Kuinka moni maksaa ulosotton velkaa joka ei lopu "koskaan"??

  • Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Näkeehän sen tälläkin palstalla: ulkomaille on päästävä vaikkei olisi rahaa, tai pitää syödä hienosti, ei kelpaa näkkäri eikä puuro, lainalla vaan pitää syödä hyvin.
 
Lokki
Alkuperäinen kirjoittaja Siinä jotain selitystä:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
laitan nyt tähän pinoon. Saako ihan hyvässä hengessä kysellä, että ne joilla näitä velkoja on ulosotossa, niin miten ootte päätynyt tällaiseen tilanteeseen? Ajattelemattomuutta, nuoruuden hölmöyttä vai mitä? En siis oikeesti kysy millään pahalla. On vaan itelle niin vieras asia, kun luottotiedot kunnossa. Veljellä on niin paljon ulosotossa, ettei pysty niitä ikinä maksamaan pois, enkä ole hältä kehdannut kysyä, että miten sellaiseen tilanteeseen päätyy. Tosin hänellä se on aikamoista välinpitämättömyyttä ja rikollistakin taustaa löytyy.

Nykyään vaan niin monella tuntuu näitä ulosottojutuja olevan että haluaisin ymmärtää paremmin.



Minä sain ensimmäisen merkinnän kun olin 16v,kännykkälasku.. En uskaltanut näyttää sitä isälle joka oli väkivaltainen,piilottelin postia kunnes lasku meni ulosottoon. Sain turpiin,luottohäiriömerkinnän ja lensin kotoa.
Seuraavan sain kun mies jätti minut ja jäin yksin kolmen alle 3vuotiaan (esikoinen ja kaksosvauvat) kanssa 800? vuokrakämppään. En saanut elatuksia enkä asumistukea koska olin naimisissa,mies siis lähti eikä jättänyt yhteystietoja eikä eroanomusta. Oli pakko jättää laskuja maksamatta siinä tilanteessa.
Nyt olen maksanut melkein kaikki pois ja ensi vuonna merkintä poistuu.
Asumistukea saakyllä vaikka olisi vaimissa,jos toinen on muuttanut pois yhteiselämän lopettamiseksi. Ja oisithan sinäkin voinut jättää sen eroanomuksen?

 
Dima
Mulla oli perheongelmia ja vanhemmat osti kamoja mun nimissä ku olin täysikänen. Sitten lähti toinen vanhemmista lätkimään ja musta tuli äiti omalle vanhemmalleni ja sisaruksille. Opintolainalla makselin meidän vuokraa ja kaikki mitä tarvittiin meni velaksi. Nyt kymmenen vuoden kuluttua sitä on ihan kivasti. Mut joo, elämä on.
 
Mulla meni luottotiedot oaa sinisilmäsyyttäni eli avasin tuttavalle nettiliittymän jota ei maksettu ajallaan ja ulosottoon se meni. Sen jälkeen kusin asioitani vielä pikkasen lisää, ja nyt siellä on velkaa pari tonnia. Tällä hetkellä en niitä voi maksella, olen työtön, mutta heti kun saan duunia aion soittaa ja kysyä sosiaalista luototusta. Ja jos ei se onnistu, niin sit sovitaan ulosoton kanssa sopiva maksuerä. Vuoden aikana oon saanu jo uutamalle velkojalle maksettua yhteensä tonnin. Ja siitä oon ilonen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Ei ulosotossa, mutta tällä hetkellä maksan 55 euroa kuussa opintolainaani ja se todellakaan ei lopu koskaan tätä menoa. Mutta toki nostan summaa sitten, kun nämä kotiäitivuodet loppuu... mutta nyt näin siis vielä kolme vuotta. :LOL:
Itse juuri lopettelen opintoja ja mietin tuota lainan takaisinmaksua. Ei olisi sittenkään pitänyt lähteä yliopistoon, 40k? velkaa tuloksena. Tuon summan jos olisi saanut kerralla niin olisin perustanut yrityksen. Nyt kaikki meni elämiseen.
Niin no minä olen onnellinen siitä, että tiedän käyttäneeni ne rahat nimenomaan elämiseen enkä ulkmaanmatkoihin tai uuteen televisioon tms. mihin kaverit käytti. Minä nostin joka kuukausi tietyn summan lainaa ja se meni ruokakauppaan ja laskuihin.

Mulla sitä tosin vaan 6000e eli vähän tohon sun pottiin verrattuna.
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
Te kenellä ulosotossa velkaa, niin onko teillä esim talolainaa puolison kanssa ja jos on niin miten siihen ovat suhtautuneet ulosotossa?
En kysy pahalla, vaan ihan uteliaisuuttani :hug:
olin tuo joka kertoi että enskuulla maksut loppuu.
otettiin talolaina, mut ei me sitä ulosottoon kerrottu. ei nähty aiheelliseksi kun maksut hoitui. ja lainan otto hetkellä miehen luottotiedot kunnossa.
ei noille ulosottomiehille tarvi aina kaikkia kertoa.
 
nyt velaton mutta ei rahaton
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näkeehän sen tälläkin palstalla: ulkomaille on päästävä vaikkei olisi rahaa, tai pitää syödä hienosti, ei kelpaa näkkäri eikä puuro, lainalla vaan pitää syödä hyvin.
Niimpä:( Itellä ollu aina sellanen periaate että velat pois ja sit vasta huvitellaan. Ehkä mä olen liianki herkkä näissä jutuissa. Kun lopeti opiskelun oli opintolainaa kertyny n.6000?. Maksoin vajaassa vuodessa pois, eikä tulot ollu ku 1600 nettoa kuussa. Eikä edes tarvinnu niukasti elää. Sitä ku on tottunu elämään taloudellisesti niin pysty hyvin lyhentämään vähintään 500? kuussa lainaa pois. Mies tietysti oli tukena ja turvana mutta oli hänkin suurimman osan ajasta työttömänä ko. aikana. Ei vaan tule shoppailtua merkkivaatteita joka kuukausi tai muuta vastaavaa.
 
Mimmu
Eiks siiten kun on saanut kaiken maksettua, siis ulosottoon, mene 5 tai 6 vuotta ennen ku luottotiedot on puhtaat? Joku puhui täällä kahdesta vuodesta.. Ja eiks sekin oo mahdollista et sinne jää vielä merkintä, et on joskus ollu maksuhäiriö? Tyhmä ja tietämätön kyselee...
 
meillä
Meillä kauheat velat ulosotossa, ei varmaan ikinä saada maksettua jos ei voiteta tosiaan jotain lottovoittoa!! Tällä hetkellä ei pysytytä sitä maksamaan ollenkaan, minä äp-rahalla ja mies työtön. Meillä velat tuli, kun miehen firma meni konkurssiin ja velkamäärä on ainakin 150 000 e jos ei enemmän! Todella toivotonta!:( Miehen luottotiedot meni tietysti siinä samassa, nyt ei saada mitään talolainoja tai mitään muutakaan. Vuokra-asuntoakaan on vaikea saada vuokrattua, jos luottotiedot on menneet! Välillä velat ahdistaa, niin että tuntuu ettei me ikinä voida selvitä tästä. Välillä taas mietin, että onneksi raha on vain rahaa ja pääasia on että saadaan ruoka pöytään ja vuokra maksettua. Mut kurjaa tämä on. Olkaa siis ihmiset huolella laskujen suhteen, ettei lähde luottotiedot ja kerry velkaa. Ei tämä ole kivaa... toivottavasti joskus saadaan aloittaa puhtaalta pöydältä, niin että velkaa on 0e, vaikka se nyt tuntuukin täysin mahdottomalta ajatukselta!:(
 
meillä
ja jatkan vielä tuolle yhdelle kyselijälle, meillä ei ole ikinä ostettu merkkivaatteita, saatikka sitten käyty ulkomailla tms. Sellaseen ei siis rahaa ole, eikä niistä ole kertynyt velkaa. Tällä hetkellä en muista millon olisin uusia vaatteita pystynyt itselleni ostamaan :(
 
nekkis
Mulla on velkaa jonkin verran, opiskeluajoilta 4000 ja pari korttiluottoa päälle, eli oiskohan yhteensä n. 7500... Mutta ulosottoon asti en ole antanut mennä vaikka tiukkaakin välillä on. Nyt hankin toisen työn, jota teen muutaman tunnin viikossa päivätyön lisäksi ja koitan lyhentää lainoja mahdollisimman paljon, tässä kuussa sain lyhennettyä yhteensä 800 ?, mutta tiukkaa on... Ensi kuussa pyrin samaan jne, pyrin siihen että luotot olisi maksettuja tämän vuoden loppuun mennessä kokonaan!
 

Yhteistyössä