähintään aamuin illoin. Ja vipat 4viikkoa rasvasin varmaan joka vessakäynnillä, kun ihoa kiristi. Rasvat maksoi 20-30euroa, joten sen hinnan maksan mielelläni sileästä ihostani.
Mä en rasvaillut kummankaan raskauden aikana mahaani yhtään, eipä silti tullut ainuttakaan raskausarpea. Johtuisko tuo kuitenkin enemmän ihonlaadusta ja perimästä, kuin rasvauksesta?

Ja ihan ot, että mä vihaan "mamma" sanaa!
 
Että näin
Alkuperäinen kirjoittaja minni:
mä näytin tuolta ennen raskautta ja synnytyksestä n.3kk päästä. 3kk kesti kunnes mahanahka suoristui eikä ollut enää pussimainen.


Mulle ei tullu yhtään raskausarpea kun rasvailin (raskausapia ehkäisevällä voiteella) vähintään aamuin illoin. Ja vipat 4viikkoa rasvasin varmaan joka vessakäynnillä, kun ihoa kiristi. Rasvat maksoi 20-30euroa, joten sen hinnan maksan mielelläni sileästä ihostani.

18.
Minä en rasvannut kertaakaan eikä tullut ainuttakaan arpea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minni:
mä näytin tuolta ennen raskautta ja synnytyksestä n.3kk päästä. 3kk kesti kunnes mahanahka suoristui eikä ollut enää pussimainen.

Ja se juju ei ole siinä että miten kuntoilee synnytyksen jälkeen vaan kuinka on käyttänyt vatsalihaksiaan ennen raskautta ja kuinka käyttäytyy raskauden aikana.
Sillä jos vatsalihakset on timmissä kunnossa, niin ne pitää vatsaa koossa myös raskauden aikana eikä nahka pääse venymään niin pahasti. Ja vatsalihakset ovat hyvän näköiset nopeemmin myös synnytyksen jälkeen kun ei ole päässeet repsahtamaan

Mulle ei tullu yhtään raskausarpea kun rasvailin (raskausapia ehkäisevällä voiteella) vähintään aamuin illoin. Ja vipat 4viikkoa rasvasin varmaan joka vessakäynnillä, kun ihoa kiristi. Rasvat maksoi 20-30euroa, joten sen hinnan maksan mielelläni sileästä ihostani.

Ja sitten ammattimallit yms. ei voi eikä saa mässätä itseään valaaksi raskausaikana. Mulle tuli 15kg, kun mässäsin, eli aika paljon, mutta niinhän siitä puolet jäi sairaalaan ja puolet katosi itsestään parissa kuukaudessa kun imetin.

Ja monellako synnyttäneellä äidillä on hyvin pieni rasvaprosentti ja painoindeksinä alle 18, tai edes koskaan elämässään? Monia ei kiinnosta laihduttaa niin hoikaksi. Tuolla gisellellä painoindeksi BMI on maksimissaan 18.
Raskausarpiin vaikuttaa suurimmaksi osaksi perimä (ihotyyppi), ei rasvailu. Lisäksi suuri merkitys on sillä, kertyykö painoa tasaisesti vai tuleeko hyppäyksissä.
jep, esikoista oottaessa se maha tuli loppusuoralla kuin salama, yht`äkkiä. ei siinä lotionit paljoa auttaneet. toisessa raskaudessa paino tuli tasaisemmin eikä uusia arpia tullut. hoikka olen bmi 18,1. nahkaa jäi hieman ylimääräistä, mutta ei mitenkään häiritsevästi ja arvetkin on jo haalistuneet ihon värisiksi. bikinimallin hommia ei tällä kropalla tehdä, mutta eipä tuo onneksi urasuunnitelmissa muutenkaan ollut. :xmas:
 
Mun mielestä on naurettavaa verrata jotain tavismammaa ja huippumallia keskenään. Huippumalleilla kun on sitä massia ja voivat palkata kaiken maailman personal trainerit ja ravintoterapeutit sekä raskauden ajaksi että sen jälkeen. Lisäksi: Kuvitteletko ap (tai joku muu) tosiaan ettei tuota Giselen kuvaa ole yhtään photoshopattu? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:
Mun mielestä on naurettavaa verrata jotain tavismammaa ja huippumallia keskenään. Huippumalleilla kun on sitä massia ja voivat palkata kaiken maailman personal trainerit ja ravintoterapeutit sekä raskauden ajaksi että sen jälkeen. Lisäksi: Kuvitteletko ap (tai joku muu) tosiaan ettei tuota Giselen kuvaa ole yhtään photoshopattu? :D
Niin ja harvalla on huippumallin vartalo kuitenkaan, että onhan se niinkin geeneistä kiinni. Harmittaa että tälläkin tavalla pidetään yllä luuloa siitä, että jokaisen pitäisi näyttää luisevalta pojalta ollakseen hyvä ihminen ja hyvä äiti. Vähänkin leveämpi lantio tai vähänkin vähemmän pituutta ja mahkut näyttää mallilta meni siinä :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:
Mun mielestä on naurettavaa verrata jotain tavismammaa ja huippumallia keskenään. Huippumalleilla kun on sitä massia ja voivat palkata kaiken maailman personal trainerit ja ravintoterapeutit sekä raskauden ajaksi että sen jälkeen. Lisäksi: Kuvitteletko ap (tai joku muu) tosiaan ettei tuota Giselen kuvaa ole yhtään photoshopattu? :D
Mua taas huvittaa toi, että ajatellaan että vain huippumallit voi näyttää tuolta, ihan kun se olisi jotenkin uskomaton juttu että voi olla hoikka ja palautua raskaudesta pian. Tietenkään ei jos on ollut painoa enemmän jo ennen raskautta, mutta jos on hyvä kroppainen joita on itseasiassa tosi paljon naisissa nykyään, jatkaa liikkumista raskauden aikana.. Se maha kyllä vetäytyy usealla parissa kuukaudessa ihan hyvin ennalleen. Ei tarvita mitään ihme kirurgeja tai photoshoppia.
 
vieras
Harva "tavismamma" tuskin on tuon näköinen edes ennen raskautta. Ja niinkuin moni sanoi, työtähän tuo malli kropallaan tekee, että ei edes oikein saa päästää sitä "löysään" kuntoon. Ja jokainen varmaan tietää, kuinka tiukka treeni noilla on heti synnytyksen jälkeen ja monella ihan raskauden aikanakin treenit ja syömiset katsotaan tarkasti, ammattilaisten toimesta tietty.
 

Yhteistyössä